REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1766276
KLUB MŁODEGO ODKRYWCY
Jak pokonać opór? Budujemy samolot z … łyżki i papieru!!!

Wyzwaniem, z którym tym razem musieli się zmierzyć członkowie Klubu Młodego Odkrywcy było zbudowanie samolotu z łyżki i papiery. Konstrukcja zawieszona na dwóch spinaczach miała jak najszybciej zsuwać się po śliskim sznurku pokonując opory jakie napotka. Zadanie wydało się niemożliwe do wykonania, ale dzieci walczyły do końca ulepszając swoje konstrukcje oraz zawieszenie samolotu. Jedna z grup poradziła sobie świetnie – samolot Martynki i Emilki pokonał z niezłą prędkością całą odległość naszego sznurka!

Relacja z naszych zajęć

Iwona Kowalik

 
Budujemy lądownik marsjański a’la NASA

Uczniowie z Klubu Młodego Odkrywcy tworzyli kolejny lądownik dla jajka-astronauty. Tym razem wykorzystali pomysł Amerykańskiej Agencji Kosmicznej NASA. Aby ochronić surowe jajko przed rozbiciem po zrzuceniu lądownika z drabiny, uczniowie mogli wykorzystać gumki recepturki, sznurek, plastikowe kubeczki, patyczki do lodów i maksymalnie 10 balonów. Wszystkie drużyny zakończyły swoją misję sukcesem – wszystkie jajka „przeżyły”!

Gratulacje dla wszystkich drużynUśmiech

Film z naszych zajęć: LINK

Iwona Kowalik

 
Testujemy paliwa rakietowe!

Członkowie Klubu Młodego Odkrywcy sprawdzali doświadczalnie jakie proste paliwa wyniosą małe, proste rakiety jak najwyżej. Do swoich prób użyli octu, sody, coca coli, tabletek musujących. Komponowali różne mieszanki zmieniając skład i proporcje "paliwa". Rakiety unosiły się w powietrze, przelatywały nawet wysokość większą od wzrostu dzieci, a nawet opiekuna Koła! Świetna zabawa!

LINK DO FILMU

Iwona Kowalik

 
Poznajemy animację poklatkową

Klub Młodego Odkrywcy rozpoczął przygotowania do stworzenia animacji prezentujących lądowanie obcych na naszej planecie. Na ostatnich zajęciach członkowie KMO poznawali tajniki animacji poklatkowej. Jest to animacja stworzona z osobnych zdjęć, na których obiekty poruszają się nieznacznie, tworząc kolejne sceny. Kadr powinien pozostać nieruchomy. Po połączeniu zdjęć mamy wrażenie, że oglądamy film, na którym przedmioty same się poruszają. Do nagrania pierwszych filmów dzieci wykorzystały aplikację Stop Motion Studio i szkolne tablety. Powstały ciekawe i zabawne animacje, które można obejrzeć na filmie:  LINK DO FILMU

Wszyscy obejrzeliśmy stworzone podczas zajęć prace, a swoje doświadczenia uczniowie wykorzystają podczas pracy nad filmem o przybyciu na Ziemię przedstawicieli obcych cywilizacji.

Iwona Kowalik

 
Jak zmieścić Układ Słoneczny na szkolnym holu?

Kilka kolejnych spotkań naszego klubu poświęciliśmy na poznanie kosmicznych wielkości i odległości. Skupiliśmy się na Układzie Słonecznym. Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu, na którym w ciekawy sposób porównano wielkości planet i Słońca. Następnie uczniowie obliczyli średnice poszczególnych planet i Słońca dzięki informacjom porównującym te wielkości ze średnicą Ziemi. Wyniki mogły robić wrażenie! Dzieci zobaczyły też, jak można porównać skalę wielkości planet do owoców.

Kolejnym zagadnieniem było poznanie odległości planet od Słońca. Uczniowie dowiedzieli się, że rysunki, które często widzimy, nie przedstawiają skali odległości – odległości między planetami rosną, im dalej planeta znajduje się dalej od Słońca. Obejrzeliśmy film o tworzeniu modelu Układu Słonecznego w skali na pustyni w Newadzie w USA. Potem dzieci obliczały prawdziwe odległości planet od Słońca.

Zadaniem naszej drużyny było przedstawienie tych odległości w odpowiedniej skali, tak, aby wszystkie planety i Słońce zmieściły się na szkolnym holu. Pierwsza próba była nieudana – należało zmienić skalę. Kolejna próba, ze skalą 100 000 000 000, powiodła się- udało nam się “zaznaczyć” liniami z papieru toaletowego wszystkie planety i gwiazdę naszego układu.

Link do filmu prezentującego pracę KLUBU MŁODEGO ODKRYWCY

Iwona Kowalik

 
Europejski sukces Klubu Młodego Odkrywcy

Klub Młodego Odkrywcy w SP16 świętuje sukces Amelki Michalak z klasy 4c, która została finalistką konkursu "Merkury" Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA Kids). Dziś odebrała nagrodę, która dotarła z Holandii:)

Pracę Amelki została zaprezentowana na stronie Europejskiej Agencji Kosmicznej w zakładce Space for Kids (LINK do strony)

Serdeczne gratulacje Amelko!

Iwona Kowalik

 
Nie tylko telefon, czyli jak przekazywać informacje alfabetem Morse’a

Członkowie Klubu Młodego Odkrywcy pracowali przez dwa tygodnie z alfabetem Morse’a. Dzięki obejrzeniu animacji Invention Of Morse Code poznali historię oraz cel stworzenia alfabetu Morse’a. Dowiedzieli się także, gdzie dziś stosujemy ten kod, np. do nawigacji samolotów i statków, a nawet do porozumiewania się przez  osoby sparaliżowane, które nie mogą mówić. Sygnał SOS, czyli  … --- …, to najbardziej znany sygnał alarmowy na świecie. Warto znać alfabet Morse’a!

Na kolejnych zajęciach uczniowie musieli odkodować zaszyfrowane polecenia, wykonać je, ale także przekazać fragment polecenia innym dzieciom. Przekazywano je na dwa sposoby: używając sygnałów świetlnych lub poprzez ruchy ramion (uniesione do góry oznaczają kropkę, a uniesione poziomo kreskę). Okazało się, że wśród nas znaleźli się świetni szyfranci, którzy bardzo szybko rozpoznawali litery zapisane alfabetem Morse’a. Poniżej krótki materiał fotograficzno-filmowy z naszych zajęć.

Zajęcia z alfabetem Morse’a

Iwona Kowalik

 
Zajęcia o balonach z dr Wróblewskim z Politechniki Wrocławskiej

Po raz drugi gościliśmy na zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy Pana Doktora Wiesława Wróblewskiego – tym razem na zajęciach o balonach. Pan Doktor przygotował dla nas prezentację, dzięki której poznaliśmy klasyfikację statków latających, a przede wszystkim balonów. Dowiedzieliśmy się, że balony mogą się unosić dzięki gazom lżejszym od powietrza lub dzięki ogrzewaniu powietrza wewnątrz jego czaszy. Obejrzeliśmy filmy, na których zobaczyliśmy przygotowanie balonów do lotu  oraz konkurs na najdłuższy przelot.

Następnie mogliśmy się sami przekonać czym różnią się balony na ogrzane powietrze od gazowych.  Pan Wróblewski zbudował specjalnie dla nas balon, który uniósł się w naszej sali dzięki ogrzaniu powietrza! Balon nas wszystkich zachwycił! Trzymaliśmy go delikatnie podczas ogrzewania suszarką, aby nie uszkodzić jego kolorowej powierzchni. Następnie nadmuchiwaliśmy baloniki na dwa sposoby – klasycznie ustami lub specjalną pompką, a następnie helem. Mogliśmy się przekonać, który z balonów jest w stanie się unieść – kilka baloników nadmuchanych helem uciekło pod sufit naszej klasy.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne zajęcia! 

FILM z ZAJĘC

Iwona Kowalik

 
O samolotach z dr Wiesławem Wróblewskim z Politechniki Wrocławskiej

18 stycznia uczniowie klasy 4c, członkowie KLUBU MŁODEGO ODKRYWCY, uczestniczyli w bardzo interesujących  zajęciach, będących częścią projektu NA MARSA I DALEJ. Naszym gościem był  doktor inżynier Wiesław  Wróblewski z Wydziału Mechaniczno-Energetycznego (Katedra Inżynierii Kriogenicznej, Lotniczej i Procesowej) Politechniki Wrocławskiej. Pan Doktor wyjaśnił  uczniom podstawowe zagadnienia związane z lotnictwem i pomógł zrozumieć dlaczego samolot wznosi się w powietrze.
Zajęcia rozpoczęły się od przypomnienia marzeń o lataniu i nawiązaniu do mitu o Dedalu i Ikarze. Następnie dr Wróblewski krótko przedstawił dzieciom kolejne wynalazki i rozwiązania techniczne, które pozwoliły  na zbudowanie samolotu. Nasz gość omówił z uczniami elementy samolotu oraz ich funkcję podczas lotu. Dzieci poznały także oznaczenia polskich statków powietrznych.

W części warsztatowej uczestnicy spotkania  zbudowali po  2 modele samolotów z papieru. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że organizowane są konkursy, w których mierzy się odległość jaką pokonuje taki samolot, zatem składanie samolotów to już nie tylko zabawa. Jak dotąd najlepszy skonstruowany samolot, który pobił rekord świata w długości lotu, pokonał 69 metrów!
Nasi uczniowie mieli szansę wypróbować swoje samoloty na szkolnym korytarzu. Nasz rekord wyniósł ponad 13 metrów, a trzy najlepsze drużyny otrzymały nagrody. Dla wszystkich uczestników spotkania Pan Doktor przygotował słodycze.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Panu Doktorowi Wróblewskiemu za przygotowanie i poprowadzenie zajęć. Kolejne zajęcia już za tydzień! Nie możemy się doczekać!

Film z zajęć

Iwona Kowalik

 
Konstruujemy mechaniczne ramię dla łazika lub astronauty

Aby zbadać powierzchnię planety, księżyca lub asteroidy, łaziki używają robotów wyposażonych w mechaniczne ramiona do  zbieranie próbek, wykonywania zdjęć i monitorowania środowiska. Takie ramiona wykorzystują także podczas misji
astronauci. Członkowie KMO skonstruowali mechaniczne ramiona, wykorzystując proste materiały: tekturę, śruby i nakrętki, kawałki słomek do napojów, sznurek i taśmę. Ich ramiona podniosły kubeczki. Na filmie można zobaczyć zmagania
przyszłych „inżynierów kosmicznych”:

FILM

Iwona Kowalik

 
Budujemy modele rakiet z materiałow z recyklingu

Jedne z grudniowych zajęć poświeciliśmy  na budowanie modeli rakiet, które powstawały z materiałów z recyklingu. Uczniowie klasy 4c użyli wyobraźni i projektowali rakiety wykorzystując rolki po ręcznikach papierowych, plastikowe butelki po wodzie czy szamponie, opakowania po lakierze do włosów, wykałaczki, opakowania po czekoladkach, serkach, pudełka po herbatach czy lekach… Sky is the limit! Kreatywność dzieci nie zna granic!

Zdjęcia z naszych zajęć

Iwona Kowalik

 
« pierwszapoprzednia12następnaostatnia »

Strona 1 z 2


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.