REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny


Warning: Creating default object from empty value in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/modules/mod_stats/helper.php on line 106
Odsłon : 2251917
Lekcja j.polskiego z prof. J. Bralczykiem


W minioną środę na lekcji j.polskiego pojawił się niesamowity gość - prof. J. Bralczyk,
ekspert językowy i wiceprzewodniczący Rady Języka Polskiego.

Podczas zajęć analizowaliśmy język młodzieży i język świata dorosłych. Zastanawialiśmy
się jak, i czy w ogóle, jesteśmy w stanie się jeszcze porozumieć.

Profesor stanął przed ogromnie trudnym zadaniem - uczniowie 5a przygotowali dla Niego
językową planszę pełną młodzieżowych zwrotów-zagadek. Rozszyfrowanie niektórych wyrazów
było dla naszego gościa nie lada wyzwaniem. Dowiedzieliśmy się sporo o pochodzeniu niektórych
słów, poznaliśmy nieznane nam skróty, zastanawialiśmy się, kiedy naprawdę można być +1 i skąd
się wziął majonez w popularnym zwrocie “git majonez”.


Dziękujemy za wspaniałe, inspirujące spotkanie,

5a i K.Aksamit

 
,,Matematyka i język angielski”

 

17 lutego odbyły się zajęcia z matematyki w języku angielskim dla uczniów klasy 3a.

Celem zajęć było poszerzenie wiedzy dzieci z zakresu języka angielskiego, jak również ich uatrakcyjnienie.

Dzieci trenowały umiejętności matematyczne, ucząc się jednocześnie nowego słownictwa, wzbogacając i doskonaląc swoją wiedzę językową.

Na zajęciach wykorzystano aktywne metody nauczania oraz nowoczesne technologie.

A. Gabrielczyk, B. Waincetel

 
Dzień Bezpiecznego Internetu 2021

Obchodom tegorocznego Dnia Bezpiecznego Internetu nie zaszkodziła zdalna edukacja. Wszyscy uczniowie wzięli udział w zaproponowanych aktywnościach.

Uczniowie klas 4 rozwiązywali zadania związane z bezpieczeństwem w Sieci, które zebrałam na tablicy na Wakelet: https://wakelet.com/wake/98onwETJeoMyJIw1OUL__. Czwartoklasiści układali puzzle jigsaw, aby poznać hasło przewodnie tegorocznego DBI. Na wykreślance odnajdywali zalety internetu, a następnie odszyfrowywali zagrożenia związane z korzystaniem z internetu przy pomocy podanego klucza. Ci uczniowie, którzy szybciej poradzili sobie z poprzednimi zadaniami mogli pokonać labirynt oceniając, czy podane zdania mówiące o zachowaniu w internecie, są prawdziwe czy fałszywe.

Uczniowie klas 5 tworzyli w aplikacji Scratch animacje, przedstawiające rozmowę miedzy duszkami na temat bezpieczeństwa w Sieci. Przykłady prac można obejrzeć w studio: https://scratch.mit.edu/studios/28847343/projects/

W kolejnym tygodniu piątoklasiści poznali aplikację Canva, a następnie wykonywali w niej plakaty, na których prezentowali w ciekawy sposób wybrane przez siebie 4 zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Przykłady plakatów można zobaczyć w książeczce Calameo: https://en.calameo.com/read/0019013305417a5844c2e

Uczniowie klas szóstych tworzyli grę – quiz w aplikacji Scratch, w której użytkownicy odpowiadali na pytania związane z bezpieczeństwem w internecie. Przykłady prac uczniów klas 6c i 6d: https://scratch.mit.edu/studios/28847464/projects/

Reprezentacja uczniów klas 6 wzięła udział w warsztatach zorganizowanych przez Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego. Pierwsze zajęcia, czyli „Gra poważna dla demokracji”, miały na celu uświadomienie sobie, że internet jest miejscem, w którym można uczyć się bezpiecznego i mądrego (dla siebie i innych) funkcjonowania w świecie rzeczywistym. Uczestnicy podejmowali decyzje dotyczące wspólnej wyspy, a następnie mogli obserwować skutki tych decyzji. Następnie omówili z Prowadzącą Moderatorką osiągnięte efekty, dyskutowali nad tym, co należało poprawić podczas gry, np. podejmować szerszą współpracę i wspólnie podejmować działania dla dobra wyspy.

Drugie warsztaty to „Senior i nastolatek: wymiana doświadczeń z cyfrowego świata”. Nasi uczniowie spotkali się z seniorami ze Stowarzyszenia Żółty Parasol. Podczas warsztatów, w których wykorzystano pokoje w aplikacji Zoom, rozmawiano o tym, w jaki sposób różni się korzystanie z internetu i komputerów przez osoby w wieku senioralnym od osoby w wieku nastoletnim. Uczestnicy wymienili się doświadczeniami, zwracali uwagę na to, co może stanowić trudność w porozumiewaniu się młodzieży z seniorami przy użyciu nowych technologii.

Warsztaty okazały się sukcesem – dzieci weszły w rolę nauczycieli i cierpliwie tłumaczyły seniorom nie tylko kwestie techniczne związane z internetem, lecz także celowość istnienia mediów społecznościowych i możliwości zarobkowania na korzystaniu z nich. Seniorzy otoczyli dzieci opieką, wypytywali, czy młodzież przejmuje się hejtem, tłumaczyli, że nie warto się przejmować, ale że trzeba się bronić.

Iwona Kowalik

 
Karnawał, karnawał - to taniec, zabawa…

Tegoroczne bale karnawałowe odbyły się w naszej szkole 11 i 12 lutego.
Były to dni niecierpliwie oczekiwane przez dzieci klas I – III. Wcześniej uczniowie wraz z wychowawcami przygotowali wszelkie elementy, które posłużyły do dekoracji. Salę przyozdobiły różnokolorowe serpentyny i balony. Zjawiskowy wygląd, wprowadził dzieci w wesoły nastrój i zachęcił do wspólnej zabawy. Dzieci przebrane w kolorowe stroje, wcieliły się w bohaterów znanych bajek i filmów. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się wyśmienicie!

W przerwach zabawę umilał słodki poczęstunek przygotowany przez rodziców.
Tegoroczna zabawa była pełna wrażeń, dzieci bawiły się wspaniale, jak przystało na karnawałową tradycję!

ZEW

 
Spotkanie z P. Magdaleną Baer - instruktorem pisma punktowego dla niewidomych

Wirtualnym gościem klasy 5a była P. Magdalena Baer - pracownik Instytutu Filologii Słowiańskiej UAM w Poznaniu,
instruktor pisma punktowego dla niewidomych.

P.M. Baer przybliżyła uczniom sylwetkę Ludwika Braille’a oraz opowiedziała o historii powstania pisma dla niewidomych.

Dowiedzieliśmy się czym jest sześciopunkt brajlowski oraz jak rozkodować system znaków i ich kombinacje. Rozmawialiśmy
o brajlu we współczesnym świecie - zauważyliśmy, że alfabet dla niewidomych można zobaczyć w windzie, na opakowaniach
leków, a nawet na miarkach krawieckich i zegarkach.

Dziękujemy za ciekawe i inspirujące spotkanie,

5a, K. Aksamit

 
„Stary nauczyciel i może? - kółko Algorytmika i kodowanie z Centrum Mistrzostwa Informatycznego”

Trzydzieści lat minęło jak jeden dzień w zawodzie nauczyciela i przyszło mi zmierzyć się z faktem, że to zwykle dzieci

i młodzież radzą sobie z nowinkami technologicznymi lepiej od rodziców czy dziadków. To, co dla starszych pokoleń

wydaje się skomplikowane, dla młodszych jest „normalne” i przychodzi im, ot tak – po prostu.

Taki potencjał dzieci bezwzględnie należy wykorzystać i stąd podjęłam starania o uzyskanie grantu„Centrum Mistrzostwa Informatycznego”.Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską, a  jego celem jest aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie (to dla dzieci) oraz podniesienie kompetencji kadry prowadzącej zajęcia pozalekcyjne

(to dla mnie - ja również się uczę, gdyż nie ma innego przedmiotu, który rozwija się tak dynamicznie,

a swoje lata mam – ponad trzydzieści lat stażu w zawodzie nauczyciela). Dzięki temu uczestniczę w dwusemestralnym,

certyfikowanym kursie na Politechnice Wrocławskiej,jednej z pięciu uczelni technicznych w Polsce zaangażowanych w projekt

(+Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Łódzka, Politechnika Warszawska, Politechnika Gdańska).

Za nami już pierwszy semestr i 24 godziny zajęć kółka. W tym wyjątkowym roku z założenia zajęcia miały się odbywać online, chcąc jednak uatrakcyjnić formę nawiązałam współpracę z p. Małgorzatą Karpickąz Multicentrum przy Powstańców Śląskich,

które dysponuje różnymi robotami, np. ozobotami, mBotami, Dash i Dotem, płytkami Arduino. W Multicentrum dzięki

zaangażowaniu Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog oraz Amazona znajduje się obecnie nowopowstała STEM Kindloteka

- interaktywna przestrzeń do nauki dla dzieci i młodzieży, z której będziemy również korzystać.

Zajęcia zdalne (za pośrednictwem Teamsa) odbywają się w środowe popołudniaw wymiarze dwóch godzin lekcyjnych.

Natomiast spotkania w Multicentrummiały się odbywać raz w miesiącu, na razie pandemia skutecznie nam to uniemożliwiła

(ciągle jednak czekamy na te „stacjonarne” zajęcia).W projekcie przewidziano 48 godzin lekcyjnych kółka, które nauczyciel

prowadzi nieodpłatnie.

Zaczęliśmy w grupie 14 uczestników – uczniów klas szóstych, którzy w ubiegłym roku szkolnym byli zaangażowani w zajęcia

Kodowania. Obecnie z zajęć korzysta 12 uczniów. Biorąc pod uwagę, że cała nauka odbywa się online, to jestem pełna

podziwu dla ich zaangażowania. Naszym podstawowym językiem programowania jest Scratch ( https://scratch.mit.edu ),

trenujemy również korzystając z innych stron m.in.code.org oraz code.makewonder.com.

W ubiegłym roku poznaliśmy wiele szyfrów (m.in. Cezara, czekoladka, ułamkowy, alfabet Braille, grecki, hebrajski), a w tym rokuSzyfr Vigenère’aoraz generatory szyfrów.

Przerywnikami w czasie zajęć sąquizy lub ciekawe proinformatyczne gry, np.http://gameaboutsquares.com/

http://silentteacher.toxicode.fr/

http://little-dot.toxicode.fr/

http://compute-it.toxicode.fr/?hour-of-code

W grach zdecydowanie prześcigają mnie i to od nich mam okazję nauczyć się wielu przydatnych rzeczy.

Wiedzę informatyczną łączymy też z wiedzą matematyczną.Dzieci poznały układ współrzędnych

(m.in. dzięki www.geogebra.org ), który mogły również zaprogramować w Scratchu. Zastanawiały się o ile stopni należy

wykonać obrót, aby narysować określny wielokąt foremny oraz jakie jeszcze wykonać czynności aby otrzymać rozetę.

Na „fali” obecnej pandemii, na platformie Code.org  programowaliśmy „Symulator epidemii”, aby przewidzieć, co może się

stać, gdy wirus zainfekował Miasto Potworów.

Uczestniczyliśmy w wydarzeniach online: E(x)ploryWeek w Gdyni, Małopolskiej Nocy Naukowców oraz Tygodniu Edukacji

Informatycznej. Dzieci zdobyły wiele certyfikatów świadczących o ukończeniu minikursów programowania blokowego.

W czasie pandemii i zamkniętych szkół narzędzia i pomysły do pracy zdalnej z uczniami są niezwykle potrzebne. Nasze

zajęcia przynoszą korzyść ich uczestnikom i prowadzącej (mam wrażenie, że mi nawet większą niż dzieciom).

Niedługo będzie można aplikować o grant na kolejny rok szkolny. Jeśli wśród czytelników tego artykułu znajdą się chętni

do udziału w zajęciach kółka (dotyczy uczniów od klasy IV wzwyż) w roku szkolnym 2021/2022 to zapraszam do zapisów

(poprzez wiadomość na Librusie).

 

Ewa Misiejuk

 

 
Podsumowanie konkursów

Sukces przychodzi nie tylko ze zwycięstwem, ale czasem także z chęcią wygrania”

Fryderyk Nietzsche

Co roku nasi uczniowie biorą udział w wielu konkursach szkolnych i pozaszkolnych.

Konkursy są dla uczniów ciekawym sposobem rozwijania zainteresowań, dają możliwość sprawdzenia umiejętności,

jak i odporności na stres. A przy tym mogą być dobrą zabawą.

Poniżej znajduje się link do podsumowania osiągnięć uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych w I semestrze roku szkolnego 2020/2021.

Wszystkim laureatom oraz uczestnikom konkursów GRATULUJEMY i życzymy dalszych sukcesów w rozwijaniu talentów.


Sprawozdanie z konkursów<

 
"Krzyckie skowroneczki" wyśpiewały 1 miejsce na XI Festiwalu Kolęd i Pastorałek "Kolędujmy Małemu"!

 

Jest mi niezmiernie miło poinformować, że nagranie pastorałki "Bosy pastuszek" zrealizowane
przez uczniów - chórzystów z klas 1-3 bardzo podobało się oceniającym Jurorom i otrzymaliśmy
za nie najwyższą lokatę - 1 miejsce w naszej kategorii wiekowej. Bardzo dziękuję uczniom,
którzy wzięli udział w nagraniu za piękny śpiew oraz rodzicom, którzy przygotowali dzieci
do występu i zrealizowali nagranie w domu. Oto nasza prezentacja:

Pastorałka "Bosy pastuszek"

Link do strony z wynikami

Gratuluję wszystkim uczestnikom!

Katarzyna Sroka

 
„Piękna matematyka - geometria w sztuce” - projekt eTwinning klas trzecich

Uczniowie klas 3 biorą udział w Ich pierwszym projekcie eTwinning pt. „Piękna matematyka - geometria w sztuce”. Celem projektu jest zachęcenie uczniów do odkrywania w matematyce piękna, pokazania jej szerokiego zastosowania w sztuce, architekturze, kulturze oraz wielu dziedzinach życia codziennego. Uczniowie tworzą własne dzieła i  obserwują otaczający ich świat.

Nasi trzecioklasiści zrealizowali już trzy aktywności. W pierwszym zadaniu „Jakie tajemnice matematyczne skrywa nasz budynek?”  dzieci przygotowały  wyzwanie dla partnerów wykorzystując zdjęcie budynku naszej szkoły oraz  narzędzie do edycji zdjęć ToonyTool. Dzieci dodawały własnych bohaterów, a treści zadań umieszczały w komiksowych chmurkach. Bawiły się też wstawieniem różnego tła i układaniem do niego kolejnych zadań. Uczniowie rozwiązali także zadania, które stworzyli partnerzy. Przykłady prac naszych uczniów: ZADANIA W TOONYTOOL

W zadaniu „Geometryczny autoportret” uczniowie tworzyli swoją podobiznę korzystając z figur geometrycznych oraz możliwości programu AutoDraw. Prace dzieci można obejrzeć na prezentacji GEOMETRYCZNE AUTOPORTRETY.

Zadanie 3 wprowadzało uczestników w tematykę świąteczną i zimową. Zadaniem dzieci było stworzenie dowolną techniką rysunków prezentujących Mikołaja, ozdób świątecznych, zimowych dekoracji. Prace dzieci musiały zawierać elementy geometryczne. Większość dzieci ponownie wykorzystała do swoich prac program AutoDraw. Powstały rysunki Mikołajów, bałwanków oraz projekty udekorowanych pierniczków.  Zapraszamy do obejrzenia GALERII PRAC.

Zuzanna Czyszczoń, Iwona Kowalik

 
Festiwal Kolęd i Pastorałek "Kolędujmy małemu"

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia uczniowie naszej szkoły
przygotowali nagrania kolęd, które jednocześnie są prezentacją na,
odbywający się już 11 raz we Wrocławiu, Festiwal Kolęd i Pastorałek "Kolędujmy małemu".

Zapraszam do obejrzenia tych nagrań, Katarzyna Sroka

Pastorałka "Bosy pastuszek"


Kolęda "Mizerna cicha"


Kolęda "Pójdźmy wszyscy do stajenki"

 
Wesołych Świąt!

Niech te Święta, tak wspaniałe, będą całe jakby z bajek, niechaj gwiazdka z nieba leci.

Niech Mikołaj tuli dzieci, biały puch niech z góry spada, niechaj piesek w nocy gada.

Niech choinka pachnie pięknie, no i radość będzie wszędzie!

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

życzą

nauczyciele świetlicy

P.S. Ciekawe czy zgadniecie w jakich językach składamy wam życzenia?

 


 
Jasełka 2020

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, czas pod każdym względem wyjątkowy. W tym roku, jakże innym niż wszystkie zapraszamy na  jasełka w nowej formie, przygotowane przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Niech to niezwykłe przedstawienie wprowadzi nas wszystkich w świąteczny nastrój. Miłego oglądania.

Link do filmu: JASEŁKA 2020

Joanna Cech

 
życzenia świąteczne

 

https://www.youtube.com/watch?v=jRlWabVWqO0

 
TRADYCJE BOŻONARODZENIOWE

Święta Bożego Narodzenia to czas magiczny - wszystko zmienia się niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

W oknach rozbłyskują migotliwe światełka, kuchnie wypełniają się smakowitymi aromatami, a stoły odświętnie ubrane w zieleń, czerwień i złoto czekają na przybycie najbliższych. Od wieków chrześcijanie na całym świecie w różnorodny sposób obchodzą święta Bożego Narodzenia. Choinka jest znana niemal wszędzie, choć w Burundi przystraja się bananowca,

a w Indiach drzewko mango.


W ramach projektu szkolnego uczniowie najmłodszych klas poznali zwyczaje bożonarodzeniowe w różnych zakątkach świata. Oto tylko niektóre z nich.
W Czechach prezenty przynosi mały Jezus. W Japonii popularne potrawy wigilijne to słodkie ciasto z truskawkami oraz kurczak z KFC. W Korei Południowej święta trwają tylko jeden dzień, a prezenty przynosi Santa Haraboji.

Dużo szczęścia mają dzieci w Niemczech, które prezenty dostają dwukrotnie, a przynosi je Nikolaus i Weihnachtsmann- jako świąteczny gość. Podobnie, dzieci na Ukrainie obdarowywane są prezentami dwukrotnie- 19 grudnia w dzień Św. Mikołaja

oraz w Nowy Rok, gdy przychodzi do nich Dziadek Mróz i jego wnuczka Śnieżynka. Za to hiszpańskie dzieci muszą wykazać się cierpliwością i czekać dłużej na prezenty. Dostają je dopiero 6 stycznia w Święto Trzech Króli i przynoszą je im Kacper, Melchior i Baltazar. Prezenty we Francji przynoszą, w zależności od regionu i rodzinnych tradycji, Aniołek, Dzieciątko Jezus lub, najpopularniejszy i najbardziej podobny do św. Mikołaja, Père Noël. Pozostawia podarki w świąteczny poranek 25 grudnia, ale wcześniej należy zostawić pod choinką parę własnych butów lub skarpet świątecznych. We Włoszech tradycje zależą od regionu. Na południu Wigilia to wspólna kolacja- stoły ustawiane są na ulicach i zasiadają do nich rodziny i sąsiedzi. To właśnie z Włoch pochodzi zwyczaj tworzenia szopek. Włoskie dzieci także otrzymują prezenty dwa razy. 25 grudnia rano pod choinką podarki pozostawia Babino Jezus albo Bobbo Natale. Natomiast z 5 na 6 stycznia przylatuje wiedźma Befana, która zostawia drobny podarek w skarpecie.


Niezależnie w jakim żyjemy kraju, święta Bożego Narodzenia są bez wątpienia jednymi z najpiękniejszych dni w roku.

Ten niezwykły, zimowy czas przepełnia rodzinne ciepło, miłość i nieuchwytna magia.


ZEW

WIĘCEJ<

WIĘCEJ<

 
KONKURS „KARTKA ŚWIĄTECZNA”

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia zorganizowaliśmy konkurs plastyczny na najpiękniejszą kartkę świąteczną. Do udziału zaprosiliśmy wszystkich uczniów z Naszej szkoły.

Technika prac była różnorodna a stworzenie prac wymagało od dzieci rzetelności i sumienności – gratulujemy!

Po obradach jury konkursowe wybrało zwycięskie kartki:

  • W kategorii klas I- III:

1 miejsce- Sebastian A. z klasy 1a

2 miejsce- Kacper B. z klasy 2a

3 miejsce- Karolina W. z klasy 3a

Wyróżnienia:

Anna K. z klasy 1a

Mateusz Ś. Z klasy 2c

Damian D. z klasy 2c

Inga W. z klasy 1a

  • W kategorii klas IV- VI:

1 miejsce- Anna L. z klasy 6d

2 miejsce- Alina B. z klasy 4c

3 miejsce- Jagoda W. z klasy 6b

Wyróżnienia:

Mateusz B. z klasy 6d

Maciej R. z klasy 4a

Wszystkim dziękujemy za udział w konkursie. Upominki oraz dyplomy czekają w szkole (do odbioru po feriach).

Renata Piotrowska-Kruczek, Beata Waincetel-Tabor, Hanna Goldman-Połom

 

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 130

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 136

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 130

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 136

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 130

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 136

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 130

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 136
« pierwszapoprzednia1234następnaostatnia »

Strona 1 z 4


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.