REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny


Warning: Creating default object from empty value in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/modules/mod_stats/helper.php on line 106
Odsłon : 2162370
Finał Maratonu Matematycznego

28 XI odbył się zdalny finał Maratonu Matematycznego organizowanego przez Uniwersytet Wrocławski.  
Finaliści rozwiązywali zadania w pięciu rundach. Dwoje uczniów z naszej szkoły dostało się do Wielkiego
Finału, który odbędzie się w pierwszej połowie grudnia.
Wszystkim uczniom serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za zakwalifikowanych do Wielkiego Finału



Koordynator
Natalia Kuboszek

 
Rozstrzygnięcie konkurs „Lapbook - My favourite book"

W listopadzie 2020 roku w naszej szkole rozstrzygnięto konkurs „Lapbook - My favourite book".
Mimo niesprzyjających okoliczności udało wyłonić się laureatów w trzech kategoriach. W szranki
stanęło wielu pretendentów do nagrody z wielu wrocławskich szkół podstawowych. O nagrody dla
zwycięzców zadbała Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 16 za co szczególnie dziękujemy.

A oto i laureaci:
W kategorii klas IV
I miejsce – Agata Dudzic SP 38
II miejsce – Michał Gawłowicz SP 9
III miejsce – Aleksandra Bil SP 47
III miejsce – Tomasz Salejda SP 38
Wyróżnienie: Aleks Kocnewicz SP 38, Zofia Bil SP 47

W kategorii klas V
I miejsce – Oskar Jaremczak SP 22
I miejsce – Aleksander Zathey SP 15

W kategorii klas VI

I miejsce – Ida Laskowska SP 16
II miejsce – Lena Kempa SP 58
III miejsce – Wojciech Glądała SP 58

Serdecznie gratulujemy wszystkim nagrodzonym i zapraszamy do udziału w przyszłym roku szkolnym.

Koordynator konkursu
Anna Wasiak

 

 
Zajęcia fizyki po angielsku? Why not!

27 listopada 2020 r. uczniowie klasy 6c wzięli udział w zajęciach poprowadzonych przez brytyjskiego nauczyciela fizyki Pana Davida Featonby pt. „What happens next?”. Pan Featonby aktywnie działa w Science on Stage - europejskiej sieci nauczycieli przedmiotów STEM. Podczas wideokonferencji Nasz  Prezenter wykonał  10 eksperymentów fizycznych, które można przeprowadzić w domu. Zadaniem uczniów było podanie przypuszczalnego wyniku ekperymentu lub podjęcie  próby  wyjaśnienia przyczyny uzyskanego rezultatu. Zadanie było tym trudniejsze, że zajęcia były prowadzone w języku angielskim, dzieci podejmowały jednak wyzwanie i brały w zajęciach aktywny udział. Podawaliśmy różne propozycje wyników, a Pan Featonby  starał się w przystępny sposób objaśniać rezultatów eksperymentów. Lekcja była interesująca, a uczestnicy mogli przekonać się jak ważne dla młodych naukowców  jest zadawanie pytań.  Była to także świetna okazja do poćwiczenia umiejętności językowych, ponieważ uczniowie musieli stosować zwroty grzecznościowe i próbować udzielać odpowiedzi po angielsku.

Uczniowie poprosili o kolejne spotkanie. Pan Featonby przygotuje dla uczniów zestaw świątecznych eksperymentów.

Iwona Kowalik

 
Prelekcja online o silnikach lotniczych

Uczniowie klasy 6c uczestniczyli w dwóch prelekcjach online pt. „Silniki lotnicze. Niesamowite maszyny, które pozwalają człowiekowi latać.” Prelekcje przeprowadził dla nas mgr Inż. Maciej Cholewiński z Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej. Poznaliśmy  nazwiska pionierów lotnictwa (Otto Lilienthal oraz bracia Wright) podejmujących pierwsze udane próby wzniesienia się w powietrze. Następnie Pan Inżynier prezentował różne rodzaje silników samolotowych. Poznaliśmy powody tworzenia tak wielu różnych silników oraz rodzaje statków powietrznych, w których się je stosuje. Dowiedzieliśmy się także jakie wymagania muszą spełniać silniki, które napędzają rakiety kosmiczne. Poznaliśmy unikatowe rozwiązania polegające na zastosowaniu obracających się o 90 stopni dyszy wylotowych, które pozwalają na niemal pionowy start i lądowanie statków powietrznych. Pan Inżynier opowiedział nam także o szpiegowskim samolocie Lockhead SR-71 Blackbird, który wykonywał rozpoznanie strategiczne na dużych pułapach i z dużymi prędkościami (był trudny do przechwycenia).

Prelekcja była wzbogacona licznymi zdjęciami samolotów wyposażonych w różne rodzaje silników oraz animacje prezentujące ich działanie. Oglądaliśmy także krótkie filmy prezentujące wyjątkowe możliwości samolotów uzyskane dzięki zastosowaniu nowoczesnych napędów.

To kolejne interesujące spotkanie, które zachęca uczniów do zainteresowania się naukami ścisłymi. Być może wśród uczestników znajdą się np. przyszli projektanci napędów rakietowych?

Dziękujemy Panu Maciejowi Cholewińskiemu za przygotowanie prelekcji i poświęcony nam czas.

Iwona Kowalik

 
Pałac Posejdona

W ramach cyklu zajęć "Poznajemy mity greckie" uczniowie klas 5 wzięli
udział w projekcie - Pałac Posejdona. Zadaniem dzieci było zbudowanie
siedziby władcy mórz i oceanów, czyli "pałac błękitny, który dach ma
z muszli (...) ze ścian wyrastają żywe kwiaty, a przez okna z bursztynu
zaglądają ryby". Makiety miały jak najbardziej przypominać opisane
w mitologii miejsce. Uczniowie wykonali przepiękne prace, wykorzystując
różne materiały, m.in. plastelinę, sznurki, muszle, kamienie, bibułę, tekturę.


K. Aksamit i klasy 5

 

 
ScratchPals - globalny projekt dla dzieci zainteresowanych kodowaniem w Scratch

ScratchPals  to międzynarodowa inicjatywa założona w 2018 roku, prowadzona przez nauczycieli,
mająca na celu tworzenie globalnych „sal lekcyjnych” poprzez łączenie nauczycieli i uczniów za pośrednictwem Scratch. 
Projekt integruje Informatykę z kreatywnością, globalną współpracą i obywatelstwem cyfrowym. Uczniowie klasy 6c wzięli
udział w aktywności „Code the World You Wish to See”. W naszej grupie znaleźli się uczniowie z USA, Kanady, Australii,
Brazylii, Chorwacji, Włoch, Ugandy I Kenii. „Code the World” czerpie inspirację z Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ
(zwanych także „Celami Globalnymi”), uniwersalnego planu działania mającego na celu zajęcie się niektórymi z najbardziej
palących problemów, przed którymi stoi nasz świat. Po przedstawieniu szkół, uczniowie decydowali, którego celu będzie
dotyczył Ich projekt.  Po stworzeniu pracy, projekt był zamieszczany w specjalnym studio, do którego dostęp mieli wszyscy
uczestnicy. Dzieci oglądały prace partnerów, zamieszczały życzliwe komentarze lub wskazówki jak ulepszyć dany projekt.
Projekty i zastosowane rozwiązania inspirowały uczniów do wprowadzania poprawek do swoich prac. Była to świetna okazja,
aby uczyć się od siebie nawzajem. Komentarze były zapisywane w języku angielskim, czasem francuskim.

Podczas trwania ScratchPals  powstało aż 76 projektów. Dotyczyły m.in.  problemów: braku tolerancji, głodu, przemocy,
wylesiania planety,  zanieczyszczenia wód i in. Projekt jest bardzo ciekawą inicjatywą nie tylko dla uczniów, którzy lubią
kodowanie. Mamy zamiar uczestniczyć w kolejnych edycjach. ScratchPals to dowód na to, że kodowanie może łączyć dzieci na
całym świecie!

Iwona Kowalik

 
Szkolna akcja "Inny, ale taki sam" w ramach obchodów Światowego Dnia Tolerancji

"O tyle świat będzie lepszy, o ile nauczymy się, że los ludzi jest wspólny, że jednocześnie
jesteśmy różni i tacy sami"

L. Kołakowski

Jak w prosty sposób wyjaśnić najmłodszym trudne słowo –TOLERANCJA, gdy niejednokrotnie ma z tym problem dorosły?
Jednak w ramach obchodów Dnia Tolerancji wspólnie udało nam się ustalić, że oznacza ono wyrozumiałość dla odmienności,
poszanowanie cudzych uczuć, poglądów, zainteresowań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne
od własnych, albo zupełnie z nimi sprzeczne. Wspólnymi siłami stworzyliśmy kolaż „Inny, ale taki sam”, który będzie
przypominał nam, że choć lubimy co innego i każdy z nas na swój sposób jest wyjątkowy, to razem tworzymy świetną ekipę ;)

Wiktoria Klymiuk

 
Mitologiczne spektakle on-line

Podczas nauki zdalnej wszystko jest możliwe! Uczniowie klasy 5c przygotowali niesamowite
występy on-line inspirowane mitologiczną historią o Demeter i Korze. Młodzi artyści zadbali
o odpowiednią scenografię, rekwizyty oraz zabawne kostiumy. Mogliśmy podziwiać piękną Demeter
i jej córkę Korę, odwiedzić Olimp i gromowładnego Zeusa, a także spotkać beztroskie nimfy
na kwiecistej łące. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wcielili się w role olimpijskich bogów
i wspaniale przedstawili poznany na lekcji mit o czterech porach roku. Brawa dla 5c!

5C, K. Aksamit

 
Szlachetna paczka

 

"Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest;

nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi"

 

https://zrzutka.pl/dpsgbv

 
The Climate Action Project

Zmiany klimatu są największym zagrożeniem dla współczesnego świata. Już w tej chwili średnia globalna
temperatura podniosła się o ponad 1°C, a na świecie umiera 150 000 osób; miliony ludzi cierpią z
powodu konsekwencji zmian klimatu, takich jak podnoszenie się poziomu wód, erozja wybrzeży, częstsze
susze, powodzie, pożary lasów. Coraz częściej występujące gwałtowne zjawiska pogodowe szkodzą też rolnictwu
i tym samym zagrażają bezpieczeństwu żywnościowemu na świecie.

Jeśli człowiek nie podejmie natychmiastowych działań dla obniżenia emisji gazów cieplarnianych, zmiany
klimatu będą przyspieszać. Jeśli nie chcemy żyć w świecie znanym nam z filmów katastroficznych, musimy
nie tylko działać systemowo, ale dokonywać właściwych wyborów. Dlatego powstał The Climate Action Project,
aby młodzi ludzie nabyli wiedzę niezbędną do podejmowania decyzji, które zaważą na losach naszej planety.

Projekt został zainicjowany przez Koena Timmersa z Belgii – finalistę Global Teacher Prize oraz założyciela
stowarzyszenia ‘Take Action Global’. The Climate Action Project jest przedstawiany w Parlamencie Europejskim
i na szczycie klimatycznym ONZ oraz jest wspierany przez Dr. Jane Goodall, Prezydenta Santosa
oraz Sir Davida Attenborougha. Był realizowany przez 6 tygodni w klasach 6a, 6d i 6c.

W tym czasie uczniowie podjęli wiele działań. Pierwsze tygodnie spędzili na zapoznawaniu się z pojęciami
„pogoda” i „klimat”, szukali przyczyn i skutków zmian klimatycznych, podjęli próby wyszukiwania grafik
ilustrujących skutki zmian klimatu, swoje spostrzeżenia gromadzili na Dysku Google Drive oraz tworzyli
plakaty, komiksy, prezentacje ilustrujące te zagadnienia.

Kolejne tygodnie, to dalsze zdobywanie wiedzy, wspólne rozmowy, oglądanie filmów z różnych zakątków świata
oraz filmów poruszających tematykę zmian klimatu.

Uczniowie zainspirowani filmami podjęli się akcji sadzenia krokusów na terenach zielonych naszej szkoły.
Na lekcjach informatyki w aplikacji Scratch tworzyli „Ekologiczną wizję świata” oraz kolaże prezentujące
skutki zmian klimatu(link, link). Przedstawili swoje propozycje na rozwiązania problemów klimatycznych,
a także zwrócili szczególną uwagę  na konieczność sortowania śmieci i ograniczenie spalania węgla.

Odbyły się również wideokonferencje z uczniami z Indii, Pakistanu i Rumunii. Podczas tych spotkań uczniowie
przedstawili siebie, swoja szkołę, opowiedzieli o swoich miastach, a także rozmawiali o swoim udziale w projekcie.
Była to okazja aby zobaczyć, jak przebiegały prace w innych krajach.

Okres zamknięcia placówek nie przeszkodził nam w działaniach, ponieważ odbyło się wirtualne spotkanie
z  pracownikiem naukowym,  magistrem inżynierem Korneliuszem Sierpowskim, który przeprowadził dwie prelekcje,
o turbinach wiatrowych oraz o fotowolatice. Wykłady były wzbogacone o prezentacje, animacje i eksperymenty.
Dzięki nim uczniowie mogli zdobyć wiedzę na temat energii odnawialnej.

Ostatnim działaniem jest list skierowany do rządu, my napiszemy list do Prezydenta Wrocławia, aby zwrócić jego
uwagę na postępujące zmiany klimatu, pokazać jak bardzo młodym ludziom zależy na przyszłości naszej planety oraz
tym samym chcemy go zachęcić do propagowania i zintensyfikowania działań na rzecz ochrony środowiska.

W ciągu sześciu tygodni uczniowie zdobyli wiedzę, pracowali nad opracowaniem własnych rozwiązań dotyczących zmian
klimatycznych, a także dzielili się wiedzą i własnymi pomysłami  z uczniami z innych krajów.

Agnieszka Barańska

Iwona Kowalik

Paulina Soluch

 
Wyniki Wrocławskiego Hackathonu „Czysta woda”

Zakończyło się głosowanie online oraz ocena jury konkursowego
Wrocławskiego Hackathonu „Czysta woda”, którego współorganizatorem jest nasza szkoła. Do konkursu zgłoszono 26 prac
ze szkół podstawowych z Wrocławia i Aglomeracji Wrocławskiej.

Po podliczeniu wszystkich punków przyznanych za oddane głosy oraz oceny jurorów konkursu zwyciężyły następujące drużyny:

I miejsce – drużyna Imponderabilia ze Szkoły Podstawowej nr 90 we Wrocławiu,

II miejsce – drużyna Green Team ze Szkoły Podstawowej nr 90 we Wrocławiu,

III miejsce – ex æquo zajęły drużyny Maxiigor z Publicznej Szkoły Podstawowej  nr 1  w Jelczu-Laskowicach oraz IP Spółka
ze Szkoły Podstawowej nr 90 we Wrocławiu.

Laureatom gratulujemy!

Dziękujemy wszystkim uczniom i opiekunom za udział w wydarzeniu, które łączyło ważny problem zanieczyszczenia wód
i kodowanie – jedną z istotnych umiejętności XXI wieku. Cieszy nas liczba zaangażowanych w głosowanie online – aż 901 osób
oddało swój głos!

Jesteśmy wdzięczni Centrum Edukacji Ekologicznej HYDROPOLIS oraz Firmie PAN TABLET sp. z o.o., naszym partnerom,
a szczególnie ich przedstawicielom: Pani Agnieszce Krawczyk (Pan Tablet) oraz Panu Kamilowi Chmielowi (Hydropolis),
za wsparcie i pomoc w organizacji Wrocławskiego Hackathonu „Czysta woda”.

Szczególne podziękowania kierujemy do Anonimowego Sponsora I nagrody,  Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego,
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 16 we Wrocławiu oraz Firmy Pan Tablet sp. z o.o. za ufundowanie nagród dla zwycięskich
drużyn.

Drużyna McOllie  z naszej szkoły otrzymała nagrodę specjalną od Anonimowego Sponsora. Nagrody będą wręczane po
powrocie uczniów do szkół.

W imieniu organizatorów
Iwona Kowalik

 
Prelekcje o czystej energii

Zdalna edukacja pozwala na organizowanie spotkań z naukowcami. 30 października 2020 r. uczniowie klasy 6c  uczestniczyli w  wideokonferencji podczas której  magister  inżynier Korneliusz Sierpowski, pracownik naukowy Wydziału Mechaniczno-
Energetycznego Politechniki Wrocławskiej,  opowiedział nam o turbinach wiatrowych. Poznaliśmy rodzaje turbin i ich budowę, a dzięki animacjom komputerowym zobaczyliśmy jak działają turbiny i w jaki sposób uzyskujemy dzięki nim energię elektryczną. Pan Inżynier przeprowadził na wizji eksperyment z suszarką i miernikiem wiatru. Pokazał nam, jakie lokalizacje  są najlepsze do budowania turbin wiatrowych, gdzie jest ich najwięcej w Polsce i w jakich krajach korzysta się z czystej energii wykorzystującej wiatr. Dzieci zadawały pytania, na które Pan Inżynier cierpliwie i wyczerpująco odpowiadał. Pytano o to, jak zabezpieczyć turbiny przed wpadającymi ptakami (maluje się na łopatach biało-czerwone pasy i stosuje systemy odstraszające, np. dźwięki z odpowiednią częstotliwością). Padały pytania o żywotność „wiatraka” i czy można je stosować także w miastach. Wiemy już, że turbina może być wybudowana w odpowiedniej odległości od zabudowań – w odległości 10-krotnie większej od wysokości jej wieży. Zobaczyliśmy także etapy budowy turbiny.

Prelekcja była bardzo interesująca, wzbogacona o animacje, filmy, a nawet eksperyment!  Mimo, że planowaliśmy spotkanie na ok. 30 minut, dzięki pytaniom dzieci i odpowiedziom zajęcia trwały dwa razy dłużej. Dzięki temu wiemy więcej o sposobie wytwarzania czystej energii.

4 listopada uczniowie klas 6c i 6d  ponownie spotkali się z Panem mgr inż. Korneliuszem Sierpowskim. Tym razem tematem spotkania była FOTOWOLTAIKA, czyli wykorzystanie energii słonecznej. Pan inżynier przedstawił budowę panelu
fotowoltaicznego oraz rodzaje ogniw słonecznych. Poznaliśmy dwa rodzaje paneli: powszechne, o lekko niebieskim zabarwieniu, oparte na krzemie (sztywne) oraz nowsze tzw. perowskity, które mają postać cienkich półprzezroczystych,
elastycznych  folii.  Perowskity to technologia przyszłości – będzie można nimi oklejać np. szyby budynków, dachy, samochody. Dowiedzieliśmy się  na czym polega efekt fotowoltaiczny, jak z promieniowania słonecznego powstaje energia elektryczna.
Moduły muszą być odpowiednio zwrócone do Słońca, mogą być wyposażone w tzw. systemy nadążne. Jest to szczególnie ważne na farmach woltaicznych. Takie farmy powstają w tych miejscach świata, które są najbardziej nasłonecznione, czyli
znajdujących się m.in. w pobliżu równika. Obecnie są budowane miedzy innymi na terenach wysokogórskich w Chinach, Chile czy Kenii. W przyszłości panele fotowoltaiczne będą też montowane np. na parasolkach w ogródkach  restauracyjnych. Ogniwa fotowoltaiczne mają szerokie zastosowanie, np. w transporcie wodnym i morskim używają ich do napędzania silnika tzw. solar boaty, zasilania w energię elektryczną Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, korzystają z nich samochody zasilane panelami, czy tzw. pseudosatelity – drony latające wysoko w atmosferze nawet 2 tygodnie bez lądowania. Poznaliśmy problemy, jakie wiążą się z korzystaniem z paneli słonecznych. Podobnie jak w przypadku turbin wiatrowych problemem jest magazynowanie energii. Trwają prace nad konstrukcją magazynów zdolnych przechowywać olbrzymią ilość energii. Okres użytkowania ogniw wynosi 20-30 lat, nie rozwiązano jednak dotąd problemu recyklingu paneli słonecznych.

Prelekcję wzbogacały animacje, prezentacje map oraz pokazy prostych urządzeń, które wykorzystują panele woltaiczne np. poruszające się figurki tancerki czy sumity. Spotkanie zakończyły liczne pytania uczniów m.in. o koszt ogniw, czas montażu,
czy opłacalność, pozwolenia na montaż przy domach, czy próba porównania ilości energii otrzymanej dzięki turbinom wiatrowym oraz panelom słonecznym, na które Pan Korneliusz cierpliwie odpowiadał.

Bardzo dziękujemy Panu mgr inż. Korneliuszowi Sierpowskiemu za bardzo ciekawe spotkania.  Ponownie zyskaliśmy okazję poznania sposobu pozyskiwania tzw. czystej energii, która pozwoli nam zapobiegać zmianom  klimatu i dbać o naszą planetę.

Iwona Kowalik

 
Europejska Odznaka Jakości dla naszego projektu eTwinning

Kolejny projekt, realizowany w naszej szkole, otrzymał Europejską Odznakę Jakości. Tym razem doceniono pracę nauczyciela
i uczniów obecnej klasy 6c, którzy w ubiegłym roku współpracowali z węgierską szkoła w Dunakeszi w ramach projektu
CTITIUS, ALTIUS, FORTIUS.

Przyznanie odznaki oznacza, że praca nauczyciela, praca  uczniów i  szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy
europejski poziom. W tym roku przyznano ją 265 polskim nauczycielom.


 
Wrocławski Hackathon CZYSTA WODA

Nasza szkoła wspólnie z Wrocławskim Centrum Rozwoju
Społecznego w ramach Akademii Talentów i Uzdolnień organizuje WROCŁAWSKI HACKATHON „CZYSTA WODA”, skierowany
do uczniów klas 5-8 szkół podstawowych z Wrocławia i Aglomeracji Wrocławskiej. Wydarzenie to odbywa się podczas obchodów Europejskiego Tygodnia Kodowania 2020, a jego celem jest pobudzenie zainteresowania uczniów i uczennic szkół podstawowych programowaniem, tworzeniem grafiki komputerowej, gier oraz rozwijanie logicznego myślenia i kreatywności uczestników.
Zadaniem dwuosobowych zespołów było stworzenie autorskiej gry prezentującej problem zanieczyszczenia wód. Uczniowie
i Ich Opiekunowie uczestniczyli w wideokonferencji otwarcia, podczas której Pan Kamil Chmiel z Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis” wygłosił prelekcję związaną z tematem hackathonu. Następnie podczas tzw. „Check-point” zespoły zaprezentowały swoje pomysły na gry. Podczas konferencji podsumowującej wydarzenie Pani Agnieszka Krawczyk z firmy Pan-Tablet sp. z o.o. oraz
Pan Kamil Chmiel z Hydropolis omówili prace zgłoszone do konkursu, udzielali wskazówek, które w przyszłości przydadzą się
twórcom gier.

Do części konkursowej zakwalifikowało się 26 projektów wykonanych w aplikacji Scratch. Konkurs rozstrzygnie głosowanie
publiczności oraz ocena jury. Rozpoczęliśmy  GŁOSOWANIE NA NAJLEPSZĄ PRACĘ!!!  Zapraszamy do udziału. Prosimy
o wybranie najlepszej Państwa zdaniem gry, która powstała podczas Wrocławskiego Hackathonu “Czysta woda”.  Wszystkie
gry, biorące udział w konkursie,  zamieszczone są w studio: https://scratch.mit.edu/studios/27699964/

Link do formularza do głosowania: https://forms.gle/78jjp2fRcED1K39r8

Formularz będzie otwarty od 23 października 2020 roku od godz. 18.00 do 28 października 2020 do godziny 20.00.

Zaproście znajomych, rodzinę, koleżanki i kolegów do głosowania! Można oddać tylko jeden głos. W konkursie bierze udział
aż 10 gier wykonanych przez zespoły z naszej szkoły, czyli grupy: Amm…, Trzmiele, McOllie, P&R, Ninam, Kasztanowce, Pomarańcze,
Borowiki, Borsuki, ALMA.

Na zwycięzców hackathonu czekają atrakcyjne nagrody: tablety Lenovo tabM8, moduły edukacyjne  BBC micro:bit 
oraz powerbanki primo 10.000 mah. Fundatorami nagród są anonimowy sponsor, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 16,
Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego oraz Pan-Tablet sp. z o.o.

Iwona Kowalik

 
Europejska Nagroda eTwinning dla naszego projektu SNOPP

Projekty eTwinning są atrakcyjne dla uczniów i nauczycieli z uwagi na
możliwość współpracy międzynarodowej i ciekawe aktywności realizowane wspólnie z partnerami. Po zakończeniu projektu, zawierającego wiele zadań, który był dobrze udokumentowany zdjęciami, filmami i pracami uczniów, można  ubiegać się
o odznaki krajowe i europejskie. Najwyższą nagrodą jest Europejska Nagroda eTwinning, która jest przyznawana w 4 kategoriach wiekowych oraz kategoriach specjalnych. Jesteśmy dumni, bo tegoroczną Europejską Nagrodę eTwinning w kategorii
specjalnej Obywatelstwo przyznano projektowi realizowanemu przez naszych uczniów pt. SNOPP – SAY NO TO PLASTIC
POLLUTION. Nagrody wręcza się zazwyczaj podczas dużych międzynarodowych konferencji – tegoroczna miała odbyć się
na Cyprze, ale sytuacja na świecie wymusiła na organizatorach przygotowanie konferencji online.  Największe europejskie
spotkanie eTwinning, podczas którego odbyła się ceremonia wręczania nagród, miała miejsce 22 października.
Zaprezentowano wówczas zwycięskie projekty i rozmawiano o nich z przedstawicielami koordynatorów projektów.
W spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele Komisji Europejskiej oraz biura eTwinning ze wszystkich europejskich krajów.
Nasz projekt poruszający zagadnienia ochrony przed zanieczyszczeniem plastikiem i możliwością recyklingu zdobył
szczególne uznanie Krajowych Biur eTwinning z Niemiec i Francji.

Nasze projekty zdobywają odznaki krajowe i europejskie. Mamy nadzieję, że kolejne projekty
zostaną w przyszłości także nagrodzone tą najważniejszą  europejską nagrodą.

Iwona Kowalik

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 130

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 136

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 130

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/itmar/ftp/zsp16/sp16/templates/themza_j15_74/html/pagination.php on line 136
« pierwszapoprzednia12następnaostatnia »

Strona 1 z 2


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.