REKRUTACJA

Szukaj

Statystyka

Odsłon : 1090699
Etyka dla przedszkolaków
3 czerwca 2020 r.

Temat: Dlaczego nie wolno drażnić lwa?


1. Wspólnie oglądamy film Tadeusza Wilkosza " Dlaczego nie wolno drażnić lwa?".

https://ninateka.pl/film/nie-draznic-lwa-tadeusz-wilkosz


2. Rozmowa na temat filmu, jego bohaterów i ich zachowań – proponowane pytania:

- Gdzie rozpoczyna się akcja filmu?

- Jakim miejscem jest zoo?

- Kto jest głównym bohaterem filmu?

- Jacy jeszcze bohaterowie pojawiają się w obrazie Tadeusza Wilkosza?

- Jak zachowują się osoby przyglądające się lwu śpiącemu w klatce?

- Co sprawiło, że zwierzę stało się agresywne?

- Co stało się z lwem, gdy uciekł z ogrodu zoologicznego?

- Jakie zachowania ludzi wzbudziły gniew lwa?

- Jaki finał miała przygoda głównego bohatera?

- Jaką sceną kończy się film?

- Na co starszy pan zwraca uwagę chłopców?

- Dlaczego nie wolno drażnić dzikich zwierząt?


3. Rozmowa z dziećmi – proponowane pytania:

- Dlaczego nie wolno drażnić zwierząt, szczególnie dzikich?

- Jakich jeszcze zasad należy przestrzegać, będąc w ogrodzie zoologicznym?

- Czego, Twoim zdaniem, najbardziej potrzebują zwierzęta?

- A czy Ty szanujesz zwierzęta?

4. Wykonanie pracy plastycznej

Propozycja dla dzieci 3-4 letnich – wspólnie z Rodzicem narysujcie swoje ulubione zwierzęta, a potem pokoloruj obrazek.

Propozycja dla dzieci 5-6 letnich – podziel kartkę na 2 okienka. W pierwszym okienku narysuj lwa. W drugim okienku narysuj wizytę dzieci w ZOO.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Małgorzata Woźniak

 
27 maja 2020 r.

Temat:  Dlaczego przyjaźń jest taka ważna?


Drogi Rodzicu,
przeczytaj dziecku bajkę Anny Bomby  pt.: „MUZYKA PRZYJAŹNI” (pamiętając o wyjaśnieniu mu nieznanych słów)


Na kwiecistej łące, pełnej traw, ziół i niezliczonych kwiatów, mieszkała gąsienica o imieniu Lili. Lubiła siadać na listku, obserwować motylki, żabki, biedronki, pająki i inne stworzenia. Była bardzo nieśmiała, więc często chowała się w cieniu łopianu.
Pewnego razu, w pogodny, słoneczny poranek, zdobyła się na odwagę i podeszła do kilku biedronek. Ośmielił ją ich śmiech i wesołe rozmowy.
- Dzień dobry, jestem Lili i szukam przyjaciół. Czy mogę się z wami pobawić?
Biedronki popatrzyły na nią, na siebie i niegrzecznie odpowiedziały:
- O nie! Jesteś taka brzydka! Nie pasujesz do nas, więc szybko stąd odejdź!
Gąsieniczce zrobiło się przykro. Odwróciła się i wróciła na swój listek. Znowu przyglądała się prześlicznym kwiatom, pszczółkom i puchatym chmurkom, które wyglądały jak wata cukrowa.
Nadszedł wieczór. Rozczarowana i zmęczona szybko zasnęła. Rano obudził ją deszcz, wypiła więc kilka kropli i schowała się  pod  kwiat stokrotki.  Po chwili wyszło słońce i na niebie rozbłysła prześliczna tęcza. Na łące pojawiło  się mnóstwo  owadów. Brzęczały, latały, siadały na kwiatkach i zbierały złocisty nektar, by potem odpoczywać i wygrzewać się w słońcu. Lili patrzyła na to wszystko z zachwytem i tak sobie marzyła:
- Ach, jak bardzo chciałabym znaleźć wśród nich przyjaciela. Czy naprawdę jestem tak brzydka, że nikt nie chce się ze mną bawić i rozmawiać?
Nagle zobaczyła niezwykłej urody motyla, który przysiadł na koniczynie.
- Ależ on jest cudny! Ma złote skrzydełka! Zapytam go, czy chciałby zostać moim przyjacielem.
Nieśmiałym głosikiem odezwała się do niego:
- Motylku, czy zaprzyjaźnisz się ze mną?
On tylko spojrzał na nią, poruszał czułkami i ze śmiechem odleciał. Gąsieniczka opuściła głowę i ruszyła
w kierunku rosnących opodal maków. Z pobliskiego oczka wodnego podeszła do niej żabka. Lili ucieszyła się, myśląc, że chce ją pocieszyć, ale żabka powiedziała tylko:
- Kum, kum,  kum, zmykaj stąd. Nie podobasz się nikomu, znajdź sobie inną łąkę.
Zrozpaczona gąsienica, ocierając łzy, przytuliła się do ziemi. Zaczęła rozmyślać o tym, co ją spotkało.
Nie rozumiała, dlaczego nikt nie chce się z nią zaprzyjaźnić.
- Co jest ze mną nie tak? Przecież jestem dla wszystkich miła…
Nagle spojrzała w swoje odbicie w tafli wody i z przerażeniem krzyknęła:
- O nie! To naprawdę jestem ja?! – Z niedowierzaniem szeroko otwierała oczy, poruszała buzią, a woda odbijała jej ruchy jak lusterko.  – Naprawdę jestem brzydka,  mam nawet włoski na plecach.  Teraz już rozumiem, dlaczego nikt nie chce się ze mną bawić i rozmawiać  – powiedziała do  siebie  ze smutkiem
i rozpłakała się.
Niespodziewanie usłyszała niezwykle delikatną muzykę. Zaczęła się rozglądać i zauważyła konika polnego, który grał na skrzypcach. Zasłuchana nie zwróciła nawet uwagi, że konik bacznie się jej przygląda. Gdy skończył grać, Lili zaczęła bić mu brawo. Zaskoczony grajek aż się zarumienił i w podziękowaniu ukłonił się.
Odtąd życie  gąsieniczki na łące zaczęło się zmieniać.  Codziennie  przychodziła  pod  kępę błękitnych niezapominajek, by posłuchać muzyki konika polnego i zawsze biła mu brawo. Czuła, że artysta ją lubi,
a granie dla niej sprawia mu wielką radość. Nie wiedziała, że i on czuł się tu bardzo samotny, bo tak jak ona nie miał przyjaciół.
Mijały dni, aż kiedyś konik polny podczas swojego koncertu zauważył, że nigdzie nie ma gąsienicy.
Bardzo się tym zmartwił. Tymczasem Lili schowała się na noc w listku, którym owinęła się tak, że powstał kokon  i zasnęła na wiele, wiele dni.
Konik polny bardzo za nią tęsknił, choć nigdy ze sobą nie rozmawiali. Codziennie wypatrywał swojej znajomej i choć jej nie było, nadal grał na skrzypcach swoje wieczorne koncerty.
Pewnego popołudnia pomyślał, że czas przenieść się w inne miejsce. Stracił nadzieję, że gąsienica kiedykolwiek wróci. Przed odejściem postanowił jednak zagrać po raz ostatni. Tym razem dał z siebie wszystko. Dźwięki, które wydobywały się ze strun skrzypiec, były jak zaczarowane. Gdy skończył, usłyszał głośne brawa. To niemożliwe, pomyślał. Jak to? Czyżby gąsieniczka wróciła?
Odwrócił się. Przed nim stał kolorowy motyl, który uroczo się do niego uśmiechał. Zdziwiony konik zapytał:
- Kim jesteś?
Motylek odpowiedział:
- Wiem, że mnie nie poznajesz. Mam na imię Lili i jeszcze niedawno byłam gąsienicą.
- To niesamowite! – odrzekł zdumiony konik. – Naprawdę byłaś tą małą, nieśmiałą gąsienicą? Cóż za przemiana!
Konik spuścił wzrok i zapytał nieśmiało:
- Powiedz mi, dlaczego przychodziłaś mnie słuchać?
Lili odpowiedziała z uśmiechem:
- Ponieważ byłeś jedyną osobą, która nie uciekała na mój widok, nie śmiała się ze mnie, nie odtrącała mnie, a wręcz przeciwnie, codziennie grałeś mi piękne melodie.
Konik polny bardzo się wzruszył i odpowiedział:
- Grałem dla ciebie, ponieważ tylko ty chciałaś mnie słuchać.



W ten oto sposób konik polny i motylek stali się prawdziwymi przyjaciółmi. Razem się bawili, śmiali, tańczyli w słońcu i w deszczu, pomagali sobie, a wieść o ich niezwykłej przyjaźni rozeszła się po całej łące. Od tej pory na koncerty konika przybywały stworzenia z całej okolicy i każdy zachwycał się pięknym tańcem motyla, który wirował nad łąką w rytmie muzyki przyjaźni.


2. Porozmawiajcie o bajce w oparciu o pytania:

- Co lubiła robić gąsienica Lili?
- Dlaczego czuła się samotna?
- O co poprosiła biedronki?
- Dlaczego biedronki nie chciały się z nią bawić?
- Jak wtedy czuła się Lili?
- Kogo jeszcze gąsieniczka poprosiła, aby został jej przyjacielem?
- Jak zareagowała żabka na widok gąsienicy?
- Co Lili zobaczyła w kałuży?
- Po co gąsienica codziennie przychodziła pod kępkę niezapominajek?
- Dlaczego gąsienica zniknęła na wiele dni?
- Kto okazał się prawdziwym przyjacielem gąsieniczki?
- Jak zakończyła się bajka?

 

3. Porozmawiajcie o przyjaźni posługując się pytaniami:

- Po czym poznamy prawdziwego przyjaciela?
- Czy ty masz już przyjaciela/przyjaciółkę?
- Dlaczego przyjaźnisz się właśnie z tą osobą?
- Dlaczego przyjaźń jest taka ważna?

 

Na zakończenie możecie pooglądać obrazki z bajki, z prośbą aby dziecko spróbowało własnymi słowami opowiedzieć historię gąsieniczki Lili.

 

Pozdrawiam :)
Małgorzata Woźniak

 
20 maja 2020 r.

Temat: Skąd bierze się bałagan? Jak sobie z nim poradzić?

1. Wspólnie oglądamy bajkę "Pamiętnik Florki. Potworny bałagan”.

https://ninateka.pl/film/pamietnik-florki-22


2. Rozmowa o bajce – proponowane pytania:

· Co stało się w pokoju Florki, po zabawie różnymi zabawkami?

· Jak mama zareagowała na bałagan, który zastała w pokoju Florki?

· Czy Florka szybko nauczyła się jak sprzątać pokój?

· Kto, zdaniem Florki robił bałagan w jej pokoju?

· Jaki sposób znalazła Florka na pokonanie „bałaganowego potwora”?

· Czy Florka zrozumiała, że to od niej samej zależy czy w pokoju jest porządek lub bałagan?

3. Rozmowa z dzieckiem  w oparciu o pytania:

· Czy Tobie też zdarza się zrobić bałagan?

· Kiedy najczęściej to się dzieje?

· Czy Ty radzisz sobie z bałaganem, czy czekasz aż ktoś Cię w tym wyręczy?

· Jakie znasz sposoby na utrzymanie porządku po skończonej zabawie?

· Czy już potrafisz pomóc Rodzicom w utrzymaniu porządku w Waszym domu? Jeśli tak to opowiedz, w czym najczęściej im pomagasz.

· Co Twoim zdaniem jest najważniejsze w dbaniu o porządek?


Propozycja dodatkowa dla dzieci 5-6 letnich - Wykonanie pracy:

· Podziel kartkę na pół.

· Z jednej strony narysuj zabawki, które potrafisz szybko sprzątnąć

· Na drugiej części narysuj zabawki, których sprzątnięcie zajmuje Ci najwięcej czasu.


Pamiętajmy, że każdy bałagan można sprzątnąć. Najlepiej jeśli poradzimy sobie z tym sami, a jeśli sprawia nam on zbyt dużą trudność, to możemy czasami poprosić o pomoc innych. Sami też chętnie pomagajmy!


Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka :)

Małgorzata Woźniak

 
13 maja 2020 r.

Temat:  Co to znaczy „wstać lewą nogą”?


1) Wspólnie oglądamy bajkę "Kto wstał lewą nogą? Nowe przygody Misia Uszatka".

https://ninateka.pl/film/kto-wstal-lewa-noga-nowe-przygody-misia-uszatka


2) Rozmowa o bajce – proponowane pytania:

· Jak zachowywał się koziołek przed wejściem do przedszkola?

· Co robił, gdy inne zwierzątka zapraszały go do zabawy?

· Jaką zabawę zaproponował wszystkim Miś Uszatek?

· Gdzie schował się koziołek?

· Gdzie zwierzątka szukały koziołka?

· Co zrobiła Pani, gdy zwierzątka poinformowały ją o zniknięciu koziołka?

· Co odpowiedział koziołek Pani na jej pytanie: „Co robisz?”

· Jak zwierzątka przyjęły wiadomość, że koziołek już chce bawić się z nimi?


3) Rozmowa z dzieckiem w oparciu o pytania:

· Czy już wiesz, co oznacza powiedzenie „wstać lewą nogą”? Spróbuj wyjaśnić znaczenie tego powiedzenia.

· Jakie znasz sposoby na poprawę humoru?

· Czy Twoje koleżanki i Twoi koledzy potrafią poprawić Ci humor? Jeśli tak, to w jaki sposób?

· Czy Tobie lub Twoim bliskim zdarza się mieć zły humor od samego rana?

· W jaki sposób Ty starasz się poprawić humor swoim bliskim?


4) Wykonanie pracy plastycznej:

· Narysuj zwierzątka występujące w tej bajce. Pokoloruj obrazek i podaruj go komuś bliskiemu. Pamiętaj, że rysunek ten ma sprawić radość Tobie i osobie obdarowanej.


Życzę dobrej zabawy :)

Małgorzata Woźniak

 
6 maja 2020 r.

Temat: Co najbardziej lubimy robić?


1. Wspólnie oglądamy bajkę "Pamiętnik Florki. Balet".

https://ninateka.pl/film/pamietnik-florki-6


2. Rozmowa o bajce – proponowane pytania:

- Co lubiła robić Florka?

- Z kim Florka to robiła?

- Dlaczego Florka zdecydowała się na lekcje baletu?

- Czy lekcje baletu naprawdę zainteresowały Florkę?


3. Rozmowa z dziećmi o ich zainteresowaniach – proponowane pytania:

- Co lubisz robić?

- Dlaczego lubisz to robić?

- Z kim lubisz to robić? [w rozmowie staramy się dotrzeć do zainteresowań dziecka, które odkryło dzięki różnym dorosłym – czyli do zainteresowań, które mają wspólne z mamą, tatą lub dziadkiem, babcią]

- Co Twoim zdaniem, najbardziej lubią robić Twoi Rodzice?


4. Wykonanie pracy plastycznej

Propozycja dla dzieci 3-4 letnich – wspólnie z Rodzicem narysujcie baletnicę lub sportowca. Pokoloruj obrazek.

Propozycja dla dzieci 5-6 letnich

- Podziel kartkę na 3 okienka.
- W każdym okienku narysuj to, co lubisz robić, ale...
- W pierwszym okienku coś, co lubisz robić razem z rodzicami.
- W drugim okienku coś, co lubisz robić z koleżankami i kolegami.
- W trzecim okienku coś, co lubisz robić sam/ sama.


Pozdrawiam serdecznie :)

Małgorzata Woźniak

 
29 kwietnia 2020 r.

Temat: Jesteśmy Polakami – dobrze znamy polskie symbole narodowe.


1. Wspólnie oglądamy filmik pt.: „POLSKIE SYMBOLE NARODOWE – POLAK MAŁY”

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A&ab_channel=IPNtvPL


2. Rozmowa z dzieckiem w oparciu o pytania:

• Czy wiesz jak nazywa się kraj, w którym mieszkasz?

• Jakie znasz polskie symbole narodowe?

• Jaki ptak widnieje na godle Polski?

• Jakie kolory ma polska flaga?

• Jak należy zachować się podczas słuchania hymnu Polski?

• Podczas jakich uroczystości najczęściej grany jest hymn Polski?


3. Wspólnie słuchamy piosenki pt.: „JESTEM POLAKIEM”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&ab_channel=Niezwyk%C5%82eLekcjeRytmiki


4. Przed nami majowe dni świąteczne:

• 1 maja – Święto Pracy

• 2 maja – Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

• 3 maja – Święto Narodowe 3 Maja – 229 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja.


W tych dniach flaga Polski wieszana jest na budynkach urzędów państwowych i na budynkach mieszkalnych. Przedszkolaki również mogą przyłączyć się do obchodów Święta Flagi wykonując pracę plastyczną:

Weź białą kartkę A4, ułóż dłuższym bokiem do dołu i złóż ją na pół. Zagnieć złożenie wyznaczając środek kartki. Następnie rozłóż kartkę i górną część pozostaw białą, a dolną pokoloruj kredkami lub farbkami na czerwono. Do kolorowania flagi można wykorzystać również plastelinę, wtedy górną część wyklejamy białą, a dolną część kartki czerwoną plasteliną.


5. Propozycja dla starszych dzieci – otwórz w internecie  stronę z obrazami flag różnych państw Europy lub świata i poszukajcie wspólnie flagi Polski i flag podobnych do polskiej. Wskażcie podobieństwa i różnice w ich wyglądzie.

 

Życzę dobrej zabawy :)

Małgorzata Woźniak

 
22 kwietnia 2020 r.

Temat: Wszyscy musimy dbać o naszą planetę – Ziemię.


22 kwietnia obchodzony jest „Światowy Dzień Ziemi” dlatego każdy człowiek, duży i mały, szczególnie tego dnia powinien pomyśleć jak zadbać o naszą planetę aby ludzie i zwierzęta mogli na niej żyć jeszcze przez wiele lat.

 

1. Wspólnie słuchamy piosenki pt.: „Nasza planeta”

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 

2. Wspólnie oglądamy bajkę Eko -Patrol Segregacja śmieci

https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc


3. Rozmowa o bajce – proponowane pytania:

· Kim byli Urwis, Pola i sówka?

· Gdzie zwierzątka spędzały ostatnie dni wakacji?

· Co w piasku znalazły zwierzątka?

· Kim była Klara?

· Dlaczego foczka wyszła na brzeg?

· Jak zwierzątka pomogły Klarze?

· Co nocą zrobiły zwierzątka?

· Jakie zadania miał Eko – patrol?

· Jak dorośli pod koniec dnia podziękowali Eko – patrolowi?

· Dlaczego Pan Gerwazy uznał, że śmieci z pojemników ze szkłem i z papierem należy wsypać do śmieci zmieszanych?

· Co przygotowali Pan Gerwazy i Eko - patrol aby wszyscy wiedzieli jak prawidłowo segregować śmieci?


4. Rozmowa z dzieckiem w oparciu o pytania:

· Czy Twoim zdaniem ważne jest segregowanie śmieci?

· Dlaczego tak uważasz?

· Czy wiesz jakie śmieci należy wrzucać do pojemnika niebieskiego, a jakie do zielonego?

· Czy w Twoim domu segreguje się śmieci?

· W jaki jeszcze sposób możemy zadbać o naszą planetę?


5. Wykonanie rodzinnej pracy plastycznej „Śmieciosztuka” z wykorzystaniem zużytych opakowań tekturowych, plastikowych, skrawków niepotrzebnych wstążek, tkanin, nakrętek itp. Najważniejsza jest współpraca w tworzeniu, kreatywność i dobra zabawa. :)


Tym, którzy chcą sprawdzić swoje wiadomości na temat segregowania śmieci dodatkowo proponuję zajrzeć na stronę

https://www.buliba.pl/nasze-gry/segregowanie-przedmiotow/segregowanie-smieci.html


Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)

Małgorzata Woźniak

 
15 kwietnia 2020 r.

Temat: Po co nam skarby?


1) Wspólnie oglądamy bajkę "Pan Toti. Złodziej".

https://ninateka.pl/film/pan-toti-zlodziej


2) Rozmowa o bajce – proponowane pytania:

- Co znalazł pan Toti?

- Dlaczego to go ucieszyło?

- Co równocześnie wydarzyło się jego przyjacielowi, Robocikowi?

- Co martwiło pana Totiego?

- Co stało się ze skarbem?


3) Rozmowa z dzieckiem w oparciu o pytania:

- Co w Twoim życiu jest takim skarbem jak złoto w bajce?

- Czy potrzebne są skarby, jeśli tak to dlaczego?

- Do czego potrzebujemy pieniędzy?

- Z kim dobrze jest podzielić się skarbem?  [w trakcie rozmowy staramy się wskazać, że wszyscy ludzie potrzebują pieniędzy, ale czasem niektórym ludziom są one bardziej potrzebne, bo stracili np. dom albo zdrowie a sami sobie nie poradzą].


Propozycja dla dzieci 3-4 letnich – Wykonanie pracy:

Narysuj na kartce swój skarb, pokoloruj go.

Pomyśl, czy chętnie dzielisz się tym skarbem z innymi?


Propozycja dodatkowa dla dzieci 5-6 letnich – Wykonanie pracy:

Narysuj swój skarb. Dorysuj osobę lub osoby, które Ci go podarowały, bo podzieliły się swoim skarbem z Tobą. Pomyśl, czy dzielisz się tym skarbem z innymi. Takie osoby lub osobę także dorysuj. A może chciałbyś/chciałabyś się podzielić swoim skarbem jeszcze z kimś, także go dorysuj.


Życzę dobrej zabawy :)

Małgorzata Woźniak

 
8 kwietnia 2020 r.

Temat: Co zrobić z tym, co nas straszy?


1. Wspólnie oglądamy bajkę "Pamiętnik Florki. Sen".


https://ninateka.pl/film/pamietnik-florki-2


2. Rozmowa o bajce – proponowane pytania:


Czego bała się Florka?
Jak rodzicie starali się pomóc Florce?
Czy im się to udało?
Jak dziewczynka poradziła sobie ze swoim strachem?
Czy udało się jej od razu, czy potrzebowała na to czasu aby poradzić sobie ze swoim strachem?
Czy to, czego się bała, istniało czy nie istniało?

3. Rozmowa z dzieckiem o strachu – proponowane pytania:


Czego się boisz?
Czy to, czego się boisz, istnieje czy nie? [w trakcie rozmowy staramy się wskazać, że to, czego się boimy, istnieje inaczej niż to, co jest i czego doświadczamy; strach jest doświadczeniem wewnętrznym poczucia zagrożenia – np. przed chorobą; możemy odróżnić zachowania, które nam strach podpowiada (czyli stosować bezpieczne zachowanie), ale nie musimy pozwalać na wszystko "naszym strachom" – nie muszą zajmować naszych wszystkich myśli i uczuć).


Propozycja dodatkowa dla dzieci 5-6 letnich - wykonanie pracy:

- Podziel kartkę na pół.
- Z jednej strony narysuj Twoje Strachy, wtedy, kiedy wydają się groźne.
- Na drugiej części narysuj Twoje strachy w sytuacji, kiedy okazują się zupełnie niegroźne (np. śmieszne albo słabe, może przyjacielskie).

Zawsze, kiedy strachy przychodzą, możesz sobie przypomnieć, w jakich sytuacjach okazują się niegroźne. Niech się Ciebie słuchają, jakie mają być!


Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia :)
Małgorzata Woźniak

 
1 kwietnia 2020 r.

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice!


"Wszyscy są, witam was!

Zaczynamy, bo już czas!

Jestem ja, jesteś Ty,

raz, dwa trzy!"


Rodzicu,


Proszę przeczytaj dziecku wierszyk pt. : "Najlepszy przyjaciel", pokazując mu kolejne obrazki.

Porozmawiaj z dzieckiem na temat przygody osiołka.

 

Pomocne mogą być następujące pytania:


· Jakie zwierzątka opisane są w wierszyku?

· W jakim celu osiołek wyruszył w drogę?

· Jak potraktowały osiołka świstaki?

· Kogo następnie spotkał osiołek?

· Z jakiego powodu płakał piesek?

· W jaki sposób osiołek pomógł pieskowi?

· W jaki sposób psia mama odwdzięczyła się osiołkowi za udzieloną pomoc jej synkowi?

· Co robił osiołek wraz z pieskiem, gdy wspólnie spędzały czas?

· Co obiecały sobie zwierzątka przed rozstaniem?


A czy Ty pomagasz innym?

Jeśli tak , to opowiedz komu pomagasz i w jakiej sytuacji.


Serdecznie pozdrawiam :)

Małgorzata Woźniak

 




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free domain hosting no ads top celebrities Valid XHTML and CSS.