REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1882253
Jak zmieścić Układ Słoneczny na szkolnym holu?

Kilka kolejnych spotkań naszego klubu poświęciliśmy na poznanie kosmicznych wielkości i odległości. Skupiliśmy się na Układzie Słonecznym. Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu, na którym w ciekawy sposób porównano wielkości planet i Słońca. Następnie uczniowie obliczyli średnice poszczególnych planet i Słońca dzięki informacjom porównującym te wielkości ze średnicą Ziemi. Wyniki mogły robić wrażenie! Dzieci zobaczyły też, jak można porównać skalę wielkości planet do owoców.

Kolejnym zagadnieniem było poznanie odległości planet od Słońca. Uczniowie dowiedzieli się, że rysunki, które często widzimy, nie przedstawiają skali odległości – odległości między planetami rosną, im dalej planeta znajduje się dalej od Słońca. Obejrzeliśmy film o tworzeniu modelu Układu Słonecznego w skali na pustyni w Newadzie w USA. Potem dzieci obliczały prawdziwe odległości planet od Słońca.

Zadaniem naszej drużyny było przedstawienie tych odległości w odpowiedniej skali, tak, aby wszystkie planety i Słońce zmieściły się na szkolnym holu. Pierwsza próba była nieudana – należało zmienić skalę. Kolejna próba, ze skalą 100 000 000 000, powiodła się- udało nam się “zaznaczyć” liniami z papieru toaletowego wszystkie planety i gwiazdę naszego układu.

Link do filmu prezentującego pracę KLUBU MŁODEGO ODKRYWCY

Iwona Kowalik

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.