REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 2000497
Nagrodzone projekty eTwinning

Miło nam poinformować, że dwa realizowane w tym roku projekty eTwinning: „CITIUS, ALTIUS, FORTIUS” oraz „DECODE US!”,  zostały nagrodzone Krajową Odznaką Jakości eTwinning. Pierwszy z projektów, którego tematem przewodnim były letnie igrzyska olimpijskie w Tokio, został zrealizowany przez uczniów klasy 5c we współpracy z węgierskimi uczniami ze szkoły podstawowej w Dunakeszi. Drugi projekt, w którym naszym partnerem byli uczniowie ze szkoły w  Vila Franca de Xira w Portugalii, realizowany był przez uczestników zajęć Kodowania (uczniowie z klas 5c, 5d, 6d i 6e).

Gratulujemy wszystkim UczestnikomUśmiech Mamy nadzieję, że w kolejnym roku szkolnym będziemy realizować następne ciekawe projekty międzynarodowe.

Iwona Kowalik

 
OD NAS DLA WAS

Link do filmu.

 
Zyczenia

 
Dyplom

 
Primus Inter Pares

Z przyjemnością informujemy, że tytuł „Primus Inter Pares”

w roku szkolnym 2019/2020 otrzymała uczennica

Karolina Grzybek.

 

Serdecznie gratulujemy wspaniałych osiągnięć w nauce i  godnej naśladowania postawy!

 
Czy łatwo zostać dziennikarzem?

Podczas nauki zdalnej uczniowie klas 4 spróbowali swoich sił jako pracownicy wirtualnych gazet. Początkujący dziennikarze przeprowadzali wywiady z bohaterami omawianych lektur, próbując rozwiązać największe ich tajemnice. Dzieciom udało się porozmawiać, m.in. z duchem Maćkiem ze starej kamienicy, Panem Tumnusem - mieszkańcem Narnii, kotem Protem IV – wrogiem mrówek oraz z najlepszym nauczycielem na świecie - Panem Kleksem.

Dlaczego Tumnus nie chciał już służyć Białej Czarownicy?

Ile lat naprawdę ma pan Kleks?

Czy warto mieć wyobraźnię i zapraszać do swojego domu duchy?

Jak liczna jest rodzina kota Prota IV?

Na wszystkie te pytania znajdziecie odpowiedzi w wywiadach naszych dociekliwych szkolnych dziennikarzy. Można je przeczytać na blogu literackim.

K.Aksamit i klasy 4

 
Światowy Dzień Środowiska

Światowy Dzień Środowiska jest celebrowanym corocznie na pamiątkę ustanowienia Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Środowiska i po raz pierwszy obchodzony był na całym świecie w roku 1974. Obchodzony jest corocznie 5 czerwca w ponad 100 państwach. W obchodach Światowego Dnia Środowiska wzięli także udział  uczniowie naszej szkoły. Zajmowali się wyszukiwaniem i prezentowaniem informacji o zagrożonych gatunkach zwierząt lądowych i wodnych, tworzyli prace promujące recykling oraz kolaże z zagrożeniami środowiska naturalnego.

Piątoklasiści przygotowywali  prace o zagrożonych gatunkach zwierząt lądowych lub wodnych. Najciekawsze prace zebrano na tablicy Wakelet: ZAGROŻONE GATUNKI.

Uczniowie klas 5c i 5d  tworzyli wspólnie prezentacje na Dysku Gogle pt. „Krótka historia plastikowej butelki”, w których przedstawiali cykl życia  butelek PET od momentu wyprodukowania ich w fabryce opakowań plastikowych. Celem prac było promowanie  recyklingu i zapobieganie zanieczyszczaniu planety plastikowymi odpadami, dlatego autorzy prezentacji   proponowali w swojej historii, co można zrobić z pustą plastikową butelką, aby ponownie wykorzystać. Powstały interesujące prezentacje – kilka z nich zamieściliśmy na kolejnej tablicy  Wakelet: KRÓTKA HISTORIA PLASTIKOWEJ BUTELKI.

Na kolażach przygotowanych ze zdjęć wyszukanych w internecie uczniowie z II grup klasy 5c i 5d przedstawili najważniejsze zagrożenia dla środowiska naturalnego, m.in. zanieczyszczenie powietrza przez przemysł, kwaśne deszcze, nadmierną wycinkę lasów, globalne ocieplenie i topnienie lodowców, zanieczyszczanie rzek, zanieczyszczanie  plastikiem,  brak segregacji śmieci, nadmierne zaludnienie planety: KOLAŻE

Przeprowadziliśmy także krótkie badanie, które pozwoliło ocenić poziom naszej wiedzy na temat środowiska. Badanie powstało we współpracy z nauczycielem geografii z Bedales School w Hampshire, p. Paulem Turnerem - zachęcamy do udziału w teście: TEST.

Podczas godziny wychowawczej online uczniowie klasy 5c debatowali nad zagrożeniami środowiska naturalnego i wpływem człowieka na stan naszej planety. Starali się nawet porównać stanowiska na temat ochrony przyrody w Polsce prezentowane przez kandydatów na Prezydenta RP:)

Iwona Kowalik

 
Klasy V i VI promują czytelnictwo

W czasie nauki zdalnej uczniowie klas: Va, Vd oraz VIb zmierzyli się zadaniami, których celem było promowanie czytelnictwa.

Klasa Va otrzymała zadanie stworzenia projektu okładki do lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” , uczniowie napisali również kilka zdań zachęcających do przeczytania książki. Wywiązali się z tego zadania znakomicie.

Uczniowie klasy Vd po lekturze „Katarynki” i zapoznaniu się z biografią Bolesława Prusa, zaprojektowali nagrodę im. Bolesława Prusa. Uzasadnili również komu i za co powinna być przyznana taka nagroda. Gratuluję ciekawych pomysłów!

Natomiast uczniowie klasy VI b zmierzyli się z zadaniem najtrudniejszym. Na specjalnej edukacyjnej platformie tworzyli fikcyjne konta bohaterów lektury „Ten obcy”. Efekty ich pracy pozytywnie mnie zaskoczyły!

Uczniom dziękuję za zaangażowanie i kreatywne podejście do zadań, a Was zapraszam do podziwiania wyników ich pracy na blogu literackim.

Agnieszka Barańska

 
Gimnastyka na dywanie

Podczas lekcji online z Edukacji muzycznej uczniowie klas 2a i 2b przygotowali układ rytmiczno-taneczny do piosenki "Gimnastyka na dywanie". Temat piosenki sprzyjał aktywności podczas przebywania w domu, dlatego stworzyliśmy wspólny film, który dedykujemy wszystkim naszym bliskim - rodzicom, rodzeństwu, babciom, dziadkom, którzy pomagali nam wykonywać zadania on line w domu. Dziękujemy!

Link do filmu znajduje się tutaj.

 
Święto Trzeciego Maja

3 maja obchodzimy jedno z polskich świąt państwowych - Święto Trzeciego Maja. Ustanowione zostało, aby uczcić uchwalenie pierwszej polskiej konstytucji - Konstytucji 3 maja. W tych wyjątkowych okolicznościach uczniowie klas szóstych przygotowali film, który opowiada o historii jej uchwalenia oraz świętowania dnia 3 maja na przestrzeni wieków.

Zapraszamy do oglądania - link.

 

 
Warsztaty online z Muzeum POLIN

Gdy nie możemy odwiedzać muzeów to w dobie internetu, muzeum odwiedziło nas w naszych domach. Uczniowie klasy 5a i 5c uczestniczyli w warsztatach online ,,Jak pięknie się różnić” zorganizowanych przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Porozmawialiśmy o trudnościach wynikających z nierówności i pomysłach na budowanie solidarności społecznej. Nie mogło zabraknąć aktualnych tematów, tego w jaki sposób możemy się teraz wspierać i jak, za pomocą nowoczesnych technologii, utrzymać relacje z kolegami i koleżankami.Interaktywne zadania zachęciły wszystkich do aktywnego udziału.

Wykorzystując tablicę Mentimeter uczniowie podawali swoje krótkie odpowiedzi na pytanie „Kim są Żydzi?”, które następnie omawiali z Pani Adrianną. Pani Anita pytała uczniów klasy 5a o to, czy ludzie stronią od siebie. Dzieci miały okazję wykorzystać wiedzę zdobytą podczas wycieczki do Dzielnicy Wzajemnego Szacunku i dowiedzieć się z zaprezentowanego nagrania więcej na temat świętowania szabasu. Zajęcia zakończyły się krótkim sprawdzianem wiedzy przygotowanej w Quizizz. Ciekawa forma zajęć spodobała się naszym uczniom i była okazją do kolejnego spotkania z rówieśnikami.

Paulina Soluch, Iwona Kowalik

 
Daffodils&Tulips podsumowanie projektu.

Na początku roku szkolnego klasa 4A wzięła udział w międzynarodowym projekcie Daffodils&Tulips realizowanym na platformie iEARN. Naszym zadaniem było posadzenie tulipanów, postawienie pytań badawczych, regularna obserwacja roślin i dzielenie się naszymi spostrzeżeniami z dziećmi na całym świecie. Projekt bardzo spodobał się uczniom, a efekty naszej pracy można zobaczyć w szkolnym ogródku.


K. Aksamit i klasa 4A

 
Kreatywnie na muzyce w klasie 1

Jakie są nasze lekcje w domu? Na to pytanie odpowiedzieli uczniowie klasy 1, którzy podczas lekcji online zbudowali samodzielnie "Krzesłolot" czyli wykonali ilustrację do piosenki ze swojego podręcznika. Efekt ich pracy można zobaczyć w załączonej prezentacji. Wszystkim, którzy myślą, że lekcje online nie mogą być kreatywne są w dużym błędzie!

Link do filmu.

Katarzyna Sroka

 
Akcja Żonkile 2020 ,,Łączy Nas Pamięć”

W 77. rocznicę wybuchu powstania w warszawskim getcie włączyliśmy się wirtualnie w Akcję Żonkile, organizowaną już po raz ósmy przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

19 kwietnia 1943 roku, w wigilię żydowskiego święta Pesach, rozpoczęło się powstanie w getcie żydowskim. Getto było wydzieloną, zamkniętą częścią miasta, którą zamieszkiwała jedynie ludność żydowska. Walki trwały do 16 maja 1943 r., kiedy wysadzono Wielką Synagogę w Warszawie.

Obchody rozpoczęliśmy od uczestnictwa w spotkaniu online z koordynatorką projektów międzynarodowych z Izraela Ruty Hotzen, którą gościliśmy niedawno w naszej szkole, przedstawicielką Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, izraelskimi nauczycielami i uczniami. Podczas wideokonferencji Mary Seidler i Ruty Hotzn przybliżyły historię Akcji „Żonkile” i opowiadały o obchodach święta w Polsce i Izraelu.

W obchody rocznicy zaangażowani byli uczniowie naszej szkoły, którzy własnoręcznie przygotowali papierowe żonkile – kwiaty symbolizujące pamięć i nowy początek.

Dlaczego żonkile?

Marek Edelman (ostatni przywódca powstania) w rocznicę wybuchu powstania w getcie otrzymywał od anonimowej kobiety bukiet żółtych żonkil. Później on sam rok rocznie składał te kwiaty przed Pomnikiem Bohaterów Getta w Warszawie.

….

Choć nie mogliśmy się spotkać to połączyła nas Pamięć.

Paulina Soluch

 
Nowy projekt eTwinning NORDIC CRAFT - LET US FIGHT CORONA TOGETHER

Przymusowa izolacja i nauka zdalna wymusiła na nas inny rodzaj pracy z dziećmi. Nie rezygnujemy jednak z udziału w międzynarodowych projektach, dlatego przyłączyliśmy się do nowego, który nawiązuje do obecnej sytuacji na świecie. W projekcie  NORDIC CRAFT - LET US FIGHT CORONA TOGETHER będziemy współpracować ze szkołami ze Szwecji, Rumunii i Turcji.

Ponieważ w naszym kraju obowiązują obecnie obostrzenia i maski zakrywające nos i usta, pokazaliśmy się w maseczkach podczas spotkania na Zoomie naszym partnerom:




Zaprezentowaliśmy także kilka refleksji dotyczących zmian w naszym codziennym życiu - zamieściliśmy je na tablicy LINO: OUR LIVES IN THE COVID-19 TIME

Podczas kolejnego spotkania na zoomie rozmawialiśmy o filmie pt. "Cyrk motyli". Dzieci mówiły o rożnych sposobach przedstawiania ludzi i konieczności dostrzegania w każdym mocnych stron i wyjątkowości. Uznaliśmy, że każdy może się zmienić i być silniejszy, ale potrzebuje wsparcia i miłości. Interpretowaliśmy zdanie "Im cięższa walka, tym większe zwycięstwo". Łatwo je przełożyć na szkolne czy sportowe sukcesy, ale możemy odnosić zwycięstwa także w czasie koronawirusa.  Uczestnicy spotkania uznali, że największym sukcesem byłoby znalezienie leku na wirus i powstrzymanie epidemii, ale "małe zwycięstwa"  mogą odnieść także dzieci. Mogą być nimi: systematyczna nauka, zdobycie nowych umiejętności, posługiwanie się nowymi aplikacjami, utrzymywanie kontaktu z rówieśnikami za pomocą nowych technologii, dbanie o dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, regularne dbanie o czystość i stosowanie się do wszystkich zaleceń podczas pandemii.

Iwona Kowalik
 
« pierwszapoprzednia123456789następnaostatnia »

Strona 1 z 9


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.