REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1220441
Klasy 1-3
Za nami...

STYCZEŃ- LUTY- MARZEC 2018

Trzy miesiące minęły bardzo szybko. Czas jaki uczniowie spędzają na zajęciach komputerowych (1h/lekcyjna tygodniowo) jeszcze szybciej. W czasie lekcji panuje bardzo miła, serdeczna atmosfera, która sprzyja nauce, poznawaniu nowych rzeczy, nabywaniu umiejętności a przede wszystkim na śmiałym stawianiu pytań i oczekiwaniu na odpowiedź.

Klasy 1

Uczniowie:
- podczas każdych zajęć odczytywali REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ

- z okazji DNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU, poznali zasady bezpiecznego poruszania się w Internecie oraz prawidłowego korzystania z komputera. Zaznajomili się także z zagrożeniami jakie czyhają na uczestników sieci.

- rozpoczęli pracę z programem WORD (edytor tekstu – to program komputerowy, który służy do pisania), tym samym poznając: definicję programu, co to jest klawiatura komputera, do czego służy oraz jakie są jej rodzaje i możliwości; dowiedzieli się czym jest Spacja oraz jak prawidłowo pisać na klawiaturze; zaznajomili się z klawiszami oraz ich funkcją: Delete, Backspace, Shift, Caps Lock, Enter

Pisząc swoje pierwsze wyrazy, zdania nauczyli się zmieniać Kolor czcionki oraz w jaki sposób Pogrubić napisany tekst.

- kontynuowali pracę z pracą z płytą edukacyjną do zajęć informatycznych dla klas 1 oraz z podręcznikiem

- wykonali piękne prace, pt.: „Święta Wielkanocne” w programie graficznym, wykorzystując poznane narzędzia

Klasy 2
Uczniowie:
- podczas każdych zajęć powtarzali REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
- z okazji DNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU, przypomnieli sobie  zasady bezpiecznego poruszania się w Internecie oraz prawidłowego korzystania z komputera
- dokonywali powtórzeń – program Word
- wykonali piękne prace, pt.: „Ferie Zimowe”, „Dzień Kobiet”, „Walentynki”, „Wielkanoc” w programie graficznym, wykorzystując poznane narzędzia

Klasy 3
Uczniowie:
- podczas każdych zajęć powtarzali  REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
- z okazji DNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU, przypomnieli sobie  zasady bezpiecznego poruszania się w Internecie oraz prawidłowego korzystania z komputera
Pracując w zespołach wykonali plakaty promujące „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI” (posłużyły one jako doskonały materiał dydaktyczny – dzieci omawiając, powtarzały i utrwalały sobie bezpieczne zasady pod czujnym okiem nauczycieli).
- wyobrażali sobie, że spotkają człowieka, który nigdy nie słyszał o naszym kraju. Nie wie gdzie on leży, co warto tu zobaczyć czy też co dobrego można zjeść . Zadaniem dzieci było stworzenie albumu, który miał ukazać Polskę jaka znają uczniowie.
- przypominali sobie jak opracowuje się tabele (jak je rysować), tworząc swoje codzienne, tygodniowe oraz miesięczne palny zajęć
- zamieniali się w profesjonalnych twórców reklam – tworząc barwne i „mądre” reklamy (stawiali sobie pytania: jak najlepiej przedstawić jakiś przedmiot?, które cechy produktu pokazać?, jakie wymyślić hasło reklamowe, żeby właśnie na tę rzecz zwrócono uwagę?...)
- wykonali piękne prace, pt.: „Ferie Zimowe”, „Dzień Kobiet”, „Walentynki”, „Wielkanoc” w programie graficznym, wykorzystując poznane narzędzia
- rozwiązywali zadania edukacyjne, pracowali z płytkami do zajęć komputerowych

ZEW

 
Za nami...

LISTOPAD- GRUDZIEŃ 2017

Dwa kolejne miesiące za nami…Były one baaaardzo intensywne. Nasycone emocjami i nowymi wiadomościami. Podczas zajęć uczniowie zgłębiali tajniki „bezpiecznego Internetu”, poznawali nowe możliwości znanych już programów: Paint, Word. Odkrywali świat nieznany – program Paint (klasy 1). Dokonywali cudów – tworząc piękne prace, a przede wszystkim -  wspaniale się bawili J.


Klasy 1
Uczniowie:
- podczas każdych zajęć przypominali REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ oraz ZASADY KORZYSTANIA Z KOMPUTERA
- poznali narzędzia edytora grafiki – trójkąt, owal, gwiazdy i inne kształty, ołówek i gumka, pędzel, linia, lupa

- zapoznali się „Z pracą z płytą edukacyjną do zajęć informatycznych dla klas 1”

- tworzyli piękne, barwne obrazki za pomocą poznanych narzędzi
- wykonali cudowne „KARTKI BOŻONARODZENIOWE” – w szaleństwie świątecznych przygotowań

 

Klasy 2
Uczniowie:
- podczas każdych zajęć przypominali REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ oraz ZASADY KORZYSTANIA Z KOMPUTERA, a także zagrożenia związane z korzystania z Internetu
- zanurzali się w tęczowym świecie – tworząc barwy i nadając im własne nazwy (Program Paint - Edytor kolorów, Definiuj kolory niestandardowe)
- lustereczko, powiedz przecie… tworzyli obrazy lustrzane – przy użyciu Ołówka oraz za pomocą narzędzia Zaznacz lub Zaznacz dowolny kształt i naturalnie Wróżek (Kopia i Wklejka)
- wykonali piękne prace „ŚWIETA BOŻEGO NARODZENIA” w programie graficznym, wykorzystując poznane narzędzia

Klasy 3
Uczniowie:
- podczas każdych zajęć przypominali REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ oraz ZASADY KORZYSTANIA Z KOMPUTERA, a także zagrożenia związane z korzystania z Internetu
- poznali tajemnice szyfrów oraz na czas zajęć każdy uczeń stał się kryptologiem (tworzenie zaszyfrowanej informacji – szyfrogram)
- w drodze na pocztę… zapoznali się z pojęciem, zastosowaniem, wyglądem oraz możliwościami poczty elektronicznej
- poznali zasady pisania e-maili i innych wiadomości w Internecie

Netykieta, czyli zasady dobrego zachowania w Internecie:

  • Nie pisz wiadomości obraźliwych, nieprzyjemnych ani takich, których sam nie chciałbyś otrzymywać.
  • Nigdy nie wysyłaj wiadomości bez treści.
  • Nie rozsyłaj wiadomości zawierających polecenie: „Prześlij ten e-mail do wielu osób, ponieważ...”.
  • Nie załączaj dużych plików, chyba że ktoś Cię o to poprosi.
  • Nie pisz wiadomości wyłącznie wielkimi literami. WIADOMOŚCI NAPISANE W TEN SPOSÓB SĄ UWAŻANE ZA WYKRZYCZANE.
  • Nie rozsyłaj spamu (czyli niechcianych wiadomości, głównie reklam).
  • Zawsze wpisuj temat wiadomości (wiadomości bez tytułu mogą być uznane za spam).
  • Posługuj się poprawną polszczyzną.

- tworzyli piękne prace „ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA” w programie graficznym Paint, wykorzystując wszystkie poznane narzędzia, także kopiowanie i wklejanie
- pisali w edytorze tekstu „ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE”  dla swoich rodzin, przyjaciół oraz nauczycieli, wykorzystując poznane możliwości oraz kopiowanie i wklejanie
- rozwiązywali zadania edukacyjne, odpowiadali na pytania problemowe oraz zgodnie współpracowali w grupie
- stawiali „pierwsze kroki” w programie PowerPoint

ZEW

 
Za nami...

WRZESIEŃ- PAŹDZIERNIK 2017

Zajęcia rozpoczęły się planowo i wraz z pierwszym dzwonkiem uczniowie klas 1-3 ochoczo przekroczyli progi pracowni komputerowej w Szkole Podstawowej nr 16.
Dla uczniów klas 1 było to pierwsze zetknięcie z salą, gdzie znajduje się bardzo dużo stanowisk komputerowych. Różnicę pomiędzy pracownią komputerową a innymi salami  znajdującymi się w szkole – dostrzegli w „mgnieniu oka”. Klasy 2 i 3 już znacznie odważnej przystąpiły do pracy ciesząc się przy tym ogromnie, ponieważ zauważono, że przybyło kilka nowych stanowisk komputerowych.


Klasy 1
Uczniowie:
- zapoznali się z REGULAMINEM PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
- poznali zagrożenia związane z korzystania z Internetu
- dowiedzieli się jak zdrowo korzystać z urządzeń cyfrowych
- poznali zagrożenia wynikające z niewłaściwego korzystania ze sprzętu  i niewłaściwego zachowania się podczas pracy przy komputerze w pracowni i w domu
- dowiedzieli się - Co to jest komputer i do czego służy? (Uczeń: – rozróżnia i wymienia nazwy   czterech części podstawowego  zestawu komputerowego, – wskazuje inne części zestawu  komputerowego, np. drukarkę, i określa ich zastosowanie, – wyjaśnia, czym jest komputer i do czego można go użyć, – wymienia niektóre czynności, do których wykonania komputer jest potrzebny lub zbędny)
- poznali podstawowy zestaw komputerowy
- nauczyli się prawidłowo włączać oraz wyłączać komputer oraz uruchamiać płytki
z zadaniami edukacyjnymi (Uczeń: – posługuje się pojęciami włącznik, dioda, wentylator,

– poprawnie wymawia czasowniki włączać, wyłączać i stosuje prawidłowe formy osobowe tych czasowników, – rozpoznaje, czy komputer jest włączony, czy wyłączony,– poprawnie włącza komputer)
- dowiedzieli się co to Pulpit oraz małe obrazki – Ikony
- śmiało rozpoczęli stawiać swoje pierwsze kroki w edytorze grafiki (prostokąt, wypełnij kolorem…)

 

Klasy 2
Uczniowie:
- przypomnieli sobie REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ oraz ZASADY KORZYSTANIA
Z KOMPUTERA
- poznali zagrożenia związane z korzystania z Internetu
- wykonali piękne prace „Wspomnienia wakacyjne” w programie graficznym, wykorzystując poznane narzędzia (elipsa, prostokąt, linia, aerograf)
- poznali funkcję Notatnika oraz jego  zastosowanie
- nauczyli się tworzyć Foldery – przy okazji porządków jesiennych
- wykonali wspaniałe jesienne prace z programie Paint
- poznali nowe narzędzia w edytorze grafiki – Linia Krzywa – tworząc piękne rybki
- próbowali odpowiedzieć na pytanie problemowe: „Jak wyglądałby świat, bez kolorów?” – ucząc się przy tym kopiować i tworzyć nowe kolory

 

Klasy 3
Uczniowie:
- przypomnieli sobie REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ oraz ZASADY KORZYSTANIA
Z KOMPUTERA
- zgodnie podpisali umowę internetową
- powtórzyli dotąd poznane wiadomości i umiejętności, np.: program MS Word to… ?; aby skopiować do pamięci komputera, należy wcisnąć klawisz Ctrl oraz klawisz…?; aby cofnąć ostatnią operację, należy wcisnąć…?; ikona programu MS Word to…?; aby w edytorze MS Word pogrubić zaznaczony tekst, należy użyć…?; aby zminimalizować okno, należy kliknąć…?;  żeby zapisać plik pod inną nazwą, należy w menu Plik wybrać opcję…?
- tworzyli stronę z pamiętnika „Wakacje” przy użyciu narzędzi WordArt
- zapoznali się pojęciem: Internet, przeglądarka internetowa, strony internetowe
- poznali zagrożenia związane z korzystania z Internetu (wyrabianie umiejętności rozpoznawania i przeciwdziałania zagrożeniom, wyrabianie umiejętności wyszukiwania i wartościowania wiadomości znalezionych w sieci, uświadamianie korzyści wypływających z właściwego korzystania z sieci oraz uświadomienie faktu, że Internet jest tylko JEDNYM z wielu narzędzi zdobywania wiedzy, przedstawienie rodzajów zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie  z Internetu (uzależnienie od Internetu i gier komputerowych, kontakt z osobami niebezpiecznymi, dostęp do treści sprzecznych z normami wychowania, nieumiejętność odróżniania rzeczywistości wirtualnej od świata realnego, przestępczość, nieuczciwość)).
- pracowali metodą projektu – „Bezpieczeństwo w sieci”  (poszukując informacji, tworząc plakaty, dokonując prezentacji, współtworząc dyskusję)
- poznali programy, które służą do przeszukiwania stron internetowych lub wyszukiwania potrzebnych informacji
- odbyli „Podróż życia” – poznając, m.in.:  Francję, Grecję, Hiszpanię i tym samym poszukując wielu cennych informacji z bezpiecznych źródeł.


ZEW

 
Edukacja Informatyczna

Kształcenie w szkole podstawowej stanowi fundament wykształcenia. Zadaniem szkoły jest łagodne wprowadzenie dziecka w świat wiedzy, przygotowanie do wykonywania obowiązków ucznia oraz wdrażanie do samorozwoju. Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia. Najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość   o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.

Szkoła ma stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, posługiwania się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowania tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów m.in. do pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, przetwarzania informacji i jej prezentacji w różnych postaciach.

Szkoła ma również przygotowywać ich do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych wyborów w trakcie korzystania z zasobów dostępnych w internecie, krytycznej analizy informacji, bezpiecznego poruszania się w przestrzeni cyfrowej, w tym nawiązywania i utrzymywania opartych na wzajemnym szacunku relacji z innymi użytkownikami sieci.

Od wielu lat komputery wywierają coraz większy wpływ na zmiany zachodzące w funkcjonowaniu społeczeństw – w gospodarce, administracji, bankowości, handlu, komunikacji, nauce i edukacji, życiu osobistym obywateli. Informatyka, jako dziedzina wiedzy (computer science) wraz z technologiami, które wspiera, integruje się z niemal wszystkimi innymi dziedzinami i staje się ich nieodłącznym elementem. Wczesny kontakt w szkole z informatyką powinien przybliżyć uczniom bogactwo zastosowań tej dziedziny oraz wzbudzić zainteresowanie informatyką. Oczekuje się, że wkraczający w zawodowe i dorosłe życie uczniowie będą przygotowani do podjęcia obowiązków i wyzwań, jakie stawia przed nimi XXI wiek. Powinni zatem poznać podstawowe metody informatyki, aby w przyszłości stosować je w praktycznych sytuacjach w różnych dziedzinach.

 

Etap I klasy 1-3
Na tym etapie edukacyjnym uczniowie poznają podstawowe znaczenie wybranych pojęć związanych z informatyką, aktywnie uczestnicząc w zajęciach, które mają pobudzić ich do kreatywnego działania i poszukiwania rozwiązań stawianych im zadań, często w formie zabawy. Tymi pojęciami są m.in.: liniowa kolejność (sekwencja zdarzeń, logiczny porządek zdarzeń, czynności i wielkości), instrukcja (polecenie), algorytm (plan działania). Jest to początek myślenia algorytmicznego, wspomagany wizualizacją lub symulacją działań algorytmicznych – uczniowie stawiają w ten sposób pierwsze kroki w programowaniu. Uczniowie posługują się również komputerem pomagając sobie w nauce czytania, pisania, rachowania i prezentacji pomysłów. Korzystają także ze wskazanych aplikacji i zasobów w Internecie. Pracują z pomocą nauczyciela, wspierając się nawzajem oraz wspólnie realizując swoje pomysły i projekty.


I. Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń:  1) Układa w logicznym porządku:  a. obrazki i teksty;  b. polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności. 2) Tworzy polecenia lub sekwencję poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu. 3) Rozwiązuje proste zadania, zagadki i łamigłówki logiczno-algorytmiczne.


II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
Uczeń:  1) Programuje wizualnie: a. proste sytuacje/historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami.  b. pojedyncze polecenia lub ich sekwencje sterujące robotem lub obiektem na ekranie komputera, bądź innego urządzenia cyfrowego.  2) Rozwija podstawowe umiejętności: pisania, czytania, rachowania i  prezentowania swoich pomysłów korzystając z przystosowanych do swoich możliwości i potrzeb aplikacji komputerowych, wykazując przy tym umiejętności tworzenia: a. prostych rysunków, posługując się dostępnymi narzędziami, w tym również kształtami i paletą kolorów;  b. prostych dokumentów tekstowych i dokumentów łączących tekst z grafiką, takich jak zaproszenia, dyplomy, ogłoszenia, kopiując, wklejając i usuwając elementy graficzne i tekstowe. 3) Zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.


III. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Uczeń:  1) Posługuje się komputerem, innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi w zakresie ich podstawowych funkcji związanych z wykonywanymi zadaniami.  2) Kojarzy działanie komputera, bądź innego urządzenia cyfrowego z efektami działania odpowiedniego oprogramowania. 3) Korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych, w tym z e-podręcznika.


IV. Rozwijanie kompetencji społecznych.
Uczeń:  1) Współpracuje z innymi uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i swoimi doświadczeniami wykorzystując technologię.  2) Wykorzystuje możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się.


V. Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń:  1) W sposób odpowiedzialny posługuje się technologią dostosowaną do jego predyspozycji psychofizycznych i zdrowotnych. 2) Rozróżnia pozytywne i negatywne zachowania innych osób (również uczniów) korzystających z technologii, w tym zwłaszcza w sieci Internet.  3) Przestrzega ogólnie przyjęte zasady związane z bezpieczeństwem w Internecie.

 

ZEW

 

* Opracowanie - Podstawa programowa

 
Prace dzieci wrzesień- październik 2017

 




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.