REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1439080
Walentynkowe niespodzianki w klasach drugich

Coroczne święto zakochanych przypada na 14 lutego. Nazwa pochodzi od św. Walentego, którego wspomnienie liturgiczne w Kościele katolickim obchodzone jest również tego dnia.
Zwyczajem w tym dniu jest wysyłanie listów zawierających wyznania miłosne. Na Zachodzie, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, czczono św. Walentego jako patrona zakochanych. Dzień 14 lutego stał się więc okazją do obdarowywania się drobnymi upominkami.. Do Polski Walentynki trafiły w latach 90’ XX wieku z kultury francuskiej i krajów anglosaskich, a także wraz z kultem świętego Walentego z Bawarii i Tyrolu.
Klasy drugie, także obchodziły w swoich klasach WALENTYNKI. Wśród walentynkowej poczty, która trafiła do naszych rąk, dostaliśmy drobne walentynkowe upominki – oraz słodkości. Nie zabrakło, także walentynkowej matematyki, rozwiązywaliśmy zadania ,,Walentynkowe kodowanie”. To był miły i udany dzień.

Uczniowie klas drugich.

 
GALA TALENTÓW ŚLĘZY WROCŁAW

13 lutego w środę odbyła się trzecia edycja gali Talenty Ślęzy. Zostali na niej wyróżnieni młodzi sportowcy akademii i przodujące drużyny sekcji koszykarskiej oraz piłkarskiej. Wśród wyróżnionych znalazły się młodziutkie koszykarki z Naszej Szkoły rocznik 2010 i 2011.

Dziewczynki odbierały nagrody na specjalnie do tego przygotowanej scenie, przed licznie zgromadzonymi gośćmi w świetle fleszy i towarzystwie kamer. Maja, Hania, Lena, Kasia i Magda to zawodniczki z dumą reprezentujące Naszą Szkołę, podczas celebracji 12 kolejnych miesięcy historii najstarszego klubu Sportowego. Magda została dodatkowo nagrodzona statuetką dla Talentu Roku w roczniku 2011. Gratuluję wszystkim laureatkom Gali i jestem pewna, że kolejny rok to następne sukcesy z udziałem naszych młodziutkich sportowców. Zapraszam do obejrzenia relacji ze spotkania na SPORTS CHANNEL SPORTGAME oraz zdjęć na stronie Ślęzy Wrocław, Gazety Wrocławskiej, wyborcza.pl.  Poniżej parę zdjęć ze środowego wydarzenia.

Pozdrawiam Katarzyna Krychowska

 
Nasza klasa jest na medal. My i nasze emocje.

Klasa 2c ponownie  uczestniczyła w zajęciach warsztatowych w ramach programu „Nasza klasa jest na medal”. Podczas zajęć dzieci rozmawiały o pozytywnych wartościach oraz zastanawiały się jak promować właściwe zachowania. Próbowały określić i zrozumieć własne stany emocjonalne oraz uczucia innych osób. Zastanawiały się jakie są sposoby łagodzenia napięć oraz jak odczytać potrzeby i emocje innych. Podczas zajęć nie zabrakło zabaw i ćwiczeń relaksacyjnych np.: ,,Pokaż emocję swoja buzią", „Podróż do krainy: złości, radości i smutku”. Udział w zajęciach uświadomił dzieciom, że uczucia mogą się zmieniać; że należy stwarzać okazje do odreagowania napięć emocjonalnych oraz cały czas ćwiczyć umiejętności radzenia sobie z napięciem. Dziękujemy pani socjoterapeutce za naukę, która była wspaniałą zabawą.
Uczniowie klasy 2c

 
Finał Strefy Centrum w Tenisie Stołowym - awans dziewczynek i chłopców!

Po raz drugi Nasza Szkoła była organizatorem Finału Strefy Centrum w Tenisie Stołowym dziewcząt i chłopców.

Zawody odbyły się w hali sportowej tuż przed feriami. W turnieju dziewczynek naszą szkołę reprezentowały Magdalena Nieplowicz oraz Justyna Rojek-Nowosielska. Do zawodów zgłosiło się siedem szkół podstawowych. Nasze zawodniczki spisały się bardzo dobrze, wygrały trzy mecze przegrywając tylko jeden w wyniku czego zajęły drugie miejsce w turnieju. Tym samym uzyskały awans na Mistrzostwa Wrocławia.

Chłopcy również spisali się wyśmienicie. Spośród dziewięciu szkół, które brały udział w zawodach Nasza Szkoła zajęła drugie miejsce i również wywalczyła awans na Mistrzostwa Wrocławia, które odbędą się 20 lutego br.

Chłopcy w składzie: Mikołaj Wieczorek, Maksymilian Nowotnik oraz Stasiu Odo wygrali trzy spotkania i tylko jeden mecz przegrali.

Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w zbliżających się zawodach.

Zapraszamy również do galerii zdjęć w zakładce „Sport w Naszej Szkole”.

Bogumił Włodarczyk

Dawid Mikoś

 
I LIGOWY MECZ FutureNet ŚLĄSK WROCŁAW – ZB Pruszków

Tym razem chłopcy trenujący koszykówkę w klasach II- III , mieli zaszczyt wyprowadzać na parkiet zawodników Śląska Wrocław. Ubrani w barwy klubu młodzi koszykarze dumnie kroczyli przez parkiet wraz ze starszymi kolegami reprezentantami Naszego Miasta. W przerwie rozgrywanego spotkania Nasi uczniowie rozegrali mecz pokazujący ich umiejętności. Aplauz publiczności był dowodem na to, że chłopcy są na właściwym miejscu, a ich praca na treningach daje wspaniałe efekty. Dodam, że kosze były zawieszone na wysokości 3m, a piłka którą grali miała rozmiar 7( trenują 5tką)! Spiker relacjonujący spotkanie nie omieszkał o tym poinformować zgromadzonych w hali, dlatego każdy trafiony kosz nagradzany był jeszcze większymi brawami.

Bardzo się cieszę, że sport jest tak popularny w Naszej Szkole, że rodzice są bardzo zaangażowani i często uczestniczą w różnego rodzaju wydarzeniach sportowych. Dziękuję wraz z trenerem Dawidem Mikosiem za dostarczone emocje i godne reprezentowanie Naszej Szkoły.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć w Naszej galerii oraz na stronę Śląska Wrocław

Pozdrawiam Katarzyna Krychowska

 
Przygotowujemy kolejne materiały dla przedstawicieli obcych cywilizacji

Podczas projektu WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORDS FOR ALIENS prezentujemy przedstawicielom obcych cywilizacji zmienność krajobrazów na naszej planecie- cztery poru roku. Tym razem uczniowie klasy 4c wykonywali zdjęcia zimy w naszym mieście i regionie. Fotografie zebraliśmy w postaci animacji Smilebox: LINK DO ANIMACJI. Nasi węgierscy partnerzy swoje zdjęcia zaprezentowali w magazynie online.

Kolejną aktywnością jest przygotowanie listy największych osiągnięć ludzkości. Udało nam się już przygotować listę naszych propozycji, którą uzupełnią jeszcze dzieci z Dunakeszi. Na tablicach Padlet przygotowaliśmy przykłady najsłynniejszych przykładów architektury, muzyki, malarstwa i rzeźby. Gdy nasi partnerzy zamieszczą swoje sugestie, przeprowadzimy głosowanie online i wybierzemy TOP 10 w każdej kategorii, która zostanie przygotowana do zaprezentowania kosmitom. Przed nami stworzenie listy największych osiągnięć w nauce.

Iwona Kowalik

 
Akademia Bezpiecznego Puchatka

W miesiącu styczniu uczniowie klas pierwszych zakończyli udział w cyklu zajęć w ramach X edycji programu edukacyjnego.
Zajęcia były okazją do integracji uczniów oraz atrakcyjną formą zdobywania wiedzy w zakresie bezpieczeństwa.

 
Zajęcia Międzyszkolnego Klubu Akademii Talentów i Uzdolnień

Podczas Dni Otwartych Ośrodka Wspierania i Rozwoju Akademii Talentów i Uzdolnień, w naszej szkole przeprowadzono warsztaty „Tworzymy łazik napędzany powietrzem z balona”, w których uczestniczyli uczniowie klasy 4c  oraz  dzieci z SP90.  Warsztaty te zapoczątkowały działania Międzyszkolnyego Klub ATiU, prowadzonego w  ramach aktywności zespołu matematyczno-przyrodniczego.  Podczas zajęć uczestnicy mogli poznać historię, budowę i funkcje łazików, badających warunki panujące na Marsie i Księżycu (Curiosity, Spirit, Opportunity, Yutu). Dowiedzieli się także o robotach powstających we Wrocławiu dzięki studentom z Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego. Po krótkim sprawdzeniu wiedzy w formie quizu Milionerzy i wylosowaniu zespołów, uczniowie przystąpili do projektowania i tworzenia własnych łazików z prostych materiałów. Dzięki  niezwykłym pomysłom dzieci i zespołowej pracy, z tekturowych pudełek, patyczków, słomek, nakrętek i balonów powstawały maszyny, które udało się uruchomić. Zajęcia zakończyły testy łazików i wyścig na szkolnym korytarzu.

Iwona Kowalik

 
Góra Grosza

Akcja „Góra Grosza” dobiegła końca

Szkoła co roku przystępuje do akcji „Góra Grosza”, organizowanej przez Towarzystwo „NASZ DOM”.   W dniach od 26 listopada do 2 stycznia 2019r. została zorganizowana zbiórka grosików  w naszej szkole.

W tym roku zebraliśmy 571.77zł,  ponad 100 złotych więcej niż w zeszłym roku.. Kwota w drobnym bilonie ważyła ponad 40kg!  Najdrobniejsze monety zebrane w tak dużej ilości mogą stworzyć ogromny fundusz. Sprawdza się, więc powiedzenie: „grosik do  grosika i zbierze się miarka.”

Przy czym co najważniejsze, mamy poczucie, że  pomagamy, ponieważ cała kwota zostanie przekazana za pośrednictwem Towarzystwa  „Nasz Dom” na potrzeby domów dziecka w całej Polsce.

Wszystkim osobom  zaangażowanym w powodzenie akcji składamy serdeczne  podziękowania.


 
Akademia Chóralna

 
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ UCHWAŁY NR XIX/386/15

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ UCHWAŁY NR XIX/386/15

Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie Wrocławskiego programu promocji zdrowego żywienia i aktywności fizycznej dla dzieci i młodzieży na lata 2016-2018”

za rok 2018.

OPIS ZADAŃ REALIZOWANYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 16 w roku 2018

PROGRAMY, AKCJE I KAMPANIE:

Program edukacyjny „ŚNIADANIE DAJE MOC”

Program w ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania.

Cele programu: zwiększenie świadomości na temat zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka oraz edukacja najmłodszych poprzez zaangażowanie rodziców i nauczycieli w kwestie prawidłowego żywienia dzieci, a także przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce poprzez edukację.

 

„PROGRAM DLA SZKÓŁ” Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

Program został powołany do życia jako inicjatywa mająca na celu odwrócenie niekorzystnych tendencji dotyczących zwyczajów żywieniowych dzieci, a w szczególności niewystarczającego spożywania owoców i warzyw. W programie uczestniczą uczniowie klas I – V.   Program jest jednym z narzędzi dostępnych dla szkół, dzięki któremu mogą kształtować i rozwijać prozdrowotną edukację najmłodszych uczniów oraz w rzeczywisty sposób wpływać na ich dietę. Głównym celem programu jest zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w  codziennej diecie, a także propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym.

 

„UCZEŃ W FORMIE”

Celem programu jest profilaktyka i ograniczenie liczby dzieci i młodzieży z nadwagą i otyłością
oraz innymi zaburzeniami okresu rozwojowego poprzez zwiększenie świadomości wśród dzieci, młodzieży oraz rodziców zagrożeń zdrowotnych wynikających ze złych nawyków żywieniowych, braku aktywności ruchowej, a także kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu.

Program adresowany jest do dzieci klas I, III i V. Rekrutacja prowadzona jest przez pielęgniarki medycyny szkolnej, które typują do programu uczniów na podstawie badań przesiewowych przeprowadzonych w szkole.

 

AKTYWNE SZKOŁY MULTISPORT (ASM)

Program mający na celu wdrażanie uczniów do codziennej aktywności ruchowej i dbałości o własne zdrowie. W ramach programu przeprowadzane są testy sprawnościowe, uczniowie mierzą się z wyzwaniami sprawnościowymi EuroFit+ , sprawdzą swoje siły w ćwiczeniach sprawnościowych i ostatecznie stawią czoła przybyszom z Galaktyki Bezruchu.  W ramach programu został zorganizowany panel dyskusyjny. Cała szkolna drużyna, nie tylko dzieci, ale także nauczyciele i rodzice zbierają punkty do rankingu szkół.

URUCHAMIAMY DZIECIAKI

Akcja prozdrowotna Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu oraz Fundacji Biegaj dla Zdrowia, skierowana do nauczycieli wychowania fizycznego, rodziców, wychowawców i trenerów uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Ma na celu zwrócenie uwagi na problem nadwagi i wynikających z niej chorób u dzieci, propagowanie zdrowego trybu życia, pokazanie radości i satysfakcji oraz innych korzyści wynikających z wysiłku fizycznego,
a także propagowanie lekkiej atletyki wśród młodzieży, poprzez zajęcia sportowe. Na akcję składają się następujące działania: DIAGNOSTYKA mająca na celu postawienie rozpoznania: badanie ankietowe skierowane do rodziców wszystkich dzieci szkół podstawowych i gimnazjów na terenie miasta w celu oceny częstości występowania i uwarunkowań społeczno-zdrowotnych nadwagi i otyłości u dzieci. TERAPIA, czyli przygotowanie programu naprawczego, treningu prowadzonego przez nauczycieli wf-u w szkołach podstawowych i gimnazjach. Organizacja szkolnych  zawodów biegowych w postaci Testu Coopera. PROFILAKTYKA, na którą składa się cykl wykładów skierowanych do specjalistów ds. żywienia, wychowawców, nauczycieli wf-u, rodziców. Wykładowcami są nauczyciele Uniwersytetu Medycznego
we Wrocławiu, dietetycy i trenerzy.

TRZYMAJ SIĘ PROSTO

Kampania zdrowotna w ramach programu profilaktyki wad postawy u dzieci i młodzieży szkolnej organizowana jest przez Wydział Zdrowia przy Urzędzie Miejskim.

Celem kampanii jest aktywizowanie społeczności lokalnej do pogłębiania wiedzy na temat zdrowia, korzystania z badań profilaktycznych i zachęcanie do zdrowego stylu życia. Kampanie stanowią uzupełnienie informacyjne i edukacyjne dla programów profilaktycznych.

 

TRENER OSIEDLOWY

Organizatorem Programu Trener Osiedlowy jest Wrocławski Szkolny Związek Sportowy na zlecenie Biura Sportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Cele programu: aktywizowanie dzieci i młodzieży do rekreacji i sportu poza lekcjami, poprawa bezpieczeństwa na boiskach i terenach zielonych, zwiększenie samorządności młodzieży, zainteresowanie problematyką właściwej organizacji czasu wolnego.

 

MAŁY MISTRZ

W programie biorą udział uczniowie klas I i II, którzy przez cały rok zdobywają poszczególne zdolności. Formuła "Małego Mistrza" opiera się na sześciu zasadniczych blokach sportowych z możliwością poszerzania o pokrewne dziedziny. W każdym bloku uczeń ma szansę opanowania określonych umiejętności i wiadomości, za które nagradzany jest odpowiednią odznaką. Uczniowie po opanowaniu kolejnych sprawności i umiejętności ruchowych otrzymują odznakę, którą wklejają do specjalnej legitymacji. Zdobywca kompletu sprawności otrzymuje tytuł Małego Mistrza. Głównymi celami stawianymi przed programem Mały Mistrz są: · Poprawa stanu zdrowia, sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych uczniów klas I-III. · Wsparcie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego w zaplanowaniu i przeprowadzeniu ciekawych zajęć wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej. · Promowanie nowych, atrakcyjnych form zajęć ruchowych zgodnych z nową podstawą programową. · Monitorowanie stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów klas I-III szkół podstawowych. · Określenie preferencji w wyborze aktywności fizycznej uczniów. · Zachęcenie uczniów do podejmowania nowych form aktywności fizycznej.

 

VOLLEYMANIA

Volleymania to projekt, który powstał w 2013 roku z inicjatywy Fundacji Młoda Gwardia oraz Urzędu Miasta Wrocław. Młodzi pasjonaci siatkówki bezpłatnie trenują w szkołach, a potem w ciągu roku spotykają się na kilkunastu turniejach we Wrocławiu (Volleymania) oraz na całym Dolnym Śląsku (Volleymania Dolny Śląsk).

Cele i zadania Programu: ujednolicenie systemu szkolenia uczniów w piłce siatkowej we wrocławskich szkołach podstawowych, propagowanie siatkówki. Uczniowie trenowali dwa razy w tygodniu po 60 min.

 

BASKETMANIA WKS Śląsk Wrocław

To miejski program sportowo - szkoleniowego, który został opracowany w celu rozwoju koszykówki
we Wrocławiu. Program skierowany jest do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych a w przyszłości obejmie także młodzież szkół ponadgimnazjalnych. Cel programu: rozwój koszykówki we Wrocławiu, propagowanie zdrowego stylu życia, organizacja aktywnego spędzania czasu wolnego, wyszukiwanie talentów koszykarskich, udział uczniów w cyklicznych turniejach.

Treningi odbywały się dwa razy w tygodniu po 45 min. w grupach od kl. I – VI.

MALI WSPANIALI

Program „Mali Wspaniali” to zajęcia o charakterze ogólnorozwojowym prowadzone raz w tygodniu. Zajęcia mają zachęcić uczniów do dbania o rozwój swojego ciała i sprawności fizyczną. Jest to już kolejna edycja programy, który swoje początki miał w 2008 r. Program działa i skutkuje tym, że dzieci nie tylko rozwijają się fizycznie, ale także behawioralnie, kształtując umiejętności i motywację niezbędną do życia.


LET’S MOVE! PROJEKT „DROGA DO SZKOŁY: BEZPIECZNA, ZDROWA I EKOLOGICZNA

Let’S Move!” to program, którego celem jest promowanie bezpiecznej, zdrowej i zrównoważonej mobilności w szkołach, zmiana przyzwyczajeń społeczności szkolnej w kwestiach przemieszczania się do szkoły. Inicjatywa ta przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i nauczycielom, poprawi jakość ich życia, wpłynie na zdrowie i stosunki społeczne. Do najważniejszych korzyści wynikających z udziału w programie należy zaliczyć: wzrost dziennej aktywności fizycznej u uczniów, pomoc w walce z otyłością, wzrost bezpieczeństwa w środowisku szkolnym, ograniczenia liczby samochodów i z tym związana poprawa bezpieczeństwa w okolicach szkoły, zwiększenie wiedzy uczniów o przestrzeni funkcjonowania, budowanie więzi pomiędzy uczniami poprzez grupowe wycieczki, oszczędzanie energii przez zmianę przyzwyczajeń - zamiast jazdy samochodem, korzystanie z roweru lub przemieszczanie się pieszo, poprawa jakości powietrza, redukcja emisji CO2, transformacja w kierunku gospodarki niskoemisyjnej, rozwój umiejętności w zakresie języków obcych i komunikacji u uczniów, wzrost motywacji i satysfakcji u uczniów w związku z wykonywaną podczas programu pracą. W czasie trwania projektu Let’s move! zostały wytypowane najbardziej uczęszczane drogi do szkół i przeprowadzone działania umożliwiające dzieciom samodzielne przemieszczanie się. Były prowadzone akcje i kampanie edukacyjne dotyczące zrównoważonej mobilności. Organizowano przedsięwzięcia pilotażowe: "piesze autobusy" oraz wymianę doświadczeń uczniów za pośrednictwem platformy e- Twinning.

 

ROWEROWY MAJ”

„Rowerowy Maj” - Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji, która promowała jazdę jednośladem.
Za każdą przejechaną trasę uczniowie otrzymywali punkty, dzięki czemu na koniec rywalizacji najlepsi zostali uhonorowani nagrodami. Kampania trwała do 31 maja. Celem kampanii była pozytywna rywalizacja,  promocja zdrowego trybu życia. Uczniowie, podczas trwania zabawy przyjeżdżali do szkoły aktywnie, czyli na rowerze, rolkach, hulajnodze. Kampania zaangażowała także rodziców. O powodzeniu całości świadczyły zapełnione stojaki na rowery.

 

SPRAWNY DOLNOŚLĄZACZEK

Projekt mający na celu zachęcenie uczniów klas I-III szkół podstawowych do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, a także urozmaicenie zajęć sportowych w szkole.

 

LEKKOATLETYKA DLA KAŻDEGO!

Program zajęć sportowych dla wszystkich grup wiekowych. Dzieciom z klas I-III szkół podstawowych proponowane były lekkoatletyczne zajęcia ruchowe, w trakcie których w formie zabawy zaczynały swoją przygodę z lekką atletyką. Zasada zespołowości pozwalała każdemu dziecku czerpać radość z zabawy, bez presji na indywidualne wyniki. Uczniom klas IV-VI szkół podstawowych zapewniony został powszechny dostęp do systematycznych zajęć sportowych oraz udział w cyklu testów i zawodów lekkoatletycznych. Jest to również pierwszy etap selekcji i naboru najmłodszych zawodników oraz identyfikacji talentów. Zajęcia prowadzone były trzy razy w tygodniu po półtorej godziny.

 

BIEG PO ZDROWIE

Bieg po zdrowie to program antytytoniowej edukacji zdrowotnej opracowany w Głównym Inspektoracie Sanitarnym we współpracy z ekspertami. Grupa, do której skierowany jest program, to dzieci w IV klasie szkoły podstawowej (grupa wiekowa 9-10 lat). Główne cele programu to opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży, pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego, zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.

ZAJĘCIA SPORTOWE:

BASEN

Zajęcia na basenie dla uczniów klas trzecich w ramach Miejskiego Programu Nauki Pływania.
Termin realizacji – cały rok szkolny.

 

AKADEMIA KOSZYKÓWKI 1KS Ślęza Wrocław

Zajęcia sportowe mające na celu propagowanie koszykówki wśród dziewczynek. Treningi odbywały się dwa razy w tygodniu po 60 min.

 

Program „SZKOLNY KLUB SPORTOWY”

Zajęcia sportowe: TENIS STOŁOWY, ULTIMATE FRISBEE - mające na celu propagowanie zdrowego trybu życia,  poprawę sprawności oraz zakresu świadomości swojego ciała, poznawanie  nowych dyscyplin, doskonalenie umiejętności zasad fair play.

Treningi odbywały się dwa razy w tygodniu po 60 min.

 

Zajęcia dodatkowe: TEAM 16, GRY I ZABAWY, GIMNASTYKA ESTETYCZNA, PIŁKA NOŻNA KOSZYKÓWKA, SIATKÓWKA – „PIŁKA SIATKOWA NA WESOŁO”

Celem zajęć sportowych było propagowanie zdrowego trybu życia, zachęcanie do aktywności ruchowej, nauka i doskonalenie techniki indywidualnej i umiejętności w różnych grach zespołowych, przygotowanie wyselekcjonowanej grupy uczniów do zawodów międzyszkolnych. Zajęcia odbywały się jeden raz w tygodniu po 45 min.

 

Zajęcia taneczne: ANIMACJE TANECZNE, ZAJĘCIA TANECZNO - RUCHOWE

Celem zajęć tanecznych był wszechstronny i harmonijny rozwój psychofizyczny uczniów poprzez działalność muzyczno – ruchową, ukazanie sposobu na aktywne i twórcze wykorzystanie czasu wolnego – wdrażanie do zachowań prozdrowotnych, radość i przyjemność podczas zabaw przy muzyce, możliwość wyrażania siebie poprzez zabawy taneczne oraz współtworzenie układów tanecznych, kształtowanie prawidłowej postawy ciała, poznanie tańców integracyjnych, popularyzowanie tańca oraz różnorodnych form tanecznych.

Zajęcia Animacje taneczne były propozycją zajęć pozalekcyjnych dla chętnych uczniów klas I,
Zajęcia taneczno – ruchowe dedykowane były dla uczniów klas 2 przebywających na świetlicy.
Zajęcia taneczne dają uczniom  możliwość kreatywnego i aktywnego spędzania czasu wolnego.
Program zajęć umożliwia rozwijanie estetyki ruchu, jak również poczucia własnego ciała
oraz wrażliwości muzycznej. Sprzyja również wszechstronnemu wzmacnianiu mięśni posturalnych
jak również poprawie zdolności motorycznej jaką jest gibkość i wytrzymałość. Program zakłada również naukę pracy w zespole oraz kształtuje poczucie odpowiedzialności zbiorowej. Przygotowuje również
do radzenia sobie ze stresem, w tym wypadku podczas występów przed większą publicznością.
Zajęcia prowadzone były w sposób zabawowy oraz opowieści ruchowej.

 

POĆWICZMY RAZEM!

Zajęcia sportowe dla klas pierwszych. Program zakładał poszerzanie zasobu umiejętności i nawyków ruchowych kształtowanie aktywnych ruchowo wzorów zagospodarowania czasu wolnego.
Głównym celem zajęć było zapewnienie każdemu dziecku warunków dla jego wszechstronnego rozwoju, rozwijanie sprawności ruchowej oraz zdolności motorycznych. Podczas zajęć znalazły się również elementy tańca i rytmiki. Ćwiczenia i zabawy rytmiczno – ruchowe pozwoliły dzieciom rozwijać pamięć muzyczną oraz poznawać podstawowe kroki taneczne.

SPARTAKIADA SZKOLNA

Spartakiada odbyła się w ramach organizacji Dnia Sportu. Miała na celu propagowanie zdrowego stylu życia poprzez aktywne spędzanie czasu, rozwijanie sprawności fizyczne i odporności psychicznej, tworzenie atmosfery współpracy i współdziałania, zachęcanie do współzawodnictwa na zasadach fair play.

Warsztaty – „HIGIENA OSOBISTA I ZDROWY STYL ŻYCIA”

 

Celem spotkań było przybliżenie uczniom klas I - VI schematu postępowania służącemu utrzymaniu młodego organizmu w zdrowiu zarówno fizycznym jak i psychicznym. Uświadomienie uczniom, że nasze zdrowie zależy od naszego stylu życia. Wszystkie czynniki – sport lub jego brak, dobre lub złe odżywianie się, dbałość o higienę – wpływają na nasze samopoczucie i zdrowie. Bardzo ważne jest to, jakie składniki odżywcze dostarczamy organizmowi. Inne dostarczają energii, następne są potrzebne do rozwoju,
a jeszcze inne do prawidłowego przebiegu procesów życiowych. Dlatego powinniśmy starannie dobierać sobie menu, aby niczego w nim nie zabrakło. Nieprzestrzeganie zasad higieny prowadzi do infekcji, zatruć, schorzeń i zmian w budowie części układu pokarmowego lub zaburzeń w ich funkcjonowaniu. Regularne ćwiczenia lub gimnastyka wspaniale wpływają na sylwetkę oraz nasze zdrowie. Po wysiłku poprawia nam się nastrój i nabieramy chęci do życia. Pracujące mięśnie korzystnie wpływają na krążenie krwi, co całemu organizmowi zapewnia doskonałe ukrwienie i dotlenienie oraz usprawniają pracę serca
i naczyń krwionośnych. Aby zachować zdrowie psychiczne należy też zaplanować sobie cały dzień,
aby nie zabrakło w nim miejsca na obowiązki, jak i przyjemności.

Projekt – „ZDROWE ODŻYWIANIE”

Celem projektu było przypomnienie i utrwalenie zasad zdrowego odżywiania, opracowanie w grupach najzdrowszych propozycji na każdy posiłek w ciągu dnia w oparciu o regułę "5 posiłków dziennie”
oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.

ZDROWIE NA TALERZU – zajęcia dodatkowe

 

Zajęcia skierowane dla uczniów klas I – III, których celem było zapoznanie dzieci z rolą prawidłowego odżywiania, aktywności fizycznej i ogólnie pojętego higienicznego trybu życia, co miałoby stanowić podstawę działań mających na celu propagowanie postaw prozdrowotnych. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, umiejętności racjonalnego odżywiania, świadomego konstruowania swoich posiłków i świadomych decyzji zakupowych. Zapoznanie dzieci z nowymi trendami związanymi
z żywieniem i odżywianiem się. Uczniowie m.in. poznawali zasady racjonalnego odżywiania
oraz specyfikę i rolę poszczególnych składników odżywczych, uczyli się jak układać zbilansowane posiłki, konstruować jadłospisy, czytać ze zrozumieniem etykiety produktów spożywczych oraz poznawać alternatywy żywieniowe.

 

 
Badamy „cykl życia” plastikowych opakowań

Jedną z aktywności w projekcie SNOPP (SAY NO TO PLASTIC POLLUTION)  było opracowanie przez uczniów cyklu „życia” plastikowych pojemników. Uczestnicy projektu musieli się dowiedzieć jak i z czego  powstają plastikowe opakowania, a następnie opisać kolejne etapy „życia plastikowego pojemnika”.  Celem tego ćwiczenia było uświadomienie wszystkim, jak wiele tego materiału zanieczyszcza środowisko. Z przetworzonego plastiku można robić nie tylko nowe opakowania plastikowe, ale również odzież, jednocześnie zapobiegając gromadzeniu się odpadów z tworzyw sztucznych oraz zakażaniu środowiska substancjami toksycznymi.

Nasze prace zostały przygotowane po polsku i angielsku – zachęcamy do zapoznania się z nimi. Razem dbajmy o środowisko!

Cykl życia plastikowego opakowania na jogurtCykl życia pojemnika na śmieci, Cykl życia plastikowego pojemnika 1, Cykl życia plastikowego opakowania, Cykl życia plastikowego pojemnika 2

Iwona Kowalik

 
IV Charytatywny Koncert Noworoczny

22.01. 2019 r. o godz. 18. 15 odbył się w naszej szkole IV Charytatywny Koncert Noworoczny. Wydarzenie to stało się już tradycją naszej szkoły. Mieliśmy okazję podziwiać piękne Jasełka, śpiew i tańce uczniów naszej szkoły, a także uczniów zaprzyjaźnionej Szkoły Muzycznej, z którą SP 16 nawiązało współpracę. Na scenie pojawili się również rodzice ze swoimi pociechami, którzy pięknie nam przygrywali na różnych instrumentach, np. na lirze i dudach. Odbyła się również licytacja prac uczniów naszej szkoły. Koncert uświetnił występ naszych nauczycieli, którzy zaśpiewali przepiękną pastorałkę.

Przez cały czas koncertu działała kawiarenka. Można było zakupić pyszne ciasta przygotowane przez rodziców z naszej szkoły.

Podczas tegorocznego spotkania wolontariusze z samorządu szkolnego zbierali datki, które zasiliły fundusz wspomagający najbardziej potrzebujących uczniów i rodziców naszej szkoły. W ubiegłym roku dofinansowaliśmy wycieczki klasowe kilkorgu uczniom, których rodzice byli w trudnej sytuacji materialnej. Chcemy kontynuować tradycję i dlatego bardzo się cieszymy, że zechcieli nas Państwo wspomóc, dzięki czemu udało się zebrać 2540 zł.

Bardzo wszystkim dziękujemy i zapraszamy za rok.



 
NAJŻYCZLIWSI UCZNIOWIE

Za nami kolejne wybory o tytuł „Życzliwego ucznia”. Przez cały miesiąc uczniowie starali się jak najlepiej wypełniać zadania związane z dobrocią i życzliwością. Uczyli się jak być koleżeńskim, pomagać innym. Nie zabrakło miłych słów, dobrych uczynków oraz szczerych uśmiechów i wzajemnych podziękowań.
Poniżej najbardziej życzliwi z klasy: 1a, 1b, 2a, 2c, 3c.
ZEW

 
Dziecięcy Dom - Podziękowanie

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 3 z 10


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.