REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1440510
Finał Strefy Wrocławskiej w tenisie stołowym dziewcząt.

Po raz pierwszy w historii Naszej Szkoły uczestniczyliśmy w Finale Strefy Wrocławskiej w tenisie stołowym dziewcząt.

Zawody odbyły się w hali sportowej im.Andrzeja Grubby w Brzegu Dolnym.

W turnieju, w którym brało udział 12 zespołów, naszą szkołę reprezentowały Magdalena Nieplowicz oraz Justyna Rojek-Nowosielska.

Dziewczynki mierzyły się z przeciwniczkami, które na co dzień trenują głównie w klubach sportowych, lecz rywalizowały z nimi jak równy z równym. W dwóch meczach brakło troszkę punktów i szczęścia. Przegraliśmy 2:3 z SP nr 4 Strzelin oraz również 2:3 z SP Sadków. Grupę wygrała SP nr 6 z Brzegu Dolnego, z którą przegraliśmy 0:3. Ostatecznie zajęliśmy 10 miejsce w całym turnieju.

Wielkie brawa należą się dla naszych tenisistek stołowych dla których był to pierwszy taki wielki turniej na tym szczeblu.

 
Powitanie wiosny

Leci pliszka
spod kamyczka:
- Ja się macie dzieci!
Już przybyła
wiosna miła,
już słoneczko świeci!

Poszły rzeki w
świat daleki,
płyną het - do morza;
A ja śpiewam,
a ja lecę,
gdzie ta ranna zorza!
/M. Konopnicka/

21 marca to kolejna wyjątkowa data w kalendarzu roku szkolnego Szkoły Podstawowej nr16. Uczniowie klas 1-3 czekają na ten dzień z niecierpliwością, bo wiedzą, że w tradycji szkoły Pierwszy Dzień Wiosny obchodzi się w niecodzienny, uroczysty sposób. Tego dnia uczniowie wraz z wychowawczyniami postawili na kreatywność w zabawie. W szkole było kolorowo i radośnie. Dzieci wykonały wspólnie wiosenne plakaty, malowały i wydzierały z papieru wielobarwne kwiaty. Nie zabrakło także elementów muzycznych. Śpiewając piosenki, przywoływały wiosnę, która w tym roku przychodzi dość opieszale. Uczniowie przystąpili również do rywalizacji  w wielu konkurencjach, rozwiązywały łamigłówki, quizy i zagadki o wiośnie za pomocą poznanych technik TRP. W klasach pojawiły się pierwsze ogródki wiosenne – małe hodowle, o które obiecali dbać uczniowie. To był niesamowity, dzień, działo się naprawdę wiele. Zabawom i radości z nadejścia wiosny nie było końca.

ZEW

 
Finał projektu „Mówiące latawce śladami Janusza Korczaka”

22 marca uczniowie klas 4a, 4b, 4c, 4d, 4e oraz 6d wzięli udział w finale globalnego  projektu TALKING KITES IN THE FOOTSTEPS OF JANUSZ KORCZAK, którego celem było zwrócenie uwagi na prawa i marzenia dzieci na całym świecie. Podczas realizacji projektu uczniowie poznawali prawa dziecka, także te zebrane w Konwencji Praw Dziecka, tworzyli plakaty i mapy myśli oraz poznawali postać Janusza Korczaka, wielkiego przyjaciela dzieci. W dniu finału spotkaliśmy się na szkolnym boisku, aby zaprezentować wykonane przez uczniów latawce, na których znalazły się prawa dzieci, ich marzenia oraz cytaty Janusza Korczaka mówiące o szacunku dla dzieci. Finał projektu odbywał się w wielu szkołach z całego świata, m.in. z Izraela, Ukrainy, Mołdawii, USA, Meksyku, Pakistanu, Rosji, Gruzji.

Przebieg finału w naszej szkole prezentujemy w skrócie filmowym  LINK DO FILMU.

Oto przykłady materiałów filmowych z finału projektu w zagranicznych szkołach: Carol Stream w Illinois, USA, Severance w Kolorado, USA, Krasnojarsk, Rosja, Tamaulipas w Meksyku, Syberia w Rosji, Drochia, Mołdawia.

Zdjęcia z kilku  szkół prezentujemy w galerii:

Dziękujemy Nauczycielom, którzy pracowali z uczniami naszej szkoły podczas realizacji projektu „Mówiące latawce…” - paniom:  wicedyrektor Grażynie Warchoł, Aleksandrze Kaźmierskiej, Ewie Misiejuk, Agnieszce Barańskiej, Marcie Herkt, Katarzynie Aksamit, Annie Ziober, Annie Sobieskiej, Martynie Drzewieckiej oraz Paulinie Soluch.

Iwona Kowalik

 
Życzliwek

21 marca to również święto najżyczliwszych uczniów klas 1-3. Dzięki żółtym koszulkom, które pojawiły się na szkolnych korytarzach zawitało słońce, nadeszła upragniona wiosna.

 
Sukces Klubu Młodego Odkrywcy

Klub Młodego Odkrywcy w SP16 świętuje sukces Amelki Michalak z klasy 4c, która została finalistką konkursu "Merkury" Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA Kids). Dziś odebrała nagrodę, która dotarła z Holandii:)

Pracę Amelki została zaprezentowana na stronie Europejskiej Agencji Kosmicznej w zakładce Space for Kids (LINK do strony)

Serdeczne gratulacje Amelko!

Iwona Kowalik

 
Matematyczne Finały

Finaliści III Memoriału Urszuli Marciniak

Memoriał Urszuli Marciniak to otwarte, ogólnopolskie zawody w rozwiązywaniu łamigłówek diagramowych. Mają na celu upamiętnienie i kontynuowanie dzieła Urszuli Marciniak – szerzenia i popularyzowania logicznego myślenia i podniesienia kultury matematycznej wśród Polaków.

Z naszej szkoły do finału III MUM dostali się:

Magdalena Nieplowicz (kl. 6a), Zuzanna Biezmienow (kl. 6c) oraz Paweł Czujowski (kl. 6e).

Finał odbędzie się 24 marca o godz. 10 w Instytucie Matematycznym Uniwersytetu Wrocławskiego.

Gratulujemy finalistom i życzymy kolejnych łamigłówkowych sukcesów!

Finaliści Mistrzostw Dolnego Śląska w Sudoku

Do finału Mistrzostw Dolnego Śląska w Sudoku zakwalifikowali się:

Emilia Koreń (5c), Magdalena Nieplowicz (6a), Martyna Papierska (6a), Zuzanna Biezmienow (6c), Jakub Troska (6c), Gerard Wierciński (6c), Amelia Krawiec (6d), Justyna Rojek – Nowosielska (6d) oraz Paweł Czujowski (6e).

Finał odbędzie się 30 marca o godz. 9:40 w Centrum Kongresowym Politechniki Wrocławskiej.

Gratulujemy finalistom i życzymy kolejnych sukcesów! 

Zespół Matematyczno-Przyrodniczy

 
Warsztaty "Złota litera" w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich

 

15 marca uczniowie klasy 6d wzięli udział w warsztatach "Złota litera" w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich, organizowanych w ramach Szkoły w mieście. Zajęcia artystyczne dotyczyły procesu zdobienia książki rękopiśmiennej. Dowiedzieliśmy się, czym jest iluminatorstwo, poznaliśmy dawne techniki zdobienia książek i dokumentów, pisaliśmy prawdziwym piórem, uczyliśmy się jak używać stalówek oraz stworzyliśmy nasze inicjały ozdobione złotem.

K. Aksamit i klasa 6d

 
Mówiące latawce śladami Janusza Korczaka

Talking Kites Around the World in the Footsteps of Janusz Korczak” to globalny projekt propagujący dialog kulturowy i społeczny, podczas którego uczniowie przygotowują latawce z obrazami marzeń o lepszym świecie. Projekt „Mówiące latawce…” jest dedykowany Januszowi Korczakowi, który opowiadał  się za prawami dzieci i jest znany na całym świecie jako niezwykły przyjaciel dzieci. W tym roku w projekcie  biorą  udział szkoły z Izraela, Polski, USA, Serbii, Azerbejdżanu, Rosji, Gruzji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Indii, Tajlandii, Indonezji, Ugandy, Białorusi, Ukrainy, Mołdawii, Słowenii, Kanady, Meksyku, Kostaryki i Brazylii i in.

W ramach projektu dzieci  z różnych krajów tworzą kolorowe latawce, na których zapisują prawa i  marzenia dzieci lub cytaty Janusza Korczaka. Na zajęciach poznawały prawa dzieci zapisane także w Konwencji Praw Dziecka, tworzyły mapy myśli, na których zapisywały poznane prawa każdego dziecka. Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 4c i 4d poszukiwali informacji o życiu i działalności Janusza Korczaka, jego cytatów mówiących o tym, jak należy traktować najmłodszych, a następnie na podstawie znalezionych informacji tworzyli plakaty o jego postaci.

Finał projektu przypada na 21 marca – wtedy uczestnicy mają spotkać się w swoich szkołach i zaprezentować przygotowane latawce, aby zademonstrować znaczenie praw dziecka.

Iwona Kowalik

 
Wybraliśmy TOP 10 architektury i sztuki

Uczniowie klasy 4c  oraz nasi partnerzy z węgierskiej szkoły w Dunakeszi, realizujący projekt WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORDS FOR ALIENS, pracowali nad wybraniem najbardziej znanych prac stworzonych przez architektów, malarzy, rzeźbiarzy i kompozytorów, które chcielibyśmy zaprezentować obcym cywilizacjom. Po zapisaniu propozycji uczniów na tablicach Padlet, odbyło się wspólne głosowanie online, które pozwoliło wyłonić  TOP 10 w każdej dziedzinie. Wśród najważniejszych osiągnięć w dziedzinie architektury znalazły się m.in.: budynek Parlamentu w Budapeszcie,  Koloseum w Rzymie, Taj Mahal, Wielki Mur Chiński i Wieża Eiffela. Do TOP 10 w dziedzinie malarstwa i rzeźby dzieci wybrały m.in. prace: „Mona Lisa” Leonardo da Vinciego, „Krzyk” Edvarda Muncha, „Guernica” Pablo Picasso, „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki, Pomnik Jezusa w Rio de Janeiro, Statua Wolności w Nowym Yorku. Wśród najsłynniejszych zdaniem uczestników projektu kompozycji znalazły się m.in.: „Marsz Turecki” Wolfganga Amadeusza Mozarta,  "Nocturne Nr 20", Fryderyka Chopina, „Jezioro łabędzie” Piotra Czajkowskiego,  „Sonata księzycowa” Ludwiga van Beethoven czy "Węgierska Rapsodia”  Franciszka Liszta. Kolejnym zadaniem jest stworzenie listy propozycji największych osiągnięć i odkryć naukowych, którymi chcielibyśmy się pochwalić kosmitom. Polska ekipa swoje sugestie zamieściła już na tablicy Lino. Po uzupełnieniu tablicy przez węgierskich uczestników projektu ponownie wybierzemy w głosowaniu 10 najważniejszych osiągnięć ludzkości.

Iwona Kowalik

 
Dzień Liczby π

W lutym  i marcu 2019 roku  uczestnicy koła eTwinning z klas 5d i 5e SP16 realizowali  projekt „Pi is travelling Europe!”.  Finał projektu miał miejsce 14 marca, gdy obchodzimy Dzień Liczby π. W projekcie uczestniczą szkoły z Polski, Francji, Grecji, Ukrainy, Rumunii, Hiszpanii, Tunezji, Turcji, Serbii, Chorwacji, Macedonii Północnej, Włoch i Słowacji.

Rozpoczęliśmy projekt od przedstawienia 54 pierwszych cyfr liczby Pi w naszej szkole: LINK DO FILMU. Kolejnym zadaniem było znalezienie wierszy, które są sztuczkami mnemotechnicznymi, ułatwiającymi zapamiętanie kolejnych cyfr rozwinięcia liczby  π. Liczba liter kolejnego słowa to cyfra w rozwinięciu dziesiętnym ludolfiny. Efekt naszych poszukiwań- przykłady Pi-ematów w języku polskim.

Na szkolnym korytarzu znalazło się 50 pierwszych cyfr rozwinięcia liczby π, a na tablicy informacje dotyczące historii odkrycia tej liczby i przykłady jej zastosowań w geometrii. Uczniowie wzięli udział w „π-word challenge” - tworzyli plakaty z jak największą liczbą słów rozpoczynających się od sylaby „pi”. Julia przygotowała puzzle w kształcie koła z rozwinięciem ludolfiny. Uczniowie klasy 5d na lekcji informatyki przygotowali animacje w programie Scratch, na których w ciekawy i zabawny sposób prezentowali liczbę π: LINK DO FILMU

Finał naszego projektu rozpoczęliśmy od słodkiej akcji „Pie for Pi” („Ciasto dla Pi”). Dekoracje okrągłych ciast i ciasteczek  nawiązywały do symbolu liczby π  lub cyfr jej rozwinięcia. Następnie rozwiązywaliśmy zadania matematyczne, w których pojawiała się ludolfina. Wykorzystaliśmy tablicę interaktywną, tablety i smartfony. Na początku szukaliśmy nazw figur, których własności określamy dzięki π: ZADANIE 1. Potem obliczaliśmy obwody i  pola kół o podanych promieniach: ZADANIE 2, ZADANIE 3. Kolejną aktywnością było utworzenie koła o polu równym π . Uczniowie utworzyli w tym celu okrąg o promieniu 1.  Wykorzystali własne ciała i sznurek metrowej długości: LINK DO FILMU. Następnym zadaniem było ułożenie puzzli z życzeniami z okazji Dnia Liczby π: LINK DO PUZZLI. Ostatnim zadaniem rachunkowym było obliczanie powierzchni kuli: ZADANIE 4. Finał obchodów i  projektu eTwinning  zakończyła zagadka zapisana w kodzie QR o nazwisko znanego naukowca, noblisty, który urodziny obchodzi w Dzień Liczby Pi.

Iwona Kowalik

 
KARATE W SZKOLE

Nasza Ala Kosydor, wystartowała w sobotę 9 marca br., w silnie obsadzonym, międzynarodowym 25. Turnieju Karate „Rada Regentów” w Zawadzkiem.

W turnieju wystartowały 24 kluby, łącznie 442 zawodników.

Grupa WKSA 'Budokan” Wrocław liczyła 95 zawodników i wywalczyła:

  • 16 medali złotych;

  • 14 medali srebrnych;

  • 23 medale brązowe.

We wspomnianych 16 złotych medalach kryje się zwycięstwo Ali :

  • złoto w konkurencji kata indywidualne dziewcząt 7 lat i młodsze;

  • złoto w konkurencji kata indywidualne dziewcząt 8 lat.

W pierwszej konkurencji po dwóch wygranych walkach w stosunku 5:0 spotkała się w finale ze Słowaczką – Sarą Rigovą. Finał Ala rozstrzygnęła na swoją korzyść wynikiem 4:1.

Druga konkurencja – to już ciężkie boje, ponieważ nasza zawodniczka wystąpiła w kategorii ze starszymi od siebie dziewczynkami. Wygrała trzy walki eliminacyjne (5:0), a w finale nastąpiła konfrontacja z zawodniczką z Czech – Sabiną Svetlikovą (4:1).

Ustrzelony dublet i powrót do domu z uśmiechem zadowolenia.

Brawo Alicja!

Gratulacje dla zawodniczki i trenera – shihana M. Jędruszka.

Oss,

Stefan G.Giliński

 
Brązowy medal Mistrzostw Wrocławia w Tenisie Stołowym dziewcząt!

Magdalena Nieplowicz oraz Justyna Rojek-Nowosielska zajęły trzecie miejsce w Mistrzostwach Wrocławia w Tenisie Stołowym !!!

Jest to największy sukces naszych dzieci w tej dyscyplinie sportu. Dziewczynki pokonały w swojej grupie Szkołę Podstawową nr 74 wynikiem 2:1 oraz uległy późniejszym triumfatorkom SP nr 37 - 1:2. W półfinale przegraliśmy minimalnie znów 1:2 ze Szkołą Podstawową nr 91 i w decydującym meczu o brązowy medal wygraliśmy ze Szkołą Podstawową nr 85 - 2:1 !!!

Trzecie miejsce dało naszej szkole awans na Finały Strefy Wrocławskiej, gdzie mierzyć będziemy się z innymi szkołami m.in. z powiatu oleśnickiego czy wołowskiego.

W Mistrzostwach Wrocławia brali również udział nasi chłopcy w składzie:  Mikołaj Wieczorek, Maksymilian Nowotnik oraz Stasiu Odo.

Na sześć szkół zajęli oni piąte miejsce, co też jest największym sukcesem w naszej szkole jeśli chodzi o kategorię chłopców.

Serdecznie gratulujemy wielkich osiągnięć i dziewczynkom życzymy powodzenia w Finale Strefy Wrocławskiej, który odbędzie się 12 marca w Brzegu Dolnym.

 
Dzień Kobiet

8 MARCA obchodziliśmy w naszej klasie Dzień Kobiet. Z tej okazji odbyły się wybory SUPER DZIEWCZYNY klasy Ia.
Aby zasłużyć na to zaszczytne miano należało wziąć udział w wielu konkurencjach. Były zmagania sportowe, konkursy wiedzy, rozwiązywanie zagadek, popisy taneczne itd. Dziewczynki zdobyły tytuł SUPER DZIEWCZYNY otrzymały stosowne dyplomy
oraz prezenciki ufundowane przez rodziców. Wszyscy dobrze się bawili!

 
ODYSEJA UMYSU- KOLEJNY RAZ JEDZIEMY DO GDYNI!!!

Krótko przypominając: Odyseja Umysłu® to program edukacyjny realizowany w formie międzynarodowego konkursu, którego celem jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek.
Dla naszej szkoły to już siódmy rok przygód z Odyseją Umysłu. Od pierwszych zajęć uczniowie w pełni zaangażowali się do pracy. Nie marnując czasu, tworzyli coś z niczego. Jak zawsze uśmiechnięci, zgodnie współpracujący rozmyślali nad tematami.
W tym roku szkolnym do Eliminacji Regionalnych przygotowywały się 4 drużyny. Trzy z nich wystartowały w konkursie ubiegając się o wyjazd na kolejny etap, a jedna najmłodsza grupa JUNIORKÓW zaprezentowała się poza konkursem.
Kilka dni temu odbyły się eliminacje we Wrocławiu. Drużyny stanęły w ogniu pytań sędziego sceny, ale jak widać na załączonych zdjęciach, nie bali się i uśmiech nie schodził z ich twarzy. Była też chwila na zabawę, tuż przed zadaniami spontanicznymi. Nasi Odyseusze z dwóch drużyn rozwiązali zadania otrzymując najwyższą liczbę punktów. Brawo!!!
Najmłodsza grupa doświadczyła niesamowitych emocji podczas wręczania medali. A dlaczego? Oto sam OMER wręczył im medale.
Mamy ogromną przyjemność pochwalić się, że wszystkie trzy drużyny awansowały i niebawem wystąpią w Gdyni na Ogólnopolskim Finale Odysei Umysłu. Już po raz czwarty będziemy reprezentować naszą szkołę na poziomie krajowym. Szczegółów nie zdradzamy, bo konkurs wciąż trwa.
Zajęcia w szkole odbywają się pod okiem czujnych trenerów, czyli Pani Małgorzaty Łabentowicz, Pani Renaty Doroby, Pani Zuzanny Czyszczoń i Pani Małgorzaty Dobruckiej.
Wszystkim naszym Odyseuszom życzymy POWODZENIA!

Trenerki

 
Sukces na Olimpiadzie Destnation Imagination 2019

III miejsce otrzymały Kreatywne Dziki w wyzwaniu improwizacyjnym, w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności Destination Imagination 2019.

Drużynę tworzą Ania Lotko, Lilka Knichnicka, Kalina Jasieniecka, Małgosia Dratwa, Bianka Dąbrowska, Mateusz Czerniec i Artemii Palnitki. Ta wspaniała siódemka od początku roku szkolnego pracowała nad wyzwaniem drużynowym - improwizacyjnym oraz nad zadaniem “Na już”, aby jak najlepiej poradzić sobie na olimpiadzie. Poznali ciekawe postacie z monet, łączyli skojarzenia nie do połączenia i tworzyli przedstawienia “na poczekaniu”, niejednokrotnie nie używając słów. Z różnych, nieoczywistych przedmiotów budowali wieżę i mosty w zaledwie pięć minut i uczyli się współpracować w trudnych warunkach.

Ostatecznie spisali się na medal. Poradzili sobie z zadaniami mimo stresu i niewiadomej, którą cechuje improwizacja i zadanie “Na już”, dlatego tym bardziej jestem dumna z mojej drużyny i cieszę się z tego sukcesu.


Martyna Drzewiecka

 

III miejsce otrzymały Kreatywne Dziki w wyzwaniu improwizacyjnym, w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności Destination Imagination 2019. Drużynę tworzą Ania Lotko, Lilka Knichnicka, Kalina Jasieniecka, Małgosia Dratwa, Bianka Dąbrowska, Mateusz Czerniec i Artemii Palnitki. Ta wspaniała siódemka od początku roku szkolnego pracowała nad wyzwaniem drużynowym - improwizacyjnym oraz nad zadaniem “ Na już”, aby jak najlepiej poradzić sobie na olimpiadzie. Poznali ciekawe postacie z monet, łączyli skojarzenia nie do połączenia i tworzyli przedstawienia “ na poczekaniu”, niejednokrotnie nie używając słów. Z różnych, nieoczywistych przedmiotów budowali wieżę i mosty w zaledwie pięć minut i uczyli się współpracować w trudnych warunkach. Ostatecznie spisali się na medal. Poradzili sobie z zadaniami mimo stresu i niewiadomej, którą cechuje improwizacja i zadanie “ Na już”, dlatego tym bardziej jestem dumna z mojej drużyny i cieszę się z tego sukcesu.

Martyna Drzewiecka

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 1 z 10


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.