REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1358379
Archiwum aktualności rok szkolny 2015/2016
XV POWIATOWY KONKURS RECYTATORSKI „WROCŁAWSKA MŁODZIEŻ RECYTUJE WROCŁAWSKICH POETÓW”

 

20 kwietnia w Miejskiej Bibliotece Publicznej przy Bulwarze Ikara, odbył się XV POWIATOWY KONKURS RECYTATORSKI „WROCŁAWSKA MŁODZIEŻ RECYTUJE WROCŁAWSKICH POETÓW”. Organizatorem konkursu jest komitet organizacyjny reprezentujący Towarzystwo Miłośników Wrocławia i Miejską Bibliotekę Publiczną – Filię 23 „Biblioteka Ikara”. Celem konkursu jest uaktywnienie szkół w procesie pobudzania tożsamości regionalnej, kształtowanie świadomości małej ojczyzny oraz rozwijanie u dzieci i młodzieży wrażliwości na piękno słowa. Konkurs bierze udział w XXI edycji „Wielkiej Nagrody Wrocławia” - punkty za udział i zwycięstwo w tym konkursie przyznawane są zgodnie z jego regulaminem. Przedmiotem konkursu jest recytacja wybranego utworu poetyckiego autorstwa wrocławskiego poety (po debiucie książkowym).

W konkursie wzięło udział 18 uczestników reprezentujących 18 wrocławskich szkół. Naszą szkołę reprezentowała Amelka Frączak – uczennica klasy 1, która była jedną z dwóch najmłodszych uczestniczek konkursu. Pozostali uczestnicy konkursu byli zdecydowanie starsi od naszej reprezentantki. Amelce gratulujemy odwagi i życzymy dalszych sukcesów recytatorskich.

Wychowawca klasy 1 g- Joanna Petri

 
KARTA ROWEROWA

Uczniowie klas czwartych intensywnie przygotowują się do egzaminu na kartę rowerową. Dla ułatwienia nauki podaję listę zagadnień, które uczniowie muszą znać; powinna ułatwić naukę i wyeliminowanie luk w wiedzy. Na lekcjach do końca maja skończymy omawianie wszystkich treści.

Niezbędny zakres materiału do zdania egzaminu na KARTĘ ROWEROWĄ

  1. Zasady poruszania się pieszych i rowerzystów po drodze.
  2. Hierarchia ważności norm, znaków i sygnałów drogowych oraz poleceń dawanych przez osobę kierującą ruchem czyli kolejność przestrzegania (co najważniejsze, co następne,….).
  3. Zasady poruszania się w grupie po chodniku jako pieszy i jezdni jako rowerzysta.
  4. Pieszy i rowerzysta widoczni na drodze.
  5. Elementy drogi.
  6. Kiedy rowerzysta może jechać po chodniku – 3 sytuacje.
  7. Znaki dawane przez osobę kierującą ruchem.
  8. Zasady bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych i tramwajowych. Oznakowanie.
  9. Budowa i obowiązkowe wyposażenie roweru. (część osób musi zaliczyć to ustnie – reszta zaliczone po kartkówce)

10.  Drogi rowerowe, przejazdy dla rowerzystów i zasady panujące na nich.

11.  Przygotowanie roweru do jazdy.

12.  Znaki poziome: malowane na jezdni – co oznaczają, jak ich przestrzegać.

13.  Rodzaje znaków pionowych: nakazu, zakazu, ostrzegawcze, informacyjne, kierunku i miejsco-wości oraz tabliczki uzupełniające. Jaką mają rolę? Jak się zachować, gdy są na naszej drodze?

14.  Manewry na drodze: rodzaje, sposób wykonywania, kiedy nie wolno wykonywać manewru (np. kiedy nie wolno zawracać, wyprzedzać, skąd włączamy się do ruchu,..).

15.  Rodzaje skrzyżowań i pierwszeństwo na różnych skrzyżowaniach.

16.  Krzyżówki – określanie kolejności przejazdu na skrzyżowaniach.

17.  Co to jest pojazd uprzywilejowany? Jak się zachować, gdy jedzie?

18.  Jak zachować się czasie wypadku? Doraźna pomoc poszkodowanemu.

19.  Jak wzywamy pomoc? Telefony alarmowe i informacje przekazywane, gdy wzywamy pomocy.

 

Zagadnienia dodatkowe, ale też ważne dla bezpieczeństwa:

  • stan techniczny roweru i jego widoczność na drodze warunkiem bezpiecznej jazdy;
  • technika kierowania rowerem;
  • warunki panowania nad rowerem (hamowanie + od czego zależy droga hamowania pojazdów, utrzymanie bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, stan nawierzchni itd.);
  • znaczenie używania kasków ochronnych, odpowiedniego ubrania i elementów odblaskowych;
  • oznakowania dróg, w tym przeznaczonych dla rowerów, dróg dla pieszych i rowerów oraz przejazdów rowerowych;
  • zasady poruszania się rowerzysty na drogach wewnętrznych i w strefie zamieszkania; czego nie wolno rowerzyście
  • prawidłowe zachowania rowerzystów wobec pieszych;
  • poruszanie się rowerem po drogach publicznych bez wydzielonych miejsc dla rowerów;
  • postępowanie rowerzysty wobec pojazdów uprzywilejowanych w ruchu;
  • postępowanie rowerzysty przy dojeżdżaniu do przystanków komunikacji publicznej;
  • różne zagrożenia dla rowerzystów, np.: nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez innych uczestników ruchu, ruszające autobusy i samochody, których kierowcy nie zawsze włączają kierunko-wskazy czy bez upewniania się otwierają drzwi od strony jezdni, złe warunki atmosferyczne i drogowe,..
  • Zasada ograniczonego zaufania do innych użytkowników dróg i zasada szczególnej ostrożności.

Pierwsza pomoc:

  • wyposażenie apteczki i udzielanie pierwszej pomocy w drobnych urazach;
  • czynności konieczne do wykonania na miejscu wypadku; zabezpieczenie miejsca wypadku;
  • postępowanie wobec osób przytomnych oraz nieprzytomnych;
  • opatrywanie ran przy skaleczeniach;
  • postępowanie w sytuacji ukąszeniach, zwichnięcia lub złamania;

 

Serdecznie pozdrawiam! Sławomira Anna Jąkalska

 
Eksperymenty i Robotyka

18 kwietnia dzieci z klasy 1f i 1h pojechały w ramach projektu "Szkoła w mieście" do Wrocławskiego Parku Technologicznego, żeby sprawdzić gęstość niektórych substancji, a także by oswoić ozoboty- najmniejsze roboty świata. Uczniowie zamieniali się w cząsteczki wody i oliwy aby doświadczyć, która z cieczy jest gęstsza, a następnie za pomocą probówek, pipetek i innych przyrządów, które można znaleźć w laboratorium przeistaczali się w małych badaczy. Dzieci świetnie się bawiąc, sprawdzały gęstość wybranych substancji. Drugi warsztat to nic innego jak programowanie. Zadaniem dzieci było narysowanie trasy malutkim robotom oraz otoczenia, w którym roboty miały żyć. Dzieci musiały rysować wystarczająco grube kreski by ozobot mógł się poruszać. Uczniowie sprawdzali również czy roboty potrafią się poruszać po kolorowych drogach, a nie tylko czarnych.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 
Wielcy Odkrywcy

W kwietniu klasa 1a i 1g uczestniczyła w zajęciach w Akademii Odkrywców, organizowanych w Centrum Inicjatyw Wszelakich w ramach projektu Szkoła w mieście.

Uczniowie uczestniczyli w warsztatach plastycznych oraz kulinarnych. W ramach warsztatów Technika i dizajn, dzieci dowiedziały się co można zrobić z filcu, nauczyły się również posługiwać igłą i nitką , by następnie samodzielnie lub z pomocą prowadzących uszyć brelok z filcu. Podczas warsztatów  kulinarnych uczestnicy zdobyli wiedzę na temat zdrowego żywienia, zachowania przy stole, chemii  w kuchni oraz stosowania zdrowych zamienników. Nauczyli się robić lukier, a także kreatywnie podeszli do ozdabiania samodzielnie zrobionych - cake popsy, czyli ciastek na patyku.

Zajęcia pozwoliły dzieciom odkryć i doświadczyć tego, co było dla nich jeszcze nieznane i nowe, by następnie z klasą i wiedzą  wkroczyć w szeregi Akademii Odrywców.

 

 

Wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej klas I

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

 
IX Przegląd Wiersza, Etiudy, Bajki Logopedycznej ,,Gimnastyka dla języka”

Kaja Augustyn wzięła udział w IX Przeglądzie Wiersza, Etiudy, Bajki Logopedycznej ,,Gimnastyka dla języka”.

Uczestnicy Przeglądu mieli okazję wystąpić na prawdziwej scenie, przy profesjonalnych światłach i kurtynie.

Po występach były dyplomy i nagrody dla wszystkich oraz małe przyjęcie.

1 2 3 4 5
 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 8 z 28


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.