REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1173548
Aktualności rok szkolny 2013/2014
ALFIK HUMANISTYCZNY 2013

Ogólnopolski Konkurs Humanistyczny

 

edycja XVII

 

odbędzie się w środę 18 grudnia 2013

 

termin nadsyłania zgłoszeń upływa 27.11.2013

 

 

W tym roku konkurs został wzbogacony o dodatkowe nagrody i upominki oraz zostały uproszczone karty odpowiedzi. Konkurs jest organizowany w ramach programu edukacyjnego Łowimy Talenty, który jest formą wsparcia szkół w zakresie odkrywania i rozwijania uzdolnień dzieci i młodzieży. Inicjatywa promuje talenty i osiągnięcia uczniów oraz pomaga im kształtować ważne kompetencje osobiste. Patronat nad programem objęła Politechnika Wrocławska. Każdy uczestnik konkursu jest jednocześnie uczestnikiem programu Łowimy Talenty 2013/14.

 

 

Regulamin

Wilczyn, 1 września 2013r.

1. Organizatorem XVII edycji konkursu Alfik Humanistyczny jest firma edukacyjna Łowcy Talentów – JERSZ.

2. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych od klasy 2 i gimnazjalistów, z podziałem na kategorie wiekowe.

3. Zawody mają miejsce tylko raz – 18.12.2013 r. w godz. 13:00 - 14:00 (45 minut - test, 15 minut - sprawy organizacyjne). Każda zmiana terminu (godziny) musi być potwierdzona zgodą organizatora pod rygorem dyskwalifikacji. Uczeń rozwiązuje test w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnej Komisji.

4. Konkurs należy przeprowadzić zgodnie z regulaminem i instrukcją, która będzie przesłana wraz z materiałami konkursowymi. Instrukcja może wprowadzić drobne zmiany regulaminu. Na stronie www.jersz.pl znajduje się aktualny regulamin konkursu Alfik Humanistyczny. Informacje na temat przebiegu konkursu i jego zmian np. terminu będą aktualizowane na bieżąco na stronie www.jersz.pl.

 

Koordynatorzy konkursu: M. Łabentowicz, I. Napora

 
AKADEMIA ŻYWIENIA

 

Za nami kolejny tydzień zajęć organizowanych w ramach projektu SZKOŁA W MIEŚCIE. Tym razem uczniowie naszej szkoły udali się do Akademii Żywienia. Tam pilnie pracowali pod okiem wychowawców oraz nauczycieli języka angielskiego.

Celem prowadzonych lekcji było rozbudzanie zainteresowań u dzieci własnym zdrowiem, kształtowanie nawyku jedzenia pięciu posiłków dziennie, przedstawienie uczniom piramidy zdrowego żywienia, poznanie znaczenia witamin w życiu człowieka oraz rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie podczas pracy i zabawy.

Uczniowie rozwiązywali zadania w książkach, ćwiczenia na specjalnie przygotowanych kartach pracy, a także uczestniczyli w zajęciach praktycznych. Warsztaty kulinarne prowadzone były przez pracowników Akademii Żywienia. Dzieci miały okazję samodzielnie przygotować sałatki warzywne i owocowe.

Wszystkim bardzo podobały się zajęcia, a zwłaszcza moment zajadania pysznych sałatek. Od tej pory dzieci nie tylko wiedzą jak ważne jest zdrowe odżywianie, ale potrafią również samodzielnie przygotować zdrowy posiłek.

 

Małgorzata Łabentowicz

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

 
ZAPRASZAMY

ZAPRASZAMY NA MECZ- BILETY WSTĘPU
BEZPŁATNE
DLA WSZYSTKICH DZIECI ZE SZKOŁY
We wtorek, 19 listopada o godzinie 19:00 WKS Śląsk Wrocław rozpocznie tegoroczne występy w Pucharze Polski. W I rundzie Intermarché Basket Cup Wojskowi podejmą zespół AZS-u Koszalin. Pierwszy mecz zostanie rozegrany w Hali Orbita we Wrocławiu.
Szkolna sekcja koszykówki zaprasza rodziców i dzieci ze szkoły na mecz.
Zapisy na bezpłatne bilety przyjmuje nauczycielka WF oraz trenerka WKS Śląsk Katarzyna Krychowska tel 693 040 773
Serdecznie zapraszamy
Marek Liebenthal
Kierownik Sekcji Koszykówki
Wojskowego Klubu Sportowego „Śląsk”

 
UWAGA

Ulega zmianie numer tetefonu na który zgłasza się nieobecność dziecka na obiedzie.

NOWY NUMER:

782-321-081

 
KONKURS KOLĘD W JĘZYKU ANGIELSKIM

Serdecznie zapraszamy uczniów klas 0-III do udziału w szkolnym Konkursie Kolęd w języku angielskim, którego organizatorem jest pani Magdalena Wyrwa.

REGULAMIN KONKURSU:

I. Cele konkursu:

  • motywowanie uczniów do nauki języków obcych i poszukiwanie nowych możliwości edukacji,
  • rozwijanie umiejętności językowych,
  • rozbudzenie w uczniach chęci wspólnego śpiewania kolęd i pastorałek,
  • ujawnianie uzdolnień i umiejętności muzycznych dzieci

II.Termin konkursu: 16 lub 17 grudzień 2013 r. w zależności od liczby uczestników.

III. Zasady uczestnictwa:

1. Organizator w dniu ogłoszenia konkursu zapoznaje uczniów z regulaminem konkursu. Chętni uczniowie zgłaszają swój udział u organizatora konkursu do dnia 27 listopada 2013 r. Przy zapisie należy podać tytuł kolędy, która zostanie zaprezentowana w konkursie.

2. Uczestnicy konkursu mogą występować indywidualnie lub zespołowo, przy czym liczba uczestników w grupie nie może przekraczać 5 osób.

3. Uczestnicy biorący udział w konkursie występują w 1 kategorii wiekowej: klasy 0-III

4. Uczestnicy wykonują dowolnie wybraną jedną kolędę w języku angielskim: ♦uczestnicy wykonują swój repertuar na żywo, ♦ kolęda musi być zaśpiewana z pamięci, ♦ kolędy mogą być wykonywane z podkładem muzycznym z płyt, z akompaniamentem własnym lub a’capella (sam śpiew bez muzyki), ♦ wykonaniu kolędy powinny towarzyszyć stroje i rekwizyty przybliżające treść i charakter utworu, ♦ kolejność występów jest ustalana przez organizatorów.

5. Jeżeli liczba uczestników z większości klas (solistów i zespołów) przekroczy 12 osób to zostaną przeprowadzone eliminacje wstępne mające na celu wybranie najlepszych wykonawców. Eliminacje te będą miały charakter wewnętrzny i będą odbywały się bez udziału publiczności (tylko jury).

6. Występy oceni jury składające się z nauczycieli języka angielskiego.

IV. Kryteria oceny:

1. Oceny prezentacji konkursowych dokonuje Jury powołane przez organizatora konkursu.

2. Dokonując oceny Jury bierze pod uwagę: ♦ muzykalność i warunki głosowe wykonawców (1-10 pkt), ♦ poprawność językową (1-10 pkt) ♦ wartość artystyczną prezentacji: wszelkie elementy, które dodatkowo wzbogacą występ tj: stroje, rekwizyty, dekoracje, instrumenty, scenki tematyczne, itp. (1-6 pkt).

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

Magdalena Wyrwa

 
PROJEKT KIK/34

Temat realizowany w październiku w ramach projektu KIK/34 w Naszej Szkole brzmiał:

„Rola witamin i składników mineralnych w zdrowym żywieniu”.

Klasa IIIB przygotowała gazetkę informacyjną, z której można się było dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy o korzyściach płynących ze zdrowego odżywiania się. Klasa IC i ID przygotowały informacje na temat wartości odżywczych jabłka oraz przepisy jak smaczne dania można z niego wykonać. Przygotowując informacje dzieci przyswajają i utrwalają sobie informacje, dzięki czemu wzbogacają swoją wiedzę z zakresu zdrowego żywienia.

Pięknie prezentuje się Nasz świeżo przekopany ogródek, w którym na wiosnę zakiełkują nasiona pełnych witamin warzyw i owoców.

Październik to również miesiąc, w którym realizujemy założenia akcji „Trzymaj się prosto”.

Odbyły się pokazy lekcji śródlekcyjnych, na których uczniowie poznali ćwiczenia relaksacyjne oddziaływujące na różne partie mięśniowe. Nauczyciele zaś otrzymali materiały pomocne w prowadzeniu tak potrzebnych ćwiczeń śródlekcyjnych.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z październikowych poczynań uczniów.

 

Pozdrawiam Katarzyna Krychowska

1 2 3 4 5 6

 
SZKOLNY FESTIWAL DYNI

Już na stałe do Szkolnego Kalendarza Imprez i Uroczystości wpisał się organizowany w  ostatnich dniach października Szkolny Festiwal Dyni. Festiwal z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, o czym świadczy ilość dostarczonych przez uczniów prac.

Dyniowe rzeźby - konie, ludzie, pojazdy, lampiony zachwycają oryginalnością, pomysłowością oraz starannością wykonania.

Zresztą przekonajcie się sami…

Emilia Olejnik i Kamila Sobaszek

1 2 3 4 5 6 7

 
Podziękowania

 

 
XII Radosna Parada Niepodległości

Już po raz dwunasty 11 listopada, na pamiątkę odzyskania przez Polskę niepodległości, ulicami naszego miasta przemaszerowała Radosna Parada Niepodległości.

Tego dnia o godz.11:30, na pl. Gołębim rozpoczął się uroczysty apel niepodległościowy, po którym o godz. 12.00 wyruszyła Radosna Parada Niepodległości. W Paradzie wzięli udział kombatanci, harcerze, uczniowie wrocławskich szkół oraz władze miejskie i wojewódzkie. W tegorocznej Paradzie już po raz drugi  uczestniczyli uczniowie naszej szkoły  wraz z rodzicami i nauczycielami. Prezentowaliśmy się godnie, jak przystało na tę okoliczność. Uczniowie mieli biało- czerwone bandamki  z białym orzełkiem,  koszulki z logo szkoły oraz biało czerwone i żółto – czerwone kwiaty.  Transparent naszej szkoły oraz dużą flagę państwową, dumnie nieśli rodzice. Podążaliśmy ulicami Wrocławia radośnie obchodząc Święto Niepodległości.     Radosna Parada Niepodległości zapadnie w pamięci naszym uczniom, rodzicom i nauczycielom.

Wszystkim z całego serca dziękujemy!

Joanna Petri i Barbara Bierońska

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

 
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

8 listopada w południe cala społeczność szkolna uczestniczyła w uroczystym apelu z okazji Święta Niepodległości. Gospodarzami całej uroczystości byli uczniowie klas trzecich, którzy przygotowali montaż słowno – muzyczny pt. Niepodległość. Nie zabrakło również polskich tańców -  Kujawiaka i Krakowiaka w wykonaniu zespołu tanecznego naszej szkoły.

Wszyscy zebrani ubrani byli odświętnie, jak przystało na tę okoliczność. Nieodzownym elementem stroju zebranych był kotylion w barwach narodowych.  Podczas apelu nie obyło się bez wierszy i pieśni patriotycznych pięknie zaprezentowanych przez trzecioklasistów z udziałem najmłodszych uczniów z klasy 1c. Na zakończenie uroczystości dzieci przeniosły się z przeszłości do teraźniejszości, prezentując w różnych językach wielokulturowość naszego kraju. Następnie wszystkie dumnie nuciły refren  piosenki „Urodziłem się w Polsce” przy którym zostały zaproszone do udziału w  XII Radosnej Paradzie Niepodległości.

J. Petri, A. Wasiak, K. Krychowska

1 3 4 5 6 8 9 10

 
SŁODKI WROCŁAWSKI RYNEK

W październiku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli po raz pierwszy w zajęciach w ramach projektu „Szkoła w mieście”.

Celem lekcji było sprawdzenie czy wrocławski Rynek jest cukierkowy i słodki. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach prowadzonych w Manufakturze Cukierków, w trakcie których poznali etapy produkcji lizaków i mieli możliwość samodzielnego wykonania słodkości. Druga część lekcji odbywała się na Rynku. Tu uczniowie wypełniając karty pracy dowiedzieli się, dlaczego dawniej domy były ozdabiane płaskorzeźbami nad wejściem, poszukiwali numerów wybranych kamieniczek, rozwiązywali zadania matematyczne oraz utrwalali nazewnictwo kolorów w języku angielskim.

Lekcja na wrocławskim Rynku przyczyniła się do pogłębienia wiadomości dzieci, rozwinęła zainteresowanie historią Wrocławia.

 

Renata Doroba

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 8 z 12


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.