REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1338628
Mali Wspaniali

Szanowni Rodzice,

Z przyjemności informujemy, że nasza szkoła weźmie udział w programie „Mali Wspaniali”.

Zajęcia o charakterze ogólnorozwojowym będą prowadzone przez instruktora z zewnątrz raz w tygodniu. Zajęcia mają zachęcić uczniów do dbania o rozwój swojego ciała i sprawności fizyczną. Jest to już kolejna edycja programy, który swoje początki miał w 2008 r. Program działa i skutkuje tym, że dzieci nie tylko rozwijają się fizycznie, ale także behawioralnie, kształtując umiejętności i motywację niezbędną do życia.

 

 
Bieg dla Niepodległej

Dla upamiętnienia setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, wraz z innymi placówkami edukacyjnymi Wrocławia – od przedszkoli, przez szkoły inne podstawowe, gimnazja po szkoły ponadgimnazjalne, nasza Szkoła wzięła udział w Biegu dla Niepodległej. Celem nie było tylko włączenie naszej szkoły w obchody święta Niepodległej, ale również umocnienie świadomości narodowej i przynależności do „Małej Ojczyzny” – Wrocławia.

24 października wraz z innymi uczniami i nauczycielami wrocławskich placówek przebiegliśmy trasę parku Słowackiego, wspólnie złożyliśmy kwiaty pod pomnikami: Juliusza Słowackiego oraz Ofiar Zbrodni Katyńskiej. Spotkał się z nami Dolnośląski Kurator Oświaty oraz Wojewoda Dolnośląski, z którymi pod Urzędem Wojewódzkim wspólnie odśpiewaliśmy hymn oraz dwie pieśni patriotyczne. Ułożyliśmy również obraz ze 100 puzzli z numerami każdej placówki. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy brać udział w tej inicjatywie.

 


 
Volleymania rusza z kopyta

Uczniowie naszej Szkoły rozpoczęli udział w rozgrywkach projektu Volleymania. Pierwsi swoje mecze rozegrali uczniowie startujący w kategorii klas 6. Wyniki turnieju dały awans zespołu do II ligi chłopców oraz awans zespołu do I ligi dziewcząt! Serdecznie gratulujemy i czekamy na dalsze sukcesy!

Magdalena Gmerek

 
KARATE W SZKOLE

MAMY DUBLET !


Tydzień temu startowaliśmy w Pucharze Polski Karate Shotokan.


27 października 2018 r., na tatami legnickiego KS „TORA” rozegrany został PUCHAR POLSKI W KARATE OLIMPIJSKIM (we wszystkich kategoriach wiekowych), w formule oceny i sędziowania jak na Igrzyskach Olimpijskich Tokio 2020.


W zawodach uczestniczyły 24 kluby (22 krajowe i 2 zagraniczne) i łącznie 327 uczestników.


Było super!


Zacznijmy od gratulacji dla Alicji Kosydor, która aktualnie jest podopieczną shihana* Macieja Jędruszka. Alicja trenuje i startuje w ekipie klubowej w swojej grupie wiekowej,

w konkurencji kata indywidualne dziewcząt. Trzy stoczone przez nią pojedynki – na bardzo dobrym poziomie – zaowocowały złotym medalem.

Szkolna reprezentacja, oparta na zawodnikach mojej sekcji zdobyła dublet i od soboty legitymujemy się posiadaniem trofeum podwójnego Pucharu Polski: stylowego i olimpijskiego.

Takie rezultaty cieszą, gdyż nasz start był znaczącym przyczynkiem do wygrania przez klub klasyfikacji medalowej i otrzymania miana najlepszego na tych zawodach.

Za co dziękował i gratulował nam wiceprezes Polskiego Związku Karate – p. Wacław Antoniak oraz wiceprezes naszego klubu – shihan Piotr Babicz.



Nasz medalowy wkład w klubowy sukces:

- 2 medale złote;

- 3 medale srebrne;

- 3 medale brązowe.


Medale złote:

- Mateusz Bielerzewski – w kumite ind. chłopców w swoim roczniku, wygrane 3 walki w bardzo dobrym stylu;

- Kacper Bielerzewski (kl. „0”), Antoni Skiba i Iwan Klowa – złota drużyna w kata chłopców (poniżej 9 lat).


Medale srebrne:

- Mateusz Bielerzewski, Ignacy Biederman, Kirill Cherpak – drużyna kata chłopców (8-9 lat);

- Alina Osiakow – w konkurencji kata ind. dziewcząt (8-9 lat), uległa jedynie Milence Żurek (naszej klubowej zawodniczce), która dzierży prymat krajowy w tej konkurencji;

- Mateusz Bielerzewski – w konkurencji kata indywidualne chłopców (8-9 lat).


Medale brązowe:

- Kacper Bielerzewski – w konkurencji kata indywidualne chłopców (do lat 8);

- Igor Włodarczyk – w konkurencji kumite indywidualne kadetów;

- Kamila Wiśniewska – w konkurencji kumite indywidualne juniorek w wadze do 59 kg.


Na punktowanych miejscach (5-8) plasowali się w swoich konkurencjach indywidualnych (KATA):

Ignacy Biederman, Tomasz Antolak, Alieksij Klova.


Szkoda, że choroba uniemożliwiła start naszej Jagodzie, a kontuzja wyeliminowała Łukasza (oni też mieli poważne szanse medalowe). Wszystkim uczestnikom gratuluję sportowego sukcesu.


Oss,

Stefan G. Giliński

* tytułu shihan używamy w odniesieniu do osób/trenerów posiadających stopień 6-ty Dan.

 

 

 
O ludności Polski i Europy w projekcie GLOBAL MATH

Polska grupa projektu GLOBAL MATH, czyli uczniowie klas 5d i 5e, pracowała nad zagadnieniami ludności Europy i Polski. Uczniowie sprawdzali kiedy populacja Polski wzrosła lub zmalała najbardziej i starali się odkryć przyczyny tych zmian, np. spadek ludność w wyniku II wojny światowej. Poznali także tzw. piramidę wieku opracowaną przez wrocławskich statystyków i dowiedzieli się, że w naszym mieście rodzi się więcej chłopców, ale mieszka więcej kobiet. Wiemy już, że kobiety żyją dłużej.

Uczniowie obliczali gęstość zaludnienia w krajach europejskich. Znaleźli które kraje mają największą gęstość zaludnienia (Monako 16500 osób/km2, Watykan 2000 osób/km2, Malta 1278 osób/km2) oraz kraje o najmniejszej gęstości zaludnienia (Islandia ok. 2,9 osób/km2, Kazachstan 3 osoby/km2, Norwegia 14 osób/km2). Porównali te wyniki z gęstością zaludnienia w Polsce, która  wynosi około 123 osoby na kilometr kwadratowy.

Uczniowie obejrzeli także film World Population, dzięki czemu mieli szansę zobaczyć, jak bardzo zmieniała się populacja na naszym globie od 1 roku 1 wieku naszej ery w zależności od wydarzeń, które miały miejsce na naszej planecie.

Praca polskiego zespołu

Iwona Kowalik

 
Teatr na Ostrowie

W czwartek 25 października klasy:1a, 2a, 2b, 2c wybrały się do Teatru na Ostrowie  na spektakl powstały
na podstawie książki Grzegorza Kasdepke pod tytułem „Detektyw Pozytywka”. Spektakl zrealizowano w planie aktorskim i lalkowym.
Widowisko wywarło na uczniach duże wrażenie. Gra aktorska była rewelacyjna.
Po powrocie do szkoły niektórzy uczniowie od razu udali się do biblioteki by skorzystać z jej zasobów  i dalej podążać tropem detektywa Pozytywki.

 
Jesienne aktywności projektu WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORDS FOR ALIENS

Uczniowie klasy 4c, realizujący z węgierską szkołą projekt eTwinning WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORD FOR ALIENS,  bardzo aktywnie działają w październiku. Gdy złote dyski leciały w kosmos w 1977 roku na sondach Voyager, zamieszczono na nich informacje o Ziemi i jej mieszkańcach. Nasze dyski, które będą formą zaproszenia obcych, przyjaznych cywilizacji, także zaprezentują materiał promujący piękno naszej planety. Jedną z aktywności jest zaprezentowanie uroków 4 pór roku, dlatego dzieci wykonywały zdjęcia  jesieni we Wrocławiu i naszym regionie. Zdjęcia zostały zebrane w 4 książeczki Calameo: Autumn In Wrocław part 1 (Nikola, Blanka, Alicja), Autumn In Wrocław part 2  (Radek, Filip, Adam), Autumn In Wrocław part 3 (Amelia, Julia, Emilia, Pola), Autumn In Wrocław part 4 (Franek, Natalia, Maja, Nina). Kosmici powinni do nas przylecieć, choćby po to, aby zobaczyć jak piękna jest ta pora rokuUśmiech

Uczniowie przygotowali także swoje propozycje logo naszego projektu. Wszystkie wykonali w programie Paint. Powstało 15 prac: PRACE UCZNIÓW KL. 4C. W przyszłym tygodniu polscy i węgierscy uczniowie wezmą udział w głosowaniu online, poprzez formularz na Dysku Google, dzięki czemu wybierzemy wspólne logo naszego projektu. Dzieci rozpoczęły już prace nad tworzeniem prezentacji o naszym mieście i regionie.

Iwona Kowalik

 
Kuźniczysko

W dniu 17 października uczniowie klas 3c i 3d udali się na wycieczkę do Kuźniczyska. W Izbie Tradycji Młynarskich "W Starym Młynie" wzięli udział w warsztatach edukacyjnych "Od ziarenka do bochenka", podczas których samodzielnie przygotowali bułeczki drożdżowe, a następnie degustowali je wraz z pysznym mlekiem. Wzbogacali wiedzę na temat młyna i pracy młynarza podczas gry "Tajemnice wodnego młyna". Niewątpliwą atrakcją wyjazdu była również zabawa na świeżym powietrzu oraz wspólne pieczenie kiełbasek. Zadowoleni uczniowie wrócili z wycieczki wyposażeni w nową wiedzę i ... dynie.

 

 
KARATE W SZKOLE

MOC JEST Z NAMI !

Sobota, 20 października br., Stargard Szczeciński, XIII Turniej Shobu-Kan Cup i Puchar Polski Shotokan.

Oczywiście startujemy, bo jak nie startować w najważniejszej imprezie stylowej w kraju (karate Shotokan to korzenie tego co robimy).

Mimo wielu przeciwności i skromnego składu ekipy dokonaliśmy rzeczy wielkich:

  • mamy najlepszą w krajowym Shotokanie chłopięcą drużynę kata (złoty medal);

  • srebro i druga lokata w kraju, w grupie początkujących, Kacpra Bielerzewskiego z klasy „0”;

  • brązowy medal i 3 lokata w kata ind. w swoim roczniku Mateusza Bielerzewskiego z klasy IV D;

O naszej nowej drużynie będzie jeszcze głośno. Wyniki cieszą tym bardziej, ponieważ trenującemu karate WKF przestawić się na wymogi stylu Shotokan jest niezwykle trudno. Mateusz trzyma poziom, jego młodszy brat – Kacper zadomawia się na podium, a co najważniejsze cała ekipa rozmawia ze sobą, pomagają sobie wzajemnie i znają cele do osiągnięcia.

Już niebawem Puchar Polski w Karate Olimpijskim (WKF) - tu też wystartujemy.

Oss,

Stefan G. Giliński

 

 
Dzień Paszportu

 

Dzień Paszportu

16 października grupa uczniów naszej szkoły wzięła udział w pierwszej edycji Dnia Paszportu.

Pomysłodawcą był Kartikey Johri, konsul honorowy Indii. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Urząd Miejski, wrocławskie konsulaty i Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego.

We Wrocławiu funkcjonują 24 konsulaty i część z nich miała okazję zaprezentować się. Wśród nich były konsulaty Niemiec, Słowacji, Łotwy, Norwegii, Finlandii, Szwecji, Indii, Hiszpanii, Włoch, Korei, Luksemburga, Meksyku i Ukrainy.

Wydarzenie rozpoczęło się od  przemarszu konsulów z  flagami reprezentowanych państw. W ten sposób rozpoczęła się podróż przez kraje i kontynenty. Nie zabrakło ciekawostek o poszczególnych państwach, atrakcji artystycznych, konkursów i tradycyjnych specjałów z poszczególnych regionów.  Było to wydarzenie, dzięki któremu dzieci mogły poznać zwyczaje, kulturę i historię krajów, które mają swoje konsulaty w naszym mieście.

Przedstawiciele każdego z honorowych konsulatów przygotowali swoje stoiska z wieloma niespodziankami. Każdy uczestnik otrzymał specjalny paszport, który należało wypełnić pieczątkami odwiedzając stoiska krajów i wykonując proste zadania, lub odpowiadając na pytania.

Mogliśmy też na spróbować specjałów kuchni meksykańskiej, indyjskiej, zaśpiewać piosenkę w języku hiszpańskim, zatańczyć wraz z konsulem Korei Południowej do piosenki Gangnam Style, czy obejrzeć tradycyjny taniec hinduski. Na koniec wszyscy uczestnicy zadeklarowali, że już dziś są chętni do udziału w kolejnej edycji tego wspaniałego wydarzenia.

 
Jesienny spacer

5 października uczniowie klasy 3c zaopatrzeni w aparaty fotograficzne wybrali się do Parku Klecińskiego w celu obserwacji przyrody w jej naturalnym środowisku, rozpoznawania drzew i krzewów, mieszkańców parku oraz poznania lasu różnymi zmysłami. Poniżej zdjęcia wykonane przez uczniów.

 
Tajemniczy ogród 6 a

 

Przy okazji omawiania lektury "Tajemniczy ogród" F. H. Burnett
drzwi naszej pracowni polonistycznej zamieniły się w ogrodową bramę.
Wejście do sali zdobią kolorowe kwiaty i zielone liście,a tabliczka z
nazwą miejsca porośnięta jest bluszczem. Przez cały tydzień, przekraczając
zaczarowany mur, przenosiliśmy się do ogrodu Mary i Colina, gdzie
badaliśmy relacje syna z ojcem, rolę przyjaźni w życiu dzieci a także
symbolikę tajemniczego ogrodu.
A wszystko za sprawą niesamowitej 6 a!
 
Europejski Tydzień Kodowania 2018

W październiku co roku obchodzony jest Europejski Tydzień Kodowania, podczas którego szkoły i edukatorzy  promują naukę kodowania wśród dzieci i młodzieży. Wydarzenie, wspierane przez Komisję Europejską w ramach strategii na rzecz jednolitego rynku cyfrowego,  powstało by celebrować kreatywność, myślenie komputerowe, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania technologiczne.

Dzieci mogą uczyć się kodowania, także bez użycia komputera, aby kształtować naszą i swoją przyszłość. Uczniowie naszej szkoły rozwiązywali zadania, których treści były zaszyfrowane przy pomocy kodu PIGPEN, szyfru Cezara czy metody Skytali. Układali algorytmy, aby prawidłowo wykonać obliczenia matematyczne. Dzieci tworzyły własne prace w stylu Pixel Art, a starsi uczniowie tworzyli także do ich fragmentów sekwencje prostych kodów. W pracowniach komputerowych uczestnicy poznawali programowanie blokowe wykorzystując materiały zamieszczone na stronach studio.code.org. Uczniowie tworzyli algorytmy do labiryntów, debugowali swoje rozwiązania, stosowali pętle i wyrażenia warunkowe, tworzyli proste rysunki i animowane opowieści. Klasa 4c uczestniczyła także w warsztatach z robotyki, przygotowanych przez Planetę Robotów (zajęcia w ramach projektu Szkoła w Mieście). Na filmie prezentujemy przykłady aktywności naszych uczniów LINK DO FILMU,  a na kolejnym RYSUNKI W STYLU PIXEL ART, które stworzyli uczniowie klas 4ci 4d.

Za udział i zarejestrowanie inicjatyw w związku z konkursem z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania nasza szkoła otrzyma gry edukacyjne z Ministerstwa Cyfryzacji i Państwowego Instytutu Badawczego NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa).

Iwona Kowalik

 
Pasowanie na ucznia

Pasowanie na ucznia - to ważne wydarzenie w życiu każdego pierwszaka. Do tej uroczystości dzieci przygotowywały się od początku roku szkolnego - poznawały szkołę, swoje prawa i obowiązki, nowych kolegów, nauczycieli, zdobywały nowe umiejętności.

15 października  w obecności nauczycieli, rodziców i zaproszonych gości: Dyrektor Szkoły Pani Małgorzaty Mazur, Wicedyrektor Pani Grażyny Warchoł, Wicedyrektor Pani Aleksandry Chmiel, Wicedyrektor Przedszkola Pani Małgorzaty Woźniak , Kierownika świetlicy Pani Anny Jakubas oraz reprezentantki Rady Rodziców Pani Ewy Kienc- Brachmańskiej,  78 pierwszoklasistów zaprezentowało część artystyczną.

Dzieci zaśpiewały piosenkę, recytowały wiersze, zaprezentowały układy taneczne. Pokazały, że są gotowe na nowe wyzwania.
Wszystkim zebranym podobał się występ pierwszaków, o czym świadczyły gromkie brawa.
Po zakończeniu części artystycznej, w niezwykle podniosłej atmosferze, pierwszacy ślubowali być dobrymi Polakami, godnie reprezentować swoją szkołę, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania Pani Dyrektor dokonała symbolicznego pasowania na ucznia. “Pasuję Cię na ucznia” – mówiła Pani Dyrektor Małgorzata Mazur, dotykając piórem – jak czarodziejską różdżką ramion swoich podopiecznych.

Uroczystość zakończyła się  słodkim poczęstunkiem przygotowanym przez rodziców. Uczniowie otrzymali małe upominki, pozowali do pamiątkowych zdjęć.
Ten dzień na długo zostanie pierwszakom w pamięci.

B.Waincetel  D.Gołębiowska M. Łabentowicz

 
Globalna matematyczna współpraca

Uczniowie klas 5d i 5e pracują nad  zagadnieniami  z projektu GLOBAL MATH współpracując ze szkołami w Stanach Zjednoczonych, Lesoto i Meksyku. Nauczyciele koordynujący projekt ustalili 5 aktywności, którymi zajmujemy się z naszymi uczniami: World Population, Talk About the Weather, Plastic and Water, Earth Measure, Who We Are. Zajmujemy się tymi tematami w ramach aktualnie realizowanych na lekcjach matematyki i informatyki, a także kreatywności, zagadnień z naszej podstawy programowej. Co 2 miesiące zajmujemy się innym zagadnieniem. Ponieważ uczniowie uczestniczący w projekcie GLOBAL MATH  są w różnym wieku, nauczyciele koordynatorzy dobierają zadania odpowiednie dla poziomu wiedzy i umiejętności swoich podopiecznych.

Partnerzy z USA zaproponowali wszystkim uczestnikom bliższą współpracę poprzez edukacyjną platformę Edmodo. W ten sposób partnerzy mają szansę poznać siebie nawzajem,  poznać swoje kraje, zwyczaje, kulturę i przyrodę, porównać swoje codzienne życie. Uczniowie z USA, Meksyku i Lesoto (konkretnie z plemienia Soto) zamieszczali już swoje posty, a teraz dołączyli do nich także nasi uczniowie. Dzięki temu dzieci mogą rozwijać i doskonalić swoje umiejętności językowe, bo na platformie posługujemy się językiem angielskim.

Poniżej prezentujemy kilka fotografii zamieszczonych przez uczestników naszego projektu. Na zdjęciach widzimy: Bibliotekę Harrego Pottera w College w Ithaca w USA, rzeźbę gigantycznego żółwia w parku w Ithaca, McGraw Tower w Ithaca, widok z Mexico City w Meksyku, tradycyjną chatkę i domy plemienia Soto w Lesoto, transport w Lesoto, wodospad Triphammer w Parku Ithaca.

Iwona Kowalik

 
« pierwszapoprzednia123następnaostatnia »

Strona 2 z 3


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.