REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1560862
Wydarzyło się 2018/2018


Warsztaty elektroniczne w ZS nr 20

4 kwietnia uczniowie klasy 5d uczestniczyli w kolejnych zajęciach Międzyszkolnego Klubu Akademii Talentów i Uzdolnień działającego w ramach zespołu matematyczno-przyrodniczego ATiU.  Nasi uczniowie wzięli udział w przygotowanych dla nich przez Pana Mirosława Sęgę  warsztatach elektronicznych pt. „Budowa mini układów sterujących”, które odbyły się  w Zespole Szkół nr 20 przy ul. Kłodnickiej 36. Zadaniem uczestników było przygotowanie układu na listwie z diodą i potencjometrem według przygotowanej instrukcji. Następnie uczniowie dodawali do układu dodatkowe diody i opornik. Kolejnym zadaniem było znalezienie błędu w instrukcji układu z diodą i potencjometrem. Uczestnicy wykonali wszystkie zadania. Niezwykle cenna była życzliwa pomoc ósmoklasistów,  członków Koła Naukowego działającego w ZS nr 20.

Druga część zajęć dotyczyła światła. Uczniowie mieli możliwość dostrzeżenia „tęczy” dzięki siatce dyfrakcyjnej zrobionej z płyty CD. Uczestnicy poznali nowy sposób badania świata.  Niezwykle widowiskowe były zaprezentowane przykłady widma, które uczniowie oglądali przez siatkę dyfrakcyjną i proste spektroskopy. Wykonali nawet własne zdjęcia widm swoimi smartfonami! Chcemy zdecydowanie więcej takich zajęć!

Link do filmu z naszych zajęć

Iwona Kowalik

 
Zakodujmy wiosnę z eTwinning

Międzyszkolna sieć współpracy kodujących i programujących nauczycieli „Programowanie z eTwinning” zaproponowało nauczycielom, współpracującym w grupie, przeprowadzenie ze swoimi uczniami akcji „Zakodujmy wiosnę”. Jej celem było propagowanie nauki programowania wśród uczniów. W naszej szkole udział w akcji wzięli uczniowie klas 4c, 4d, 5d, 5e, 6c i 6d. Dzieci z  klas czwartych poznały tryb Budowanie w aplikacji Baltie i tworzyły w nim wiosenne obrazy. Uczniowie klas piątych opracowywali zabawne, wiosenne animacje w programie Scratch, w których zawierali hasła zachęcające do kodowania. Uczniowie klas szóstych korzystali z trybu Programowanie w aplikacji Baltie do stworzenia animacji promującej kodowanie wiosną. Poniżej prezentujemy przykłady prac naszych uczniów:

Link do prac uczniów klas 4, Link do prac uczniów klas 5, Link do prac uczniów klas 6

Iwona Kowalik

 
Uczestniczyliśmy w Eksperymencie Eratostenesa

Po raz drugi w tym roku szkolnym wzięliśmy udział w globalnym wydarzeniu Eksperyment Eratostenesa, polegającym na wyznaczaniu obwodu Ziemi. Uczestnikami tej edycji eksperymentu byli uczniowie klas 5d i 5e. Przed wydarzeniem nawiązany został  kontakt z ponad  30 szkołami z Chorwacji, Serbii, Austrii, Albanii, Włoch, Węgier, a nawet Libii. Aby wyznaczyć obwód Ziemi metodą starożytnego uczonego niezbędna jest współpraca dwóch szkół  leżących na zbliżonej długości geograficznej oraz odległość między tymi szkołami,  czas lokalnego południa słonecznego oraz kąt padania promieni słonecznych o tej porze. Kąt można wyznaczyć mierząc cień metrowego gnomonu lub dzięki wykorzystaniu kalkulatorów astronomicznych. Z powodu braku słonecznych dni tym razem wykorzystaliśmy nowoczesne technologie. Do wyznaczenia czasu lokalnego południa słonecznego wykorzystaliśmy aplikację Stellarium, a do  określenia odległości naszej szkoły od każdej ze szkół, z którą nawiązaliśmy kontakt, uczniowie użyli aplikacji  Google Maps, i Google Earth. Wszystkie wyniki zostały zapisane we wspólnym arkuszu na Dysku Google.  Do obliczeń wykorzystaliśmy  arkusz Excella, otrzymany w ramach programu Discovery The Universe, realizowany przez  kanadyjskich astronomów z Dunlap Institute for Astronomy and Astrophysics i  Canadian Astronomical Society.  Przesłaliśmy maile z naszymi wynikami do wszystkich partnerów. Po uzyskaniu wyników  z zagranicznych szkół uczniowie obliczali szacunkowy obwód naszej planety. Niektóre wyniki były bliskie prawdziwej długości obwodu Ziemi (najlepsze uzyskane rezultaty to: 40442 km i 39749 km).

Równocześnie kontynuowaliśmy współpracę z grupą GLOBAL MATH poprzez platformę Edmodo. Ze szkołami z USA, Australii i Lesoto obliczaliśmy obwód Ziemi - w tym przypadku uczniowie wyznaczyli dzięki aplikacji Google Earth odległość naszej szkoły od równika, a następnie wyznaczyli obwód Ziemi uwzględniając otrzymany wynik kąta padania promieni słonecznych we Wrocławiu. Otrzymany dzięki obliczeniom w arkuszu Excell obwód Ziemi , który wyniósł 40192 km zamieściliśmy w naszej  grupie na platformie Edmodo.

Wybrane materiały i krótki opis eksperymentu zamieściliśmy na tablicy Wakelet , gdzie można obejrzeć także zdjęcia nadesłane przez naszych partnerów z Chorwacji, Węgier, Libii, Serbii, Austrii, USA i Australii. Do naszych partnerów przesłaliśmy mailowo kilka zdjęć prezentujących naszą pracę.

Powyższe aktywności zostały zgłoszone do Ministerstwa Edukacji Narodowej jako udział naszej szkoły w Dniu Nowych Technologii, obchodzonych 21 marca.

Iwona Kowalik

 
XIX Dzielnicowy Konkurs Recytatorski klas 4 – 6

W dniu 23 marca 2019 roku odbył się XIX Dzielnicowy Konkurs Recytatorski klas 4 – 6, który został zorganizowany w Szkole Podstawowej nr 76, przy ul. Wandy we Wrocławiu. Wśród uczestników Konkursu znalazło się dwoje uczniów z naszej szkoły – Stanisław Kawczyński z klasy 5 b oraz Victoria Sikora z klasy 4 b. Victoria wystąpiła w kategorii Dziecięcej Poezji Śpiewanej i otrzymała wyróżnienie za prezentację piosenki napisanej do wiersza Stanisława Szydłowskiego „Odmieniony świat”. Laureatce serdecznie gratulujemy!

Katarzyna Sroka

 
Marcowe aktywności w projekcie SNOPP

Realizując projekt eTwinning SNOPP - SAY NO PLASTIC POLLUTION zdobywaliśmy kolejne informacje dotyczące zagrożeń dla nas i naszej planety, związanych z nadmiernym korzystaniem z plastiku i nieodpowiedzialnym radzeniem sobie z jego odpadami.  Poznaliśmy niemiecki system związany z zakupami napojów sprzedawanych  w plastikowych butelkach. Klienci muszą zapłacić "zastaw" za plastikową butelkę, a następnie po wrzuceniu pustego opakowania do automatu, otrzymują zwrot pieniędzy. Nasza grupa zapisała swoje komentarze na temat tego prostego i skutecznego rozwiązania na forum projektu.
Obejrzeliśmy także krótką animację, z której dowiedzieliśmy się w jaki sposób i z czego powstają plastikowe butelki oraz poznaliśmy trzy sposoby na pozbywanie się plastikowych odpadów. Wyrzucanie plastiku do zmieszanych odpadów, które trafiają na wysypisko, jest największym marnotrawstwem i zagraża naszemu środowisku, bo tzw. "odciek" może skazić wody gruntowe, glebę i cieki wodne. Z kolei butelka, która z odpadami jest wrzucana do  strumyka czy rzeki, ostatecznie trafia do wielkiego wiru śmieci na oceanie (to tzw. Wielka Pacyficzna Plama Śmieci). Na oceanach znajduje się obecnie aż 5 takich wirów wypełnionych plastikiem. Wszystkie niszczą faunę i florę oceaniczną. Mikroplastik z mórz i oceanów trafia przez to na nasze stoły i do naszego układu pokarmowego. Jedynym skutecznym sposobem radzenia sobie z plastikowymi odpadami jest recykling, dzięki któremu butelki są ponownie przerabiane, topione i stają się materiałami do ponownego użycia. Z odzyskanego plastiku można wyprodukować meble, ubrania, torby - możliwości są praktycznie nieograniczone!
Na kolejnych zajęciach przeprowadziliśmy rozgrywki grupowe wykorzystując grę przygotowaną przez brytyjskich partnerów z Shaw Wood Academy. Dzięki rzutom kostką przenosiliśmy się do kolejnych stref życia morskiego żółwia, a w  w internecie szukaliśmy  odpowiedzi na przygotowane przez partnerów pytania. W ciekawy sposób zdobyliśmy kolejne wiadomości na temat problemu zanieczyszczenia plastikiem naszej planety. Dziękujemy uczniom z Doncaster za opracowanie gry!

Zdjęcia z naszych rozgrywek

Iwona Kowalik

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 5 z 33


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.