REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1522440
Kiermasz

Kiermasz ciast

 

W dniu 27.11.2018r. w naszej szkole odbył się kiermasz ciast upieczonych przez rodziców, uczniów oraz  nauczycieli. Zgodnie z oczekiwaniami nie zabrakło chętnych na te domowe smakołyki. Akcja cieszyła się dużą popularnością nie tylko wśród uczniów, ale też nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły.  ;)

Dochód uzyskany z tej akcji zostanie przeznaczony  zakup gier planszowych oraz książek. https://podarujprezent.naratunek.org/?fbclid=IwAR06gUkXMkDE8njJqocFknrZ84e_VfKhkFE6C3sery1wbiocHAYJpDZuoo

 

Serdeczne podziękowania składamy wszystkim osobom, które włączyły się do akcji i przyczyniły się do przeprowadzenia jej. Dziękujemy !

 

 

 

 

 

 
Turniej Akademii Ślęzy Wrocław

W sobotę 1 grudnia uczennice klas 1-3 Naszej Szkoły rozegrały kolejny turniej Akademii Koszykówki na hali AWF Wrocław.

Dla dziewczynek z klas 1, w tym roku szkolnym rozpoczęła się przygoda z koszykówką. Zarówno dzieci jaki i rodzice są mocno zaangażowani w realizację marzeń sportowych, nasza grupa była najliczniejsza na turnieju, a dziewczynki mogły pochwalić  się umiejętnościami zdobytymi na treningach.

Zawodniczki miały okazję poznać koleżanki trenujące w innych szkołach. Na boisku zamiast rywalizacji dominowała przyjazna atmosfera. Doskonale bawili się wszyscy uczestnicy spotkania.

Cieszę się, że koszykówka jest tak popularna w Naszej Szkole i oby trwało to jak najdłużej.

Z koszykarskim pozdrowieniem trener Katarzyna Krychowska.

 
Akcja charytatywna - zbiórka artykułów i pomocy szkolnych dla podopiecznych Stowarzyszenia Pomocy "ISKIERKA"

W dniach 19-23 listopada przeprowadziliśmy akcję zbierania słodyczy, artykułów i pomocy szkolnych dla podopiecznych

Stowarzyszenia Pomocy ISKIERKA. Jako organizator zbiórki serdecznie dziękuję wszystkim rodzicom, nauczycielom oraz

uczniom za włączenie się w akcję i przekazanie potrzebnych artykułów. W głównej mierze pragnę podziękować klasie

4D, 2B oraz 2C za szczególne zaangażowanie.

Anna Wasiak

 
Warsztaty Mydełkowe

29 listopada w klasie 4a odbyły się warsztaty tworzenia mydełek.

Salę wypełniła moc zapachów i barw - wszystko dzięki prowadzącej warsztaty pani Annie Jakubas oraz dzięki

fantastycznemu zaangażowaniu uczniów. Andrzejkowe prezenty imieninowe są zatem gotowe!

Aleksandra Kaźmierska


 
Projekt HOLIDAY CARD EXCHANGE

Uczniowie klasy 4c, którzy są zainteresowani współpracą z uczniami z innych krajów, biorą udział w globalnym projekcie
HOLIDAY CARD EXCHANGE. Projekt jest realizowany w grudniu i styczniu, a jego celem jest prezentowanie tradycji
świątecznych, przypadających w tym okresie roku, dzieciom z innych krajów. Jest to też świetna okazja na poznanie
innych krajów i ich tradycji. W naszej grupie znalazły się oprócz nas szkoły z Rosji, Słowenii, Białorusi, Tajwanu i USA.

Zadaniem wszystkich partnerów było przedstawienie na wspólnym forum zdjęć swojej szkoły. Kolejnym jest przygotowanie
przez dzieci kartek świątecznych i przesłanie ich do partnerów. Trzynastka dzieci z klasy 4c przygotowała już 50 kartek,
które wysłaliśmy do szkół na Białorusi, Tajwanie, w Rosji, Słowenii i USA. Następne aktywności to nagranie polskich kolęd
w wykonaniu dzieci oraz przygotowanie w języku angielskim przepisów na świąteczne specjały w naszych domach.

W KSIĄŻECZCE CALAMEO można zobaczyć uczestników i szkoły biorące udział w projekcie.

Iwona Kowalik

 
Akcja charytatywna w naszej szkole ,,Misiaki dla dzieci z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego.

Dziś pluszowy miś, to kultowa zabawka na całym świecie i mimo upływającego czasu jest największym przyjacielem dziecka. Miś kojarzy się z ciepłem i dobrocią, inspiruje do przeprowadzenia wielu akcji dobroczynnych. Pluszak jest ponadto symbolem dobra, miłości, ciepła, łagodności i opiekuńczości, czyli tego, czego jako ludzie bardzo pragniemy. Pluszowe misie z dzieciństwa często towarzyszą nam również w dorosłości i są chętnie wybierane jako maskotki. Nic dziwnego, że nasza społeczność szkolna włączyła się do tej akcji.

Dziękujemy zatem wszystkim, którzy przyczynili się do uśmiechu najmłodszych wychowanków z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego. Dziękujemy uczniom, nauczycielom klas pierwszych, drugich, trzecich, klasie 6a, 6b, 6c oraz rodzicom.
Małgorzata Symber, Małgorzata Sanigórska

 
Lekcje kreatywności z tabletami

Nowe technologie to nie tylko gry, ale także sposób na rozwijanie własnej pomysłowości i umiejętności pracy w zespole.
Przekonali się o tym uczniowie klas 5D i 5E, którzy na zajęciach Kreatywności w ciekawy sposób wykorzystywali tablety
i aplikację Stop Motion Studio. Stosując animację poklatkową dzieci tworzyły własne filmiki na dowolny temat. Po
dobraniu się w zespoły uczniowie przygotowywali elementy scenografii, postaci występujące w ich animacjach i rekwizyty.
Musieli też zadbać o dobre oświetlenie, nieruchome ustawienie kamerki  i odpowiednią ostrość kolejnych zdjęć.  Tworząc
kolejne klatki musieli pamiętać o ruchu wszystkich występujących postaci.

Powstały ciekawe filmy, a niektóre z nich można obejrzeć TUTAJ.

Praca z aplikacją Stop Motion Studio będzie kontynuowana podczas tworzenia prac, w których uczniowie postarają się
wyjaśnić zagadnienia matematyczne w ramach projektu VIDUMATH.

Iwona Kowalik

 
Spotkania z ciekawymi ludźmi – cykl zajęć w klasie 2c

W tym tygodniu naszą klasę odwiedził tato naszego ucznia- pan Tomasz Graczyk. Nasz gość korzystając z urlopu przyszedł do nas, aby opowiedzieć nam o swojej pracy i miejscu, w którym ona się znajduje. Pan Tomasz na co dzień pracuje w Zjednoczonych  Emiratach Arabskich, jednym z najbogatszych państw w zachodniej Azji.

Nasz gość pokazał i  opowiedział nam o  najpiękniejszych miejscach, które udało mu się zobaczyć. Najbardziej podobały nam się tzw. palmowe wyspy.  Jest to jedna z największych atrakcji turystycznych ostatnich lat. Duże wrażenie zrobił na nas, także ogromny kompleks hotelowy Atlantis. Dowiedzieliśmy również ciekawych informacji o stolicy kraju  Abu Zabi oraz Dubaju.

Dziękujemy bardzo za interesującą lekcję geografii.
Uczniowie klasy 2c.

 
Dzień Pluszowego Misia

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Misia. Pluszowego misia lubią zarówno dzieci, jak i dorośli. Dzieci przytulają się                    do swoich pluszaków, gdy nie ma w pobliżu bliskiej im osoby dorosłej. Jak wynika z obserwacji, miś jest lubiany niezależnie                 od wielkości i koloru, bo najbardziej liczy się to, że jest puchaty i miękki.

Z okazji Światowego Dnia Misia w naszej szkole uczniowie klas pierwszych spotkali się w bibliotece gdzie zostali zapoznani                      z historią pluszowej zabawki. Dzieci wysłuchały  fragmentów książek, w których głównymi bohaterami są misie oraz obejrzały                  krótki film o Misiu Uszatku. Uczniowie zachęceni do czytania wypożyczyli książki takie jak: Kubuś Puchatek, Przygody misia                  Uszatka,  Miś zwany  Paddington, Dziadek i Niedźwiadek, Panama -przygody Misia i Tygryska.

 
Dzień Życzliwości i Pozdrowień

Dzień Życzliwości i Pozdrowień to wspaniały moment do przypomnienia, ile w naszych codziennych relacjach znaczą proste
słowa: proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, miłego dnia oraz jak cudowną i ciepłą atmosferę wprowadza serdeczny
uśmiech na twarzy.
Ten dzień utwierdził nas w przekonaniu, że warto być życzliwym na co dzień. Zacznijmy od jednego dnia, a potem
przedłużmy to na kilkadziesiąt następnych. Niech to będą tygodnie i miesiące życzliwości. Bądźmy życzliwi codziennie,
a nie tylko od święta.
Pamiętajmy, że bycie życzliwym i uprzejmym nic nie kosztuje, a sprawia wiele radości i uśmiechu nie tylko nam,
ale i osobom przebywającym w naszym towarzystwie.
Okazana serdeczność i wzajemne ciepło są dobre na wszystko, a pozytywna energia, którą przekazujemy w świat do ludzi,
wraca do nas z nawiązką!

ZEW

 
Podsumowanie wyników ankiety na temat świadomego stosowania plastiku

W projekcie eTwinning SNOPP nadszedł czas na podsumowanie ankiet, które przeprowadziliśmy wśród 155 osób.
Uczniowie prowadzili badania wśród nauczycieli i dyrekcji naszej szkoły, uczniów, rodziców, rodzeństwa i znajomych.
Uzyskane wyniki wprowadzili do formularza na Dysku Google.

Następnie wyniki zostały zaprezentowane w języku angielskim wszystkim partnerom na infografice:

Uczniowie prowadzą teraz FOOD DIARY, w których notują wszystkie zjedzone przez tydzień posiłki. Następnie
określą w jakich opakowaniach były kupowane produkty, z których przygotowano posiłki. Sprawdzimy, ile plastiku
przynosimy w ten sposób do domu.

Iwona Kowalik

 
PODSUMOWANIE PROJEKTU W KLASACH 1-3 „Sto lat Niepodległej”

„Polska – moja Ojczyzna”

A jak ciebie kto zapyta:
Kto ty taki, skąd ty rodem?
Mów, żeś z tego łanu żyta,
Żeś z tych łąk, co pachną miodem.

Mów, że jesteś z takiej chaty,
Co Piastowską chatą była,
Żeś z tej ziemi, której kwiaty
Gorzka rosa wykarmiła.
/M. Konopnicka/

Projekt „Sto lat Niepodległej” realizowany był przez uczniów klas 1-3 Szkoły Podstawowej nr 16 we Wrocławiu                                        od września 2018 roku do listopada 2018 roku. Miał na celu:
- wprowadzić uczniów w świat wartości, ucząc jednocześnie szacunku do własnej kultury i języka ojczystego
- kształtować przywiązanie do symboli narodowych, dziedzictwa poprzednich pokoleń
- wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, przywiązania do historii i tradycji narodowych.
Projekt realizowany był metodami aktywnymi, a zaplanowane działania znacząco przyczyniły się do: rozwijania zdolności         twórczych, plastycznych i muzycznych uczniów; wzbogaciły ich wiedzę historyczną, geograficzną, etnograficzną; wyposażyły                 w umiejętności pracy w grupie, autoprezentacji.
Zrealizowanie działania:
1. „Drogi Polaków do niepodległości” – zajęcia tematyczne przeprowadzone w klasach 3.
2. „Miejsca Pamięci Narodowej w naszym kraju” oraz „Portrety i sylwetki zasłużonych w odzyskaniu Niepodległości” – zajęcia tematyczne przeprowadzone w klasach 2.
3. „Jaki znak Twój? - Nasze symbole narodowe” – zajęcia tematyczne przeprowadzone w klasach 1.
4. „Nasza klasa biało-czerwona”- wykonanie przez uczniów klas 1-3 kompozycji przestrzennych w barwach narodowych.
5. „Co to znaczy być patriotą?”- pogadanki/ prelekcje/ warsztaty – wszystkie klasy 1-3.
6. „Kto Ty jesteś? Polak mały” – uczniowskie recytacje wybranych utworów poezji patriotycznej.
7. Plakaty o tematyce niepodległościowej - każda klasa.
8. Apel z okazji „100 rocznicy odzyskania Niepodległości”, połączony z klasowymi prezentacjami pieśni patriotycznych.
9. Wyjście do teatru (klasy 1a i 2) na spektakl poświęcony 100 rocznicy odzyskania Niepodległości.
10. „Biało czerwone śniadanie daje moc” – uczniowie klasy 3a samodzielnie wykonali śniadanie w barwach narodowych.
11. Dnia 9.11 o godzinie 11.11. uczniowie klas 1-3, wraz z całą społecznością szkolną, wzięli udział w akcji wspólnego              odśpiewania całego Hymnu Narodowego. Natomiast uczniowie klasy 3a spróbowali zilustrować tekst naszej narodowej pieśni.
12. Uczniowie klasy 3a na scenie Polskiego Radia aktywnie uczestniczyli w „Widowisku historycznym przygotowanym przez              dzieci i młodzież osiedla Krzyki - Partynice z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości” , na którym w pięknych strojach               ludowych zatańczyli Poloneza - układ polskiego tańca narodowego - Polonez – polski taniec narodowy.
13. Uczniowie klas 1-3 na zaj. komputerowych tworzyli plakaty w programie graficznym z okazji odzyskania niepodległości.
14. Uczniowie klasy 3a stworzyli plakat z ilustrowanym tekstem naszego Hymnu Narodowego.
15. W ramach projektu „Szkoła w mieście” klasa 3a na zajęciach z tabletami miała możliwość stworzyć filmy nawiązujące do historii Polski wykonane metodą poklatkową oraz uczestniczyła w lekcji muzealnej, podczas której uczniowie poznali życie                                  w średniowiecznym grodzie.
ZEW

 
„Ratujemy i uczymy ratować”

Głównym założeniem szkoleń w ramach programu „Ratujemy i uczymy ratować” z WOŚP jest nauczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka oraz umożliwienie poznawania i stosowania różnych sposobów rozwiązywania zadań, związanych z udzielaniem pomocy i unikaniem zagrożenia.

Najważniejszą pomocą jakiej może udzielić maluch jest zawiadomienie dorosłych i sprowadzenie profesjonalnej pomocy. Na zajęciach , które przeprowadziłam w klasach pierwszych dzieci otrzymały plansze z numerami alarmowymi, na których ćwiczyły rozmowę z operatorem. Wytłumaczyłam dzieciom zasady, w jakich przypadkach należy dzwonić pod numer alarmowy. Pogadanka, którą przeprowadziłam z uczniami  miała na celu uświadomienie konieczności udzielania pomocy innym.  Mam nadzieję, że dzięki szkoleniom prowadzonym w Naszej Szkole uczniowie są przygotowani do wykonywania prostych czynności ratowniczych i gotowi do niesienia pomocy poszkodowanym.

Pozdrawiam Katarzyna Krychowska

 
KARATE W SZKOLE

MEDALOWY BANK W LEGNICY ROZBITY!

W dniach 17 – 18 listopada 2018 r., w Legnicy rozegrano XIX International Cuprum Cup w Karate. W zawodach uczestniczyło 21 klubów krajowych i 4 zagraniczne ( 3 z Czech i 1 z Niemiec ), łącznie 274 zawodników i zawodniczek.

Skład naszej reprezentacji był skromny.

Adepci trenujący w sekcji EXTREME SPORTS GROUP GSG w ZSP 16 zdobyli:

  • 1 medal złoty,

  • 6 medali srebrnych,

  • 11 medali brązowych.

Ośmioosobowa grupa reprezentowała ZSP 16.

Konkurencje drużynowe:

  • złoty medal w kata drużynowym (do 8 lat): Ignacy BIEDERMAN, Tomasz ANTOLAK (obaj z ZSP 16) i Kirill CHERPAK z SP 82;
  • srebrny medal w kata drużynowym dziewcząt (do 8 lat): Jagoda CHOROCIEJ, Alina OSIAKOW, Iga MIAŚKIEWICZ (wszystkie ZSP 16);
  • srebrny medal w kata drużynowym chłopców (do 8 lat): Kacper BIELERZEWSKI (ZSP 16), Iwan KLOVA (SP 82), Antoni SKIBA (ZS nr 20);
  • srebrny medal w kata drużynowym chłopców (9-11 lat): Mateusz BIELERZEWSKI (ZSP 16); Alieksij KLOVA (SP 82), Kacper ŁOMNY (SP 61).

 

Konkurencje indywidualne:

A. srebrne medale:

  • w kata indywidualnym w swoim roczniku i grupie – Ignacy BIEDERMAN;
  • w kata indywidualnym w grupie – Antoni SKIBA (ZS nr 20);
  • w kata indywidualnym w roczniku – Antoni SKIBA (ZS nr 20).

B. brązowe medale:

  • w kata indywidualnym w roczniku i grupie – Tomasz ANTOLAK;
  • w kata indywidualnym w roczniku – Mateusz BIELERZEWSKI;
  • w kumite indywidualnym w roczniku – Jagoda CHOROCIEJ;
  • w kumite indywidualnym w roczniku i wadze – Jagoda CHOROCIEJ;
  • w kata indywidualnym w grupie – Kacper BIELERZEWSKI;
  • w kata indywidualnym w roczniku – Kacper BIELERZEWSKI;
  • w kata indywidualnym w roczniku Alina OSIAKOW;
  • w kumite indywidualnym w roczniku i wadze – Mateusz BIELERZEWSKI;
  • w kata indywidualnym w roczniku – Kacper ŁOMNY (SP61);
  • w kumite indywidualnym w roczniku i wadze – Kamila WIŚNIEWSKA (GIMBASKET).

Ponadto tuż za podium w swoich konkurencjach na punktowanych miejscach 5 i 6 znaleźli się: Iga Miaśkiewicz (ZSP16) i Kirill CHERPAK (SP 82).

Takie wyniki cieszą i jestem dumny ze swoich karateków. Udana reaktywacja drużyny kata dziewczynek i powrót do kumite po czasowej niedyspozycji Jagody, to zapowiedź zbliżających się emocji na kolejnych imprezach. Bracia Bielerzewscy i ich lokaty medalowe to już standard. Natomiast Alina przegrywa jedynie z krajową championką Milenką Żurek (też z klubu). Ignacy, Iga oraz Tomek poczuli smak zwycięstwa i wywalczyli sobie drogę na podium.

Jeśli dodamy do tego wszystkiego dorobek medalowy naszej klubowej sekcji ze Środy Śl. – prowadzonej przez sensei Bogdana Boczniewicza, startującej w 19-osobowym składzie (13 złotych, 11 srebrnych i 6 brązowych) – to nasz klub rozbił legnicki bank medali.

Gratulacje należą się Alicji KOSYDOR, ponieważ w sobotę startowała w XVI Zduny Karate Cup o Puchar Burmistrza Zdun. W konkurencji kata indywidualne dziewcząt (7 lat i młodszych) Alicja wywalczyła złoty medal – co już w jej wykonaniu staje się tradycją. Brawo!

Duże słowa uznania i podziękowania dla Wszystkich.

Oss,

Stefan G. Giliński

 


 
Ostrów Tumski

Klasa 1a wraz z klasami 2a,b,c po wysłuchaniu legend o Wrocławiu wybrała się by zwiedzić najstarszą, zabytkową jego
część - Ostrów Tumski. W czasach pogańskich Ostrów Tumski był miejscem życia Ślężan.
W czasach średniowiecza stał się siedzibą książąt śląskich z dynastii Piastów. Od 1000 roku, od momentu założenia
biskupstwa stał się on ośrodkiem władzy kościelnej. Na przestrzeni kolejnych wieków teren Ostrowa Tumskiego był wielokrotnie przebudowywany i modyfikowany. Przez setki lat Ostrów Tumski funkcjonował jako wyspa. Dopiero w 1824 roku, dzięki zasypaniu jednej w odnóg Odry stał się częścią stałego lądu. Na pamiątkę tego wydarzenia pozostawiono niewielki staw usytuowany na terenie Ogrodu Botanicznego. Podczas II wojny światowej Ostrów odniósł wiele zniszczeń.
Część domów odbudowana została dopiero w latach 80. XX wieku.
Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce na przechadzkę.

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 8 z 11


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.