REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1313032
KLUB MŁODEGO ODKRYWCY
Obliczyliśmy przybliżony obwód Ziemi

Podczas wydarzenia Eksperyment Eratostenesa wymieniliśmy dane z ośmioma
europejskimi szkołami. Naszymi partnerami były szkoły z Krusevac w Serbii,
szkoły z Lipovljani, Križevci, Zagrzebia, miejscowości NovskaKarlovac
w Chorwacji, miejscowości Medvoda ze Słoweni oraz szkoła z Neapolu
we Włoszech. Obwód Ziemi jest równy 40 075 km. Nasze obliczenia, które
były najbliżej tego wyniku, to 41805,64 km (rezultat współpracy z serbską szkołą);
38656,32 km (współpraca ze szkołą w Križevci) oraz 38139,48 km (rezultat
współpracy ze szkołą z Zagrzebia). Dzieci uzyskały te wyniki korzystając z kalkulatorów
i informacji o odległościach między miastami oraz wysokości Słońca 24 września
w południe astronomiczne. Posługując się prostymi przyborami geometrycznymi oraz
korzystając z możliwości, jakie dają nam nowoczesne technologie, uzyskaliśmy
bardzo zbliżone do prawdziwych wyniki.

Kolejny eksperyment już w marcu 2019!


Iwona Kowalik

 
Projektujemy lądownika dla jajka-astronauty

Uczestnicy Klubu Młodego Odkrywcy zmierzyli się z trudnym zadaniem – zaprojektowaniem prostego lądownika dla astronauty, którym było surowe jajko! Dzieci miały do dyspozycji jedynie plastikowy kubeczek, 4 słomki, balonik, kartkę papieru A4 oraz 1 metr taśmy. Uczniowie klasy 4C pracowali nad swoimi pomysłami w grupach. Każdy z zespołów miał 3 próby, aby  udoskonalić lub zmienić swoje rozwiązania. Dzieci okazały się bardzo kreatywne – wiele jajek „przeżyło” upadek! Każda próba wiązała się z olbrzymi emocjami i oczekiwaniem, czy jajko zostanie całe. Dzieci okazały się bardzo kreatywne – wiele jajek „przeżyło” upadek!

Pracę dzieci można obejrzeć na filmie:

PROJEKTUJEMY LĄDOWNIK DLA JAJKA-ASTRONAUTY

 

Iwona Kowalik

 
Wysyłamy polecenia do kamery w kosmosie

Uczniowie klasy 4C, członkowie Klubu Młodego Odkrywcy, wzięli udział w edukacyjnym wydarzeniu „Sally Ride EarthKAM”, organizowanym przez Amerykańską Agencję Kosmiczną NASA, które zostało stworzony, aby umożliwić uczniom i nauczycielom oglądanie powierzchni Ziemi z unikalnej perspektywy kosmicznej przestrzeni. Jest to wydarzenie edukacyjne, w ramach którego uczniowie z różnych stron świata bezpłatnie uzyskują dostęp do sprzętu elektronicznego umieszczonego w kosmosie. Dzięki kolejnym projektowym misjom (zazwyczaj czterem w ciągu roku) uczestnicy mogą wykonywać z orbity fotografie wybranych punktów na powierzchni Ziemi. Uczniowskie zlecenia przekazywane są do kamery pracującej na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), która po wykonaniu zdjęć przekazuje je na Ziemię. Uczestnicy misji mogą oglądać i analizować gotowe fotografie poprzez witrynę internetową projektu.

Dzieci z klasy 4C świetnie poradziły sobie z wydawaniem poleceń kamerze znajdującej się na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Zyskały także możliwość poznania położenia poszczególnych kontynentów i krajów, którymi szczególnie się zainteresowały. Dzieci określały położenie miejsc w Australii, Afryce, Azji i pozostałych kontynentach,  dzięki współrzędnym geograficznym oraz specjalnym kodom przysłanym przez NASA. Pozostało nam poczekać, aby zaprogramowane przez nas zdjęcia zostały wykonane w kosmosie i wróciły do naszej szkolnej galerii.

Iwona Kowalik

 
Eksperyment Eratostenesa - pierwsze zadanie Klubu

W drugiej połowie września rozpoczął swoją działalność Klub Młodego Odkrywcy, którego członkami są uczniowie klasy 4C. W ramach klubu realizowany będzie projekt lotniczo-kosmiczny NA MARSA I DALEJ. Nasze działania będzie wspierać Politechnika Wrocławska.

Pierwszą aktywnością naszego klubu był udział dzieci w międzynarodowym wydarzeniu EKSPERYMENT ERATOSTENESA. W tym roku uczestniczy w nim 1512 szkół z 52 krajów. Dzięki bazie stworzonej przez greckich organizatorów wydarzenia, udało się nawiązać kontakt ze szkołami w Chorwacji i Serbii, z którymi wymienimy nasze pomiary.

Mimo niepokojącej pogody w południe nad naszą szkołą na chwilę pojawiło się Słońce! Udało nam się zmierzyć cień metrowego gnomonu (linijki tablicowej).  Długość cienia wynosiła 1310 mm, co oznacza, że promienie słoneczne padały na Ziemię pod kątem 52,64 stopni. Nasze pomiary wysłaliśmy do szkół w Chorwacji, Serbii i Włoch- czekamy na wyniki partnerów, aby obliczyć przybliżony obwód Ziemi.

Iwona Kowalik

 

 




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.