REKRUTACJA

Szukaj

Statystyka

Odsłon : 739803
Mały widz w teatrze - dzieci z grupy IV i V na spektaklu pt. "Cudaczek Wyśmiewaczek"

11 kwietnia dzieci z grup: IV i V wraz z wychowawczyniami wybrały się do „Teatru na Ostrowie” Stefana i Doroty Brzozowskich na spektakl teatralny, pt. „Cudaczek wyśmiewaczek”. Spektakl „Cudaczek Wyśmiewaczek” jest adaptacją chyba wszystkim znanej i lubianej lektury szkolnej Julii Duszyńskiej o tym samym tytule. Bohaterka przedstawienia- Zuzia  to dziewczynka, która  ciągle się obraża. Dzieje się tak, za namową Cudaczka Wyśmiewaczka, który mieszka w jej włosach i bez trudu namawia dziewczynkę do złości  i gniewu. Gdy zachowanie Zuzi staje się nieznośne, nieoczekiwanie w jej życiu pojawia się gość, który pomaga dziewczynce rozprawić się ze stworkiem. Takich Cudaczków Wyśmiewaczków może być wielu, ale najważniejsze to znaleźć odpowiedni sposób, aby się z nim uporać. Spektakl udowadnia, że każde złe zachowanie można zmienić na dobre. I to jest główne przesłanie przedstawienia.Spektakl zachwycił wszystkich wspaniałą grą aktorów, scenografią, pięknymi piosenkami  i różnorodnością- m.in. teatr lalek i cieni.

 
O trudnych sprawach - „Prosta historia ”- wycieczka grupy V do Teatru Lalek

18 kwietnia w ramach projektu „Szkoła w mieście” dzieci z grupy V wraz z wychowawczyniami wybrały się do Teatru Lalek na spektakl teatralny, pt. „Prosta historia”.Przed spektaklem dzieci mogły pobawić się, a później zrelaksować i odpocząć w „Teatralnym kąciku zabaw”.Opowieść  „Prosta historia” rozgrywa się  w kameralnej sali, nie na scenie, lecz na stole, na którym umieszczona jest makieta z domem, lasem, słońcem, chmurką. Bohaterowie spektaklu- mama, tata, dziecko to płaskie tekturowe lalki, których twarze to zmieniające się emotikony. Narysowane usta zmieniają się w uśmiech, smutek lub w zobojętniałą kreskę, w zależności od sytuacji. Początkowo życie rodziny było radosne. Wschodziło słońce, szczekał pies.  Rodzice jechali  do pracy, dziecko do szkoły. Czas płyną; rodzina wracała do domu; spędzała czas na zabawie, wszyscy szczęśliwi kładli się spać. I tak każdego dnia, aż do momentu, kiedy na niebie pojawiła się szara chmura, a później gwałtowna burza, która zniszczyła wszystko. Burza, las i groźny pies, to sposób, by pokazać dziecku ile emocji może mu towarzyszyć i, że ma do nich prawo. Młody widz dostaję również receptę jak je wszystkie oswoić- wystarczy  spotkać jakąś chmurkę. Przedstawienie kończy się radośnie przy dźwiękach piosenki. „Prosta historia” to opowieść trochę smutna i trochę wesoła. O emocjach, które są różne, przychodzą i odchodzą. Jednak nie należy bać się własnych emocji, nie można od nich uciec, ale są sposoby, żeby dać sobie z nimi radę. Spektakl wzbudzał w dzieciach wiele emocji. Podczas oglądania z widowni słychać było komentowanie, rozmowy, zadawanie pytań przez dzieci. Spektakl był doskonałą okazją i początkiem do rozmowy z dziećmi o uczuciach i emocjach.

 
Projekt czytelniczy „Zakamarkowy PLECACZEK Z KSIĄŻKAMI”

Dzieci z przedszkola biorą udział w projekcie czytelniczym „Zakamarkowy PLECACZEK Z KSIĄŻKAMI”.  Akcja ma na celu promocję czytelnictwa, kształtowanie nawyków czytelniczych dzieci  oraz dotarcie z wartościową książką do dzieci i ich rodzin. Przedszkolaki otrzymały od p. Basi z biblioteki szkolnej plecaczki . Przez tydzień w domu dziecka gości plecaczek z książkami. Rodzic wraz z dzieckiem każdego dnia czyta jedną książeczkę. Po przeczytaniu wszystkich, dziecko z rodzicem wykonuje pracę plastyczną zainspirowaną wybraną i najciekawszą dla niego książką. Po tygodniu plecaczek- wraz z książkami i pracą plastyczną odnosi do przedszkola, by kolejne dziecko mogło zabrać go do domu. Wówczas może pochwalić się pracą plastyczną, opowiedzieć w swojej grupie przedszkolnej o wybranym bohaterze lub ulubionej książeczce z plecaczka. Dzieci sprawdzają również, czy przyniesione książeczki nie są zniszczone. Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem dzieci. Pierwszą część prac plastycznych wykonanych przez dzieci i rodziców można podziwiać w holu przedszkola. W czerwcu zorganizujemy kolejną wystawę.

 
Grupa IV na XVII Festiwalu Tańczących Przedszkolaków

20 kwietnia dzieci z grupy IV reprezentowały nasze  przedszkole na XVII Wrocławskim Festiwalu Tańczących Przedszkolaków. W tym roku konkurs przebiegał pod hasłem „Zielony Wrocław" dlatego też dzieci wraz z wychowawczyniami przygotowały taniec pt. „Wiosenne wróżki”. Przedszkolaki w pięknych, barwnych strojach bezbłędnie zaprezentowały swój układ przez co otrzymały gromkie brawa. Po zakończonych występach, tanecznym krokiem, wybraliśmy się na w pełni zasłużone lody!

 
Wizyta grupy I i grupy II w Centrum Inicjatyw Wszelakich

W piątek (13.04) oraz we wtorek (17.04) najmłodsze grupy przedszkolne uczestniczyły w warsztatach organizowanych przez Centrum Inicjatyw Wszelakich, mieszczących się w Arkadach Wrocławskich. Warsztaty składały się z dwóch części: kulinarnej i plastycznej. W części pierwszej przedszkolaki ozdabiały kolorowymi posypkami, dżemem i lukrem ciasteczka, a później ze smakiem je zjadały. Natomiast w drugiej części wykonały maskotki w kształcie sowy - wypychały watą przygotowany materiał, naklejały pozostałe elementy, czyli oczy i nos. Sporą atrakcją dla naszych przedszkolaków była sama jazda autokarem – dla niektórych to był pierwszy raz. Do przedszkola wróciliśmy zmęczeni ale bardzo zadowoleni.

 
Zajęcia naukowe „Szalony chemik” w grupie VII, czyli eksperymenty z wykorzystaniem suchego lodu

Na początku kwietnia grupę VII odwiedził niezwykły gość – Pani Justyna z Animatorii, która nasze przedszkolaki najpierw oczarowała niesamowitym pokazem, a następnie zamieniła dzieci w szalonych naukowców wyposażonych w profesjonalny fartuch i gogle. To nie wszystko, bo żeby móc wykonywać eksperymenty potrzebny jest też odpowiedni sprzęt, więc każde dziecko otrzymało własną kolbę miarową - stożkową i płaskodenną, pipetę, wąż laboratoryjny, korek, cylindry, szczypce, łyżkę i kilka miseczek. W trakcie zajęć dzieci samodzielnie wykonywały doświadczenia fizyczne i chemiczne, a wszystko to dzięki właściwościom suchego lodu. Udało nam się między innymi: napompować rękawiczkę gumową bez wykorzystania powietrza, zabarwić wodę i stworzyć białą mgłę, stworzyć dym i „puszczać dymki” z miniwulkanu wykonanego przez każde dziecko, „łapać” parę wodną i stworzyć bańki inne od tych, które znaliśmy do tej pory. Dzieci były przez całe zajęcia tak zaangażowane i szczęśliwe, że nie mogły się nadziwić, kiedy okazało się, że zajęcia już się kończą. Dla wszystkich była to niesamowita przygoda pełna niezwykłości. Serdecznie dziękujemy Pani Justynie za umożliwienie bliskiego spotkania z nauką.

 
Grupa VII gościnnie na lekcji w klasie 1c w Szkole Podstawowej nr 16

Pod koniec marca grupa VII została zaproszona przez klasę 1c na zajęcia matematyczne pt. „Matematyka na wesoło”. Przedszkolaki, które już od września zasiądą w szkolnych ławkach nie mogły doczekać się tej wizyty. Na początku uczniowie ustąpili miejsca w ławkach młodszym kolegom, którzy mogli obejrzeć podręczniki, z jakich będą już niedługo korzystać. Przedszkolaki zgodnie twierdziły, że zadania w 1 klasie są bardzo proste. Później do każdego przedszkolaka dołączył uczeń, który wręczył mu przygotowane przez klasę zadania z treścią (i nie tylko) i pomógł w ich rozwiązaniu. Podczas zajęć przedszkolaki rozwiązywały działania matematyczne również na tablicy multimedialnej, a później na liczydle. Na koniec nasze starszaki pochwaliły się umiejętnością liczenia w pamięci. Pani Małgosi bardzo dziękujemy za zaangażowanie i poświęcony czas! :)

 
Warsztaty „koszulkowe” w grupie VII

Nazwę tychże warsztatów wymyśliły dzieci z grupy VII i nazwa ta pojawia się za każdym razem, kiedy je wspominamy. Pod koniec marca naszą grupę odwiedziła po raz kolejny mama Mai – Pani Joanna, która jest osobą niezwykle kreatywną. Tym razem dzięki Pani Joannie dzieci z niewielką pomocą osób dorosłych własnoręcznie wykonały malunki na t-shirtach. Ile dzieci – tyle pomysłów i wzorów, pojawiły się więc: przeróżne motyle, pszczoły, ślimaki i biedronki, węże, kameleony, dinozaury, wiosenne obrazki. Dzieci uważnie słuchały, kiedy Pani Joanna wyjaśniała sposób wykonania malunków, a później z zapałem zabrały się do pracy i skupione od początku do końca starannie ozdobiły swoje koszulki. Należy tutaj wspomnieć, że idealna cisza, która zapanowała w sali, kiedy dzieci w 100% ukierunkowały swoją energię na wykonanie zadania, nie zdarza się zbyt często, więc Pani Joanno – serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i Pani pozytywną energię i zapraszamy częściej! :)

 
„Grasz w zielone – gram! Masz zielone – mam!” - Dzień Koloru Zielonego w grupie II

W czwartek 12 kwietnia po raz kolejny bawiliśmy się kolorami - tym razem był to kolor zielony. Dzień rozpoczął się od zabawy logopedycznej pt. „Wyścigi żabek” – gdzie dzieci ćwiczyły płucka próbując doprowadzić żabkę do stawu. Potem wspólnie „badaliśmy” powstanie koloru zielonego, który otrzymaliśmy po połączeniu dwóch innych kolorów (niebieskiego i żółtego). W trakcie wielu zabaw tropiliśmy zielony kolor, który jak się okazało ma wiele odcieni. Następnie wspólnie przystąpiliśmy do zakładania „zielonego kącika”. Przed rozpoczęciem prac wyjaśniliśmy sobie, jakie warunki są potrzebne, aby rośliny rosły oraz jak się je sadzi i sieje. Obejrzeliśmy nasiona i cebule, przygotowaliśmy doniczki oraz ziemię. Dzieci miały okazję samodzielnie doświadczać zmysłem dotyku ziemię i sadzić cebulkę, a przy tym świetnie się bawić. Po posadzeniu i posianiu wszystko zostało podlane i postawione w słonecznym miejscu. Teraz tylko będziemy czekać aż wykiełkują, obserwować, jak rosną oraz miejmy nadzieję próbować, jak smakują zasadzone przez nas zioła. Na koniec zostawiliśmy sobie to co najlepsze, a mianowicie degustację przyniesionych przez dzieci zielonych przekąsek – spróbowaliśmy m.in. jak smakują kiszone ogórki, avocado, limonka czy groszek. Największym powodzeniem wśród dzieci cieszyła się agrestowa galaretka i winogrono. Dzień zaliczamy do naprawdę udanych.

 
Warsztaty z pszczółkami

Wiosna już na dobre do nas zawitała. Wszystko budzi się ze snu, zza chmur coraz częściej wygląda słońce, a ptaszki wesoło śpiewają. Również w pasiekach, gdzie pszczelarze uwalniają owady z uszczelnionych na zimę uli. O tym, kiedy pszczoły budzą się z zimowego snu, jak powstaje miód i na czym polega praca pszczelarza nasze przedszkolaki dowiedziały się we wtorek 10 kwietnia. Podczas warsztatów dzieci dowiedziały się jak wybiera się miód z ula i do czego służą takie  sprzęty jak podkurzacz czy podkarmiaczka. Na spotkaniu usłyszeliśmy także, jakie są właściwości miodu i jego rodzaje, jak wygląda strój pszczelarza, czego nie lubi pszczoła, jak nazywa się dom pszczoły, rodzaje pszczół, czym żywią się pszczoły. Pszczelarz przygotował dla naszych podopiecznych miłą niespodziankę. Każde dziecko otrzymało w prezencie płat wosku pszczelego i knot, z których przygotowało później pamiątkową świecę, ponadto na wszystkich czekał dyplom, mały słoiczek miodu oraz nożyk.

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 1 z 10


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free domain hosting no ads top celebrities Valid XHTML and CSS.