REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1313986
Archiwum rok szkolny 2014/2015
Konkurs na NAJPIĘKNIEJSZY KOTYLION

W związku ze zbliżającym się Narodowym Świętem Niepodległości, w naszej szkole odbył się konkurs na „Najpiękniejszy kotylion”. Dzieci miały za zadanie wybrać w swojej klasie dwa najładniejsze kotyliony, które zostały zaprezentowane na wystawie w głównym holu.

Pomysłowość, zaangażowanie, ilość prac oraz różnorodność wykorzystanych materiałów pozytywnie zaskoczyła organizatorki. Niełatwo było wyłonić zwycięzców.

A oto wyniki konkursu:

1. miejsce – Natalia Szustak kl. 1b

2. miejsce – Ryszard Kępa kl. 1e

3. miejsce – Adam Cebula kl. 2e i Adam Dolasiński kl. 2e

 

Gratulujemy! Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie!

 

Małgorzata Włodarska i Małgorzata Kamińska

1 2 3 4 5 6 7 8 9

 
DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI

„Jest taka piękna kraina,

Gdzie dzień się uśmiechem zaczyna.

Kiedy staniemy tak naprzeciw siebie,

Ty uśmiechnij się do mnie, a ja do Ciebie".

Kim jest człowiek życzliwy? Słownikowa definicja mówi, że jest to osoba nastawiona przychylnie i przyjaźnie, dobra i serdeczna.                                                                                 Z czego składa się życzliwość? Wystarczy zsumować uśmiech, miłe słowo i ciepłe spojrzenie.

21 listopada 2014 roku, w naszej szkole obchodziliśmy „Dzień życzliwości”. Celem akcji było: kształtowanie postawy wzajemnej życzliwości, rozwijanie empatii, prawidłowych relacji międzyludzkich i stwarzanie okazji do przeżywania przyjemnych uczuć. Z okazji uczczenia święta,  uczniowie każdej klasy wybrali największego „życzliwka miesiąca”, który oprócz nagrody w postaci głosów
i gromkich oklasków od swoich kolegów i koleżanek otrzymał pamiątkowy dyplom.
W ciągu dnia nie zabrakło również zabaw przy muzyce oraz wspólnie wykonywanych prac integrujących zespoły klasowe. Dzień na długo zapadnie w pamięci dzieci, ponieważ nasi uczniowie wiedzą, że życzliwość rodzi życzliwość.

Bądźmy zatem życzliwi nie tylko w ten wyjątkowy dzień, ale przez cały rok.

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

 
Polsko – Szwajcarski Projekt KIK/34

KIK/34

Nasza szkoła kolejny rok kontynuuje założenia programu Polsko – Szwajcarskiego KIK/34, dotyczącego zasad zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Zachęcam do regularnego czytania wiadomości promujących zdrowy styl życia, zamieszczanych na naszej stronie internetowej.

 

DRUGIE ŚNIADANIE W SZKOLE –WAŻNY POSIŁEK DLA ZDROWIA DZIECKA

 

Ważnym elementem żywienia ucznia są posiłki jedzone w szkole. Proces nauki wymaga od organizmu dużego nakładu energii, której należy dostarczać regularnie. Drugie śniadanie nie jest posiłkiem obfitym, ma pokrywać 10-15% dziennego zapotrzebowania energetycznego dziecka. Powinien być to jednak posiłek w pełni wartościowy i dostarczać dziecku wszystkie składniki odżywcze.

Rola II śniadania:

ü  dostarczenie organizmowi potrzebnej energii i składników pokarmowych;

ü  wpływ na lepszą koncentrację, lepsze wyniki w nauce, rozwój intelektualny. Uczniowie, którzy nie spożywają drugiego śniadania częściej skarżą się na bóle głowy, rozdrażnienie i konflikty z rówieśnikami;

ü  wpływ na sprawność fizyczną, dobre samopoczucie;

ü  kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

Zdrowa kanapka

Drugie śniadanie to często po prostu gotowa kanapka. Zdrowa kanapka powinna zawierać:

Pieczywo pełnoziarniste – najlepiej podawać pieczywo razowe, graham, pumpernikiel – spożywanie pieczywa z grubego przemiału wpływa na regulowanie pracy przewodu pokarmowego, zapewnia odpowiednią podaż energii, białka, witamin z grupy B, magnezu, cynku i błonnika pokarmowego.

Produkty mleczne – są najlepszym źródłem wapnia, niedostateczna podaż wapnia może przyczyniać się do problemów z osiągnięciem prawidłowej masy kostnej w czasie wzrostu i rozwoju dziecka. Najlepszym dodatkiem do  śniadania  jest ser biały, plasterek żółtego sera, jogurt bądź kefir.

Produkty białkowe preferowane: wędlina chuda, mięsa pieczone.

Warzywa i owoce - dobrym dodatkiem do kanapki będzie sałata, cykoria, plasterki pomidora czy kawałki papryki. Do kanapki warto dołączyć obrane i pokrojone warzywa, tak przygotowane, aby dziecko mogło łatwo je zjeść np. pokrojone w słupki (papryka, marchewka, kalarepka) lub podane w całości (rzodkiewka, pomidorki koktajlowe). Można także dla urozmaicenia dać dziecku owoc sezonowy. Pokrojone owoce i warzywa dziecko może zabrać ze sobą w plastikowym pojemniku na żywność.

Napoje - napojami uzupełniającymi drugie śniadanie powinny być: woda mineralna, herbatki owocowe, soki owocowe i warzywne oraz napoje mleczne, które dodatkowo stanowią dobre źródło wapnia.

Drugie śniadanie zamiast chipsów

Zjedzenie przez ucznia pełnowartościowego drugiego śniadania może w dużym stopniu ograniczyć sięganie po niekorzystne dla zdrowia przekąski takie jak: chipsy, batoniki, żelki, cukierki, słodkie bułki czy słone paluszki. Dzieci preferują słodycze oraz słone przekąski nie zawsze zdając sobie sprawę ze skutków nadmiernego spożycia tych produktów. Produkty te jedynie tłumią uczucie głodu nie dostarczając organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. To samo dotyczy słodkich napojów, których picie wypiera spożycie korzystnych dla zdrowia soków czy napojów mlecznych (mleko, kefiry, jogurty). Słodkie napoje mają ponadto duże ilości kalorii i niską wartość odżywczą.

Posiłek dla całej rodziny!

Bez czynnego udziału rodziców dziecko nie nauczy się jak racjonalnie przygotować drugie śniadanie. Dzieci uczą się przez naśladownictwo. Jeśli rodzice nie jedzą rano śniadania, w pospiechu wybiegają z domu do codziennych obowiązków, trudno będzie przekonać dziecko aby spożywało ten posiłek. Dobrym pomysłem jest uczenie dziecka przygotowywania drugiego śniadania od pierwszych dni nauki w szkole. Dzieci młodsze mogą razem z rodzicami przygotowywać kanapkę lub uczestniczyć w zakupach podczas których ustalamy z dzieckiem co chciałoby zabrać do szkoły na drugie śniadanie. W przypadku starszych dzieci możemy umówić się, że każdy członek rodziny raz w tygodniu przygotuje drugie śniadanie dla wszystkich.

Ważne jest abyśmy pamiętali, że zdrowe drugie śniadanie nie wymaga dużych nakładów finansowych ani organizacyjnych. Dobre nawyki żywieniowe zaprocentują w przyszłości i przygotowanie śniadania nie będzie problemem.

Urozmaicajmy!

Nawet najlepsze kanapki mogą się znudzić. Kanapkę możemy zastąpić inną pełnowartościową potrawą np. ciastem warzywnym, sałatką z kaszy jaglanej czy gryczanej. Warto potrawę przygotować razem z dzieckiem co dodatkowo sprawi, że nasza pociecha z chęcią zje drugie śniadanie w szkole. Sałatkę lub surówkę najlepiej zapakować w plastykowy pojemnik (nie zapomnijmy o łyżeczce).

Powodzenia! Lider programu Katarzyna Krychowska.

 
Mecz pamięci koszykarki Teresy Kępki- Swędrowskiej

W dniu 22 listopada 2014r. o godzinie 16.30 w hali przy ul. Wojciecha z Brudzewa we Wrocławiu, zostanie rozegrany mecz pamięci Teresy Kępki-Swędrowskiej.

Ta wybitna i znakomita koszykarka odeszła od Nas zbyt wcześnie... Przyjaciele, koleżanki  i koledzy z koszykarskich parkietów całej Polski pragną upamiętnić tą niesamowitą  postać i serdecznie zapraszają na pokazowy mecz koszykówki. Zobaczyć możemy wiele znakomitych zawodniczek - Reprezentantek Polski, Reprezentantek Polski Plus i Maxi czy zespołów ligowych m.in. Martę Starowicz, Ilonę Mądrą, Katarzynę Madej, Małgorzatę Turską, Elżbietę Szeremet, Małgorzatę Kubiak, Małgorzatę Downar- Zapolską, Patrycję Czepiec- Golańską, Elżbietę Nowak czy Marię Lenczowską. W tym boju dziewczyny nie będą osamotnione i do wspólnej zabawy zaprosiły także kolegów z koszykarskich boisk Piotrka Pawlaka, Tomasza Szafrańskiego, Leszka Janczurę, czy Jerzego Kołodziejczaka.

Dla wielu z Nas Koszykówka jest nieodłączną częścią życia, kochamy ją i pragniemy się nią bawić, ale też i dzielić z Państwem. Dla koleżanek i kolegów z Reprezentacji Polski, z Martą Starowicz na czele, z którą Teresa Kępka- Swędrowska sięgała po medale Mistrzostw Świata czy Europy, to właśnie wyjątkowy moment, aby Basketem pobawić się i oddać w ten sposób hołd nie tylko znakomitej koszykarce, ale przede wszystkim wyjątkowej osobie. Wstęp wolny!!!

Zapraszam w imieniu organizatorów: Katarzyna Krychowska

 
„Najpiękniejsza Kartka Bożonarodzeniowa”

Regulamin konkursu „NAJPIĘKNIEJSZA KARTKA BOŻONARODZENIOWA”

 

1. Konkurs trwa od 1 grudnia 2014 r. do 12 grudnia 2014 r., co oznacza, że w tym terminie uczestnicy mogą dostarczać prace konkursowe.

2. Konkurs skierowany jest do uczniów klas pierwszych.

3. Aby wziąć udział w konkursie, należy:

- wykonać pracę: forma płaska, format nie większy niż A4; technika dowolna (kredki, akwarele, flamastry, wyklejanka, itp.)

- podpisać pracę lub załączyć do niej metryczkę, w której znajdzie się: imię i nazwisko oraz klasa autora

- dostarczyć ją do nauczycieli religii klas pierwszych– p. Marty Kawy lub ks. Patryka Olejnika

4. Kartka może, ale nie musi zawierać formułki z życzeniami – nie będą one oceniane

5. Prace zostaną ocenione w jednej kategorii wiekowej – klasy pierwsze. 
Oceny dokona jury, w skład którego wchodzą:

- Pani Marta Kawa – nauczycielka religii

- Ks. Patryk Olejnik - nauczyciel religii

- Ks. Maciej Pałeczny – nauczyciel religii

6.Celem konkursu jest:

- rozwijanie zainteresowań plastycznych inspirowanych zwyczajami i tradycjami świąt Bożego Narodzenia,

- doskonalenie sprawności manualnej dziecka

- nabywanie umiejętności wypowiadania się w formie pracy plastycznej

- poznanie różnych metod i form plastycznych

- rozwijanie wyobraźni i pomysłowości

7. Wszystkie otrzymane prace na konkurs nie będą zwracane autorom – mogą zostać wykorzystane jako dekoracja

holu szkoły w roku szkolnym 2014/2015

8. Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród nastąpi 15-19.12.2014 r.

Organizator

Marta Kawa

 
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI W NASZEJ SZKOLE

Dnia 14.11.2014 r. w naszej szkole odbyło się przedstawienie z okazji Narodowego Święta Niepodległości przygotowane przez uczniów klasy IVa pod opieką nauczyciela historii – Karoliny Wyszomirskiej oraz chór szkolny prowadzony przez nauczyciela muzyki – Olgę Łagowską. Uczniowie występowali aż dwa razy. Najpierw dla klas pierwszych i czwartych, następnie dla drugich i trzecich. Serdecznie dziękujemy naszym aktorom oraz członkom chóru i zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

1 2 3 4 5 6 7 8 9

 
KONKURS KOLĘD W JĘZYKU ANGIELSKIM

KONKURS KOLĘD W JĘZYKU ANGIELSKIM

 

Serdecznie zapraszamy uczniów klas I-II oraz III-IV do udziału w szkolnym Konkursie Kolęd w języku angielskim, którego organizatorem jest pani Magdalena Marczak.

REGULAMIN KONKURSU:

I. Cele konkursu:

  • motywowanie uczniów do nauki języków obcych i poszukiwanie nowych możliwości edukacji,
  • rozwijanie umiejętności językowych,
  • rozbudzenie w uczniach chęci wspólnego śpiewania kolęd i pastorałek,
  • ujawnianie uzdolnień i umiejętności muzycznych dzieci

II.Termin konkursu: 15 grudnia 2014 r. w zależności od liczby zgłoszeń.

III. Zasady uczestnictwa:

1. Organizator w dniu ogłoszenia konkursu zapoznaje uczniów z regulaminem konkursu. Chętni uczniowie zgłaszają swój udział u organizatora konkursu do dnia 28 listopada 2014 r. Przy zapisie należy podać tytuł kolędy, która zostanie zaprezentowana w konkursie oraz dostarczyć podkład muzyczny do 11 grudnia lub określić czy będzie to występ z akompaniamentem instrumentów muzycznych.

2. Uczestnicy konkursu mogą występować indywidualnie lub zespołowo, przy czym liczba uczestników w grupie nie może przekraczać 5 osób.

3. Uczestnicy biorący udział w konkursie występują w 2 kategoriach wiekowych: klasy I-II oraz III-IV

4. Uczestnicy wykonują dowolnie wybraną jedną kolędę w języku angielskim: ♦uczestnicy wykonują swój repertuar na żywo, ♦ kolęda musi być zaśpiewana z pamięci, ♦ kolędy mogą być wykonywane z podkładem muzycznym z płyt, z akompaniamentem własnym (proszę do 11 grudnia zgłosić zapotrzebowanie na sprzęt lub rekwizyty sceniczne typu: krzesło, pulpit, przewód zasilający, przedłużacz; instrument: pianino ) lub a’capella (sam śpiew bez muzyki), ♦ wykonaniu kolędy powinny towarzyszyć stroje i rekwizyty przybliżające treść i charakter utworu, ♦ kolejność występów jest ustalana przez organizatorów.

5. Jeżeli liczba uczestników z większości klas (solistów i zespołów) przekroczy 12 osób to zostaną przeprowadzone eliminacje wstępne mające na celu wybranie najlepszych wykonawców. Eliminacje te będą miały charakter wewnętrzny i będą odbywały się bez udziału publiczności (tylko jury).

6. Występy oceni jury składające się z nauczycieli języka angielskiego.

IV. Kryteria oceny:

1. Oceny prezentacji konkursowych dokonuje Jury powołane przez organizatora konkursu.

2. Dokonując oceny Jury bierze pod uwagę: ♦ muzykalność i warunki głosowe wykonawców (1-10 pkt), ♦ poprawność językową (1-10 pkt) ♦ wartość artystyczną prezentacji: wszelkie elementy, które dodatkowo wzbogacą występ tj: stroje, rekwizyty, dekoracje, instrumenty, scenki tematyczne, itp. (1-6 pkt).

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

Magdalena Marczak


 
UWAGA!!!

 
NASZE SUKCESY

Miło nam poinformować, że w konkursie organizowanym przez Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w ramach XIII Radosnych Obchodów Święta Niepodległości nasi uczniowie z klasy 4a zdobyli ważne wyróżnienia. Zofia Biel – III miejsce za twórczy udział w konkursie plastycznym, pt.: „Baner internetowy, kartka mailowa”, Mikołaj Grzyb  – praca plastyczna znajduje się na wystawie prac wyróżnionych w Kościele Garnizonowym we Wrocławiu.

Nasi wychowankowie wystąpili na uroczystej gali wręczenia nagród, która odbyła się w Zespole Szkół nr 1 przy ul. Słubickiej we Wrocławiu w dniu 18.11.2014 r.

Dodatkowo Szkoła Podstawowa nr 16 otrzymała wyróżnienie za aktywny i twórczy udział w XIII Radosnej Paradzie Niepodległości – nasz symbol - ORZEŁ BIAŁY podczas tegorocznej parady podbił serca wszystkich członków jury.

Serdecznie gratulujemy!

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13
 
Pokazowy trening Ultimate frisbee

W dniu 13.11.2014 w ramach zajęć Mini World Games pokazowy trening Ultimate frisbee przeprowadzili zawodnicy FLOW AZS AWF Wrocław. W zabawach z dyskiem uczestniczyła rekordowa liczba prawie 90 młodych sportowców!

Najpierw zajęcia prowadzone były dla trzecio i czwartoklasistów, przez drugą godzinę tajniki Ultimate frisbee poznawali drugoklasiści. Po krótkim przedstawieniu dyscypliny wszystkie dzieci doskonaliły rzuty pod okiem zawodników FLOW AZS AWF Wrocław, były również wyścigi rzędów oraz pokaz najczęściej wykonywanych oraz najbardziej efektownych rzutów prezentowany przez zawodników FLOW, który chyba najbardziej przypadł młodej widowni do gustu.

Po świetnej zabawie przyszedł czas na okrzyk, wspólne zdjęcie i…. autografy, które dzieci zbierały na otrzymanych naklejkach w nagrodę za udział w zajęciach

W SP 16 wszyscy już wiedzą co to Ultimate!

Od  listopada wystartowały dodatkowe zajęcia w ramach Mini World Games dla dziewcząt z klas II, na które bardzo serdecznie zapraszamy w środy 8:25 - 9:10. Można się jeszcze dopisać u nauczyciela wychowania fizycznego Dawida Mikosia.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

 
Szkolenie WOŚP

Program Edukacyjny

„Ratujemy i Uczymy Ratować”

Program prowadzony jest nieprzerwanie od kwietnia 2006 roku. Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą. Program RUR polega na wprowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej.

Na przełomie października i listopada 2014r. uczniowie klas pierwszych Naszej Szkoły zostali po raz pierwszy przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie klas II – III pomagali młodszym kolegom przy okazji powtarzając sobie przyswojone wcześniej wiadomości. Podczas szkoleń dzieci uczą się udzielania pierwszej pomocy od wykonania najprostszej czynności, jaką jest wezwanie pomocy przez telefon po najprostsze czynności ratujące życie poszkodowanemu. Program cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Naszych dzieci, z chęcią wykonywały czynności składające się na udzielanie pomocy poszkodowanemu. Poznały numery telefonów służb ratunkowych działających na terenie naszego kraju, dowiedziały się w jaki sposób przeprowadzić prawidłowo rozmowę z dyspozytorem pogotowia. Mam nadzieję, że szkolenia przyczynią się do niesienia pomocy innym oraz wzrośnie poczucie odpowiedzialności za siebie i innych.

 

Dziękuję Naszym uczniom za zaangażowanie i  zapraszam do obejrzenia zdjęć.

Koordynator programu: Katarzyna Krychowska.

1 2 3 4 5 6 7

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 9 z 12


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.