REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1560865
Wydarzyło się 2018/2018


Mówiące latawce śladami Janusza Korczaka

Talking Kites Around the World in the Footsteps of Janusz Korczak” to globalny projekt propagujący dialog kulturowy i społeczny, podczas którego uczniowie przygotowują latawce z obrazami marzeń o lepszym świecie. Projekt „Mówiące latawce…” jest dedykowany Januszowi Korczakowi, który opowiadał  się za prawami dzieci i jest znany na całym świecie jako niezwykły przyjaciel dzieci. W tym roku w projekcie  biorą  udział szkoły z Izraela, Polski, USA, Serbii, Azerbejdżanu, Rosji, Gruzji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Indii, Tajlandii, Indonezji, Ugandy, Białorusi, Ukrainy, Mołdawii, Słowenii, Kanady, Meksyku, Kostaryki i Brazylii i in.

W ramach projektu dzieci  z różnych krajów tworzą kolorowe latawce, na których zapisują prawa i  marzenia dzieci lub cytaty Janusza Korczaka. Na zajęciach poznawały prawa dzieci zapisane także w Konwencji Praw Dziecka, tworzyły mapy myśli, na których zapisywały poznane prawa każdego dziecka. Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 4c i 4d poszukiwali informacji o życiu i działalności Janusza Korczaka, jego cytatów mówiących o tym, jak należy traktować najmłodszych, a następnie na podstawie znalezionych informacji tworzyli plakaty o jego postaci.

Finał projektu przypada na 21 marca – wtedy uczestnicy mają spotkać się w swoich szkołach i zaprezentować przygotowane latawce, aby zademonstrować znaczenie praw dziecka.

Iwona Kowalik

 
Wybraliśmy TOP 10 architektury i sztuki

Uczniowie klasy 4c  oraz nasi partnerzy z węgierskiej szkoły w Dunakeszi, realizujący projekt WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORDS FOR ALIENS, pracowali nad wybraniem najbardziej znanych prac stworzonych przez architektów, malarzy, rzeźbiarzy i kompozytorów, które chcielibyśmy zaprezentować obcym cywilizacjom. Po zapisaniu propozycji uczniów na tablicach Padlet, odbyło się wspólne głosowanie online, które pozwoliło wyłonić  TOP 10 w każdej dziedzinie. Wśród najważniejszych osiągnięć w dziedzinie architektury znalazły się m.in.: budynek Parlamentu w Budapeszcie,  Koloseum w Rzymie, Taj Mahal, Wielki Mur Chiński i Wieża Eiffela. Do TOP 10 w dziedzinie malarstwa i rzeźby dzieci wybrały m.in. prace: „Mona Lisa” Leonardo da Vinciego, „Krzyk” Edvarda Muncha, „Guernica” Pablo Picasso, „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki, Pomnik Jezusa w Rio de Janeiro, Statua Wolności w Nowym Yorku. Wśród najsłynniejszych zdaniem uczestników projektu kompozycji znalazły się m.in.: „Marsz Turecki” Wolfganga Amadeusza Mozarta,  "Nocturne Nr 20", Fryderyka Chopina, „Jezioro łabędzie” Piotra Czajkowskiego,  „Sonata księzycowa” Ludwiga van Beethoven czy "Węgierska Rapsodia”  Franciszka Liszta. Kolejnym zadaniem jest stworzenie listy propozycji największych osiągnięć i odkryć naukowych, którymi chcielibyśmy się pochwalić kosmitom. Polska ekipa swoje sugestie zamieściła już na tablicy Lino. Po uzupełnieniu tablicy przez węgierskich uczestników projektu ponownie wybierzemy w głosowaniu 10 najważniejszych osiągnięć ludzkości.

Iwona Kowalik

 
Dzień Liczby π

W lutym  i marcu 2019 roku  uczestnicy koła eTwinning z klas 5d i 5e SP16 realizowali  projekt „Pi is travelling Europe!”.  Finał projektu miał miejsce 14 marca, gdy obchodzimy Dzień Liczby π. W projekcie uczestniczą szkoły z Polski, Francji, Grecji, Ukrainy, Rumunii, Hiszpanii, Tunezji, Turcji, Serbii, Chorwacji, Macedonii Północnej, Włoch i Słowacji.

Rozpoczęliśmy projekt od przedstawienia 54 pierwszych cyfr liczby Pi w naszej szkole: LINK DO FILMU. Kolejnym zadaniem było znalezienie wierszy, które są sztuczkami mnemotechnicznymi, ułatwiającymi zapamiętanie kolejnych cyfr rozwinięcia liczby  π. Liczba liter kolejnego słowa to cyfra w rozwinięciu dziesiętnym ludolfiny. Efekt naszych poszukiwań- przykłady Pi-ematów w języku polskim.

Na szkolnym korytarzu znalazło się 50 pierwszych cyfr rozwinięcia liczby π, a na tablicy informacje dotyczące historii odkrycia tej liczby i przykłady jej zastosowań w geometrii. Uczniowie wzięli udział w „π-word challenge” - tworzyli plakaty z jak największą liczbą słów rozpoczynających się od sylaby „pi”. Julia przygotowała puzzle w kształcie koła z rozwinięciem ludolfiny. Uczniowie klasy 5d na lekcji informatyki przygotowali animacje w programie Scratch, na których w ciekawy i zabawny sposób prezentowali liczbę π: LINK DO FILMU

Finał naszego projektu rozpoczęliśmy od słodkiej akcji „Pie for Pi” („Ciasto dla Pi”). Dekoracje okrągłych ciast i ciasteczek  nawiązywały do symbolu liczby π  lub cyfr jej rozwinięcia. Następnie rozwiązywaliśmy zadania matematyczne, w których pojawiała się ludolfina. Wykorzystaliśmy tablicę interaktywną, tablety i smartfony. Na początku szukaliśmy nazw figur, których własności określamy dzięki π: ZADANIE 1. Potem obliczaliśmy obwody i  pola kół o podanych promieniach: ZADANIE 2, ZADANIE 3. Kolejną aktywnością było utworzenie koła o polu równym π . Uczniowie utworzyli w tym celu okrąg o promieniu 1.  Wykorzystali własne ciała i sznurek metrowej długości: LINK DO FILMU. Następnym zadaniem było ułożenie puzzli z życzeniami z okazji Dnia Liczby π: LINK DO PUZZLI. Ostatnim zadaniem rachunkowym było obliczanie powierzchni kuli: ZADANIE 4. Finał obchodów i  projektu eTwinning  zakończyła zagadka zapisana w kodzie QR o nazwisko znanego naukowca, noblisty, który urodziny obchodzi w Dzień Liczby Pi.

Iwona Kowalik

 
KARATE W SZKOLE

Nasza Ala Kosydor, wystartowała w sobotę 9 marca br., w silnie obsadzonym, międzynarodowym 25. Turnieju Karate „Rada Regentów” w Zawadzkiem.

W turnieju wystartowały 24 kluby, łącznie 442 zawodników.

Grupa WKSA 'Budokan” Wrocław liczyła 95 zawodników i wywalczyła:

  • 16 medali złotych;

  • 14 medali srebrnych;

  • 23 medale brązowe.

We wspomnianych 16 złotych medalach kryje się zwycięstwo Ali :

  • złoto w konkurencji kata indywidualne dziewcząt 7 lat i młodsze;

  • złoto w konkurencji kata indywidualne dziewcząt 8 lat.

W pierwszej konkurencji po dwóch wygranych walkach w stosunku 5:0 spotkała się w finale ze Słowaczką – Sarą Rigovą. Finał Ala rozstrzygnęła na swoją korzyść wynikiem 4:1.

Druga konkurencja – to już ciężkie boje, ponieważ nasza zawodniczka wystąpiła w kategorii ze starszymi od siebie dziewczynkami. Wygrała trzy walki eliminacyjne (5:0), a w finale nastąpiła konfrontacja z zawodniczką z Czech – Sabiną Svetlikovą (4:1).

Ustrzelony dublet i powrót do domu z uśmiechem zadowolenia.

Brawo Alicja!

Gratulacje dla zawodniczki i trenera – shihana M. Jędruszka.

Oss,

Stefan G.Giliński

 
Brązowy medal Mistrzostw Wrocławia w Tenisie Stołowym dziewcząt!

Magdalena Nieplowicz oraz Justyna Rojek-Nowosielska zajęły trzecie miejsce w Mistrzostwach Wrocławia w Tenisie Stołowym !!!

Jest to największy sukces naszych dzieci w tej dyscyplinie sportu. Dziewczynki pokonały w swojej grupie Szkołę Podstawową nr 74 wynikiem 2:1 oraz uległy późniejszym triumfatorkom SP nr 37 - 1:2. W półfinale przegraliśmy minimalnie znów 1:2 ze Szkołą Podstawową nr 91 i w decydującym meczu o brązowy medal wygraliśmy ze Szkołą Podstawową nr 85 - 2:1 !!!

Trzecie miejsce dało naszej szkole awans na Finały Strefy Wrocławskiej, gdzie mierzyć będziemy się z innymi szkołami m.in. z powiatu oleśnickiego czy wołowskiego.

W Mistrzostwach Wrocławia brali również udział nasi chłopcy w składzie:  Mikołaj Wieczorek, Maksymilian Nowotnik oraz Stasiu Odo.

Na sześć szkół zajęli oni piąte miejsce, co też jest największym sukcesem w naszej szkole jeśli chodzi o kategorię chłopców.

Serdecznie gratulujemy wielkich osiągnięć i dziewczynkom życzymy powodzenia w Finale Strefy Wrocławskiej, który odbędzie się 12 marca w Brzegu Dolnym.

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 8 z 33


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.