REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 2091707
Aktualności rok szkolny 2019/2020
Nagrodzone projekty eTwinning

Miło nam poinformować, że dwa realizowane w tym roku projekty eTwinning: „CITIUS, ALTIUS, FORTIUS” oraz „DECODE US!”,  zostały nagrodzone Krajową Odznaką Jakości eTwinning. Pierwszy z projektów, którego tematem przewodnim były letnie igrzyska olimpijskie w Tokio, został zrealizowany przez uczniów klasy 5c we współpracy z węgierskimi uczniami ze szkoły podstawowej w Dunakeszi. Drugi projekt, w którym naszym partnerem byli uczniowie ze szkoły w  Vila Franca de Xira w Portugalii, realizowany był przez uczestników zajęć Kodowania (uczniowie z klas 5c, 5d, 6d i 6e).

Gratulujemy wszystkim UczestnikomUśmiech Mamy nadzieję, że w kolejnym roku szkolnym będziemy realizować następne ciekawe projekty międzynarodowe.

Iwona Kowalik

 
OD NAS DLA WAS

Link do filmu.

 
Zyczenia

 
Dyplom

 
Primus Inter Pares

Z przyjemnością informujemy, że tytuł „Primus Inter Pares”

w roku szkolnym 2019/2020 otrzymała uczennica

Karolina Grzybek.

 

Serdecznie gratulujemy wspaniałych osiągnięć w nauce i  godnej naśladowania postawy!

 
Czy łatwo zostać dziennikarzem?

Podczas nauki zdalnej uczniowie klas 4 spróbowali swoich sił jako pracownicy wirtualnych gazet. Początkujący dziennikarze przeprowadzali wywiady z bohaterami omawianych lektur, próbując rozwiązać największe ich tajemnice. Dzieciom udało się porozmawiać, m.in. z duchem Maćkiem ze starej kamienicy, Panem Tumnusem - mieszkańcem Narnii, kotem Protem IV – wrogiem mrówek oraz z najlepszym nauczycielem na świecie - Panem Kleksem.

Dlaczego Tumnus nie chciał już służyć Białej Czarownicy?

Ile lat naprawdę ma pan Kleks?

Czy warto mieć wyobraźnię i zapraszać do swojego domu duchy?

Jak liczna jest rodzina kota Prota IV?

Na wszystkie te pytania znajdziecie odpowiedzi w wywiadach naszych dociekliwych szkolnych dziennikarzy. Można je przeczytać na blogu literackim.

K.Aksamit i klasy 4

 
Światowy Dzień Środowiska

Światowy Dzień Środowiska jest celebrowanym corocznie na pamiątkę ustanowienia Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Środowiska i po raz pierwszy obchodzony był na całym świecie w roku 1974. Obchodzony jest corocznie 5 czerwca w ponad 100 państwach. W obchodach Światowego Dnia Środowiska wzięli także udział  uczniowie naszej szkoły. Zajmowali się wyszukiwaniem i prezentowaniem informacji o zagrożonych gatunkach zwierząt lądowych i wodnych, tworzyli prace promujące recykling oraz kolaże z zagrożeniami środowiska naturalnego.

Piątoklasiści przygotowywali  prace o zagrożonych gatunkach zwierząt lądowych lub wodnych. Najciekawsze prace zebrano na tablicy Wakelet: ZAGROŻONE GATUNKI.

Uczniowie klas 5c i 5d  tworzyli wspólnie prezentacje na Dysku Gogle pt. „Krótka historia plastikowej butelki”, w których przedstawiali cykl życia  butelek PET od momentu wyprodukowania ich w fabryce opakowań plastikowych. Celem prac było promowanie  recyklingu i zapobieganie zanieczyszczaniu planety plastikowymi odpadami, dlatego autorzy prezentacji   proponowali w swojej historii, co można zrobić z pustą plastikową butelką, aby ponownie wykorzystać. Powstały interesujące prezentacje – kilka z nich zamieściliśmy na kolejnej tablicy  Wakelet: KRÓTKA HISTORIA PLASTIKOWEJ BUTELKI.

Na kolażach przygotowanych ze zdjęć wyszukanych w internecie uczniowie z II grup klasy 5c i 5d przedstawili najważniejsze zagrożenia dla środowiska naturalnego, m.in. zanieczyszczenie powietrza przez przemysł, kwaśne deszcze, nadmierną wycinkę lasów, globalne ocieplenie i topnienie lodowców, zanieczyszczanie rzek, zanieczyszczanie  plastikiem,  brak segregacji śmieci, nadmierne zaludnienie planety: KOLAŻE

Przeprowadziliśmy także krótkie badanie, które pozwoliło ocenić poziom naszej wiedzy na temat środowiska. Badanie powstało we współpracy z nauczycielem geografii z Bedales School w Hampshire, p. Paulem Turnerem - zachęcamy do udziału w teście: TEST.

Podczas godziny wychowawczej online uczniowie klasy 5c debatowali nad zagrożeniami środowiska naturalnego i wpływem człowieka na stan naszej planety. Starali się nawet porównać stanowiska na temat ochrony przyrody w Polsce prezentowane przez kandydatów na Prezydenta RP:)

Iwona Kowalik

 
Klasy V i VI promują czytelnictwo

W czasie nauki zdalnej uczniowie klas: Va, Vd oraz VIb zmierzyli się zadaniami, których celem było promowanie czytelnictwa.

Klasa Va otrzymała zadanie stworzenia projektu okładki do lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” , uczniowie napisali również kilka zdań zachęcających do przeczytania książki. Wywiązali się z tego zadania znakomicie.

Uczniowie klasy Vd po lekturze „Katarynki” i zapoznaniu się z biografią Bolesława Prusa, zaprojektowali nagrodę im. Bolesława Prusa. Uzasadnili również komu i za co powinna być przyznana taka nagroda. Gratuluję ciekawych pomysłów!

Natomiast uczniowie klasy VI b zmierzyli się z zadaniem najtrudniejszym. Na specjalnej edukacyjnej platformie tworzyli fikcyjne konta bohaterów lektury „Ten obcy”. Efekty ich pracy pozytywnie mnie zaskoczyły!

Uczniom dziękuję za zaangażowanie i kreatywne podejście do zadań, a Was zapraszam do podziwiania wyników ich pracy na blogu literackim.

Agnieszka Barańska

 
Gimnastyka na dywanie

Podczas lekcji online z Edukacji muzycznej uczniowie klas 2a i 2b przygotowali układ rytmiczno-taneczny do piosenki "Gimnastyka na dywanie". Temat piosenki sprzyjał aktywności podczas przebywania w domu, dlatego stworzyliśmy wspólny film, który dedykujemy wszystkim naszym bliskim - rodzicom, rodzeństwu, babciom, dziadkom, którzy pomagali nam wykonywać zadania on line w domu. Dziękujemy!

Link do filmu znajduje się tutaj.

 
Święto Trzeciego Maja

3 maja obchodzimy jedno z polskich świąt państwowych - Święto Trzeciego Maja. Ustanowione zostało, aby uczcić uchwalenie pierwszej polskiej konstytucji - Konstytucji 3 maja. W tych wyjątkowych okolicznościach uczniowie klas szóstych przygotowali film, który opowiada o historii jej uchwalenia oraz świętowania dnia 3 maja na przestrzeni wieków.

Zapraszamy do oglądania - link.

 

 
Warsztaty online z Muzeum POLIN

Gdy nie możemy odwiedzać muzeów to w dobie internetu, muzeum odwiedziło nas w naszych domach. Uczniowie klasy 5a i 5c uczestniczyli w warsztatach online ,,Jak pięknie się różnić” zorganizowanych przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Porozmawialiśmy o trudnościach wynikających z nierówności i pomysłach na budowanie solidarności społecznej. Nie mogło zabraknąć aktualnych tematów, tego w jaki sposób możemy się teraz wspierać i jak, za pomocą nowoczesnych technologii, utrzymać relacje z kolegami i koleżankami.Interaktywne zadania zachęciły wszystkich do aktywnego udziału.

Wykorzystując tablicę Mentimeter uczniowie podawali swoje krótkie odpowiedzi na pytanie „Kim są Żydzi?”, które następnie omawiali z Pani Adrianną. Pani Anita pytała uczniów klasy 5a o to, czy ludzie stronią od siebie. Dzieci miały okazję wykorzystać wiedzę zdobytą podczas wycieczki do Dzielnicy Wzajemnego Szacunku i dowiedzieć się z zaprezentowanego nagrania więcej na temat świętowania szabasu. Zajęcia zakończyły się krótkim sprawdzianem wiedzy przygotowanej w Quizizz. Ciekawa forma zajęć spodobała się naszym uczniom i była okazją do kolejnego spotkania z rówieśnikami.

Paulina Soluch, Iwona Kowalik

 
Daffodils&Tulips podsumowanie projektu.

Na początku roku szkolnego klasa 4A wzięła udział w międzynarodowym projekcie Daffodils&Tulips realizowanym na platformie iEARN. Naszym zadaniem było posadzenie tulipanów, postawienie pytań badawczych, regularna obserwacja roślin i dzielenie się naszymi spostrzeżeniami z dziećmi na całym świecie. Projekt bardzo spodobał się uczniom, a efekty naszej pracy można zobaczyć w szkolnym ogródku.


K. Aksamit i klasa 4A

 
Kreatywnie na muzyce w klasie 1

Jakie są nasze lekcje w domu? Na to pytanie odpowiedzieli uczniowie klasy 1, którzy podczas lekcji online zbudowali samodzielnie "Krzesłolot" czyli wykonali ilustrację do piosenki ze swojego podręcznika. Efekt ich pracy można zobaczyć w załączonej prezentacji. Wszystkim, którzy myślą, że lekcje online nie mogą być kreatywne są w dużym błędzie!

Link do filmu.

Katarzyna Sroka

 
Akcja Żonkile 2020 ,,Łączy Nas Pamięć”

W 77. rocznicę wybuchu powstania w warszawskim getcie włączyliśmy się wirtualnie w Akcję Żonkile, organizowaną już po raz ósmy przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

19 kwietnia 1943 roku, w wigilię żydowskiego święta Pesach, rozpoczęło się powstanie w getcie żydowskim. Getto było wydzieloną, zamkniętą częścią miasta, którą zamieszkiwała jedynie ludność żydowska. Walki trwały do 16 maja 1943 r., kiedy wysadzono Wielką Synagogę w Warszawie.

Obchody rozpoczęliśmy od uczestnictwa w spotkaniu online z koordynatorką projektów międzynarodowych z Izraela Ruty Hotzen, którą gościliśmy niedawno w naszej szkole, przedstawicielką Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, izraelskimi nauczycielami i uczniami. Podczas wideokonferencji Mary Seidler i Ruty Hotzn przybliżyły historię Akcji „Żonkile” i opowiadały o obchodach święta w Polsce i Izraelu.

W obchody rocznicy zaangażowani byli uczniowie naszej szkoły, którzy własnoręcznie przygotowali papierowe żonkile – kwiaty symbolizujące pamięć i nowy początek.

Dlaczego żonkile?

Marek Edelman (ostatni przywódca powstania) w rocznicę wybuchu powstania w getcie otrzymywał od anonimowej kobiety bukiet żółtych żonkil. Później on sam rok rocznie składał te kwiaty przed Pomnikiem Bohaterów Getta w Warszawie.

….

Choć nie mogliśmy się spotkać to połączyła nas Pamięć.

Paulina Soluch

 
Nowy projekt eTwinning NORDIC CRAFT - LET US FIGHT CORONA TOGETHER

Przymusowa izolacja i nauka zdalna wymusiła na nas inny rodzaj pracy z dziećmi. Nie rezygnujemy jednak z udziału w międzynarodowych projektach, dlatego przyłączyliśmy się do nowego, który nawiązuje do obecnej sytuacji na świecie. W projekcie  NORDIC CRAFT - LET US FIGHT CORONA TOGETHER będziemy współpracować ze szkołami ze Szwecji, Rumunii i Turcji.

Ponieważ w naszym kraju obowiązują obecnie obostrzenia i maski zakrywające nos i usta, pokazaliśmy się w maseczkach podczas spotkania na Zoomie naszym partnerom:




Zaprezentowaliśmy także kilka refleksji dotyczących zmian w naszym codziennym życiu - zamieściliśmy je na tablicy LINO: OUR LIVES IN THE COVID-19 TIME

Podczas kolejnego spotkania na zoomie rozmawialiśmy o filmie pt. "Cyrk motyli". Dzieci mówiły o rożnych sposobach przedstawiania ludzi i konieczności dostrzegania w każdym mocnych stron i wyjątkowości. Uznaliśmy, że każdy może się zmienić i być silniejszy, ale potrzebuje wsparcia i miłości. Interpretowaliśmy zdanie "Im cięższa walka, tym większe zwycięstwo". Łatwo je przełożyć na szkolne czy sportowe sukcesy, ale możemy odnosić zwycięstwa także w czasie koronawirusa.  Uczestnicy spotkania uznali, że największym sukcesem byłoby znalezienie leku na wirus i powstrzymanie epidemii, ale "małe zwycięstwa"  mogą odnieść także dzieci. Mogą być nimi: systematyczna nauka, zdobycie nowych umiejętności, posługiwanie się nowymi aplikacjami, utrzymywanie kontaktu z rówieśnikami za pomocą nowych technologii, dbanie o dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, regularne dbanie o czystość i stosowanie się do wszystkich zaleceń podczas pandemii.

Iwona Kowalik
 
Wielkanoc

 
Dziękujemy!

W tym trudnym czasie pamiętamy również o NICH!!

Dziękujemy !!!!


Karta Dla Medyka!

 
Święta w obiektywie

 
MY - SCENARZYŚCI

 

W czasie nauki on-line uczniowie klas: Vb oraz Ve kolejny raz mierzyli się z zadaniem kreatywnym, które ma na celu promowanie czytelnictwa.


Tym razem zadaniem uczniów było wykreowanie sceny z ulubionej powieści, która najbardziej zapadła im w pamięci.

Jak widać na załączonych pracach, aby osiągnąć zamierzony cel, uczniowie wykorzystali swoje maskotki, klocki, ubrania, materiały plastyczne, tak więc wszystko, co ich otacza. Do akcji włączyli się także bliscy uczniów.


Mam nadzieję, że praca nad tym zadaniem, umożliwiła nie tylko przypomnienie sobie wartościowych lektur, ale także stała się okazją do spędzenia czasu z rodziną w ten niecodzienny sposób.


Wszystkim zaangażowanym serdecznie dziękuję i gratuluję tak wspaniałych pomysłów!



Agnieszka Grabara

 

Zapraszam do obejrzenia filmu.

 

 
Międzynarodowy Dzień Książk

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci został ustanowiony, aby promować piękną literaturę i grafikę dla młodego czytelnika. Obchodzony jest 2 kwietnia, w dniu urodzin Hansa Christiana Andersena.

Drodzy uczniowie, teraz, kiedy wszyscy zostaliśmy w domu i #nie_gramy_czytamy, zapraszam Was do dzielenia się opiniami na temat przeczytanych książek lub zaprojektowania własnej ilustracji do ulubionej lektury.

Uczniowie, którzy chcą, aby ich prace znalazły się na szkolnym blogu literackim (http://opowiadaniasp16.blogspot.com/) mogą je przesyłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 
« pierwszapoprzednia1234567następnaostatnia »

Strona 1 z 7


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.