REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1893825
Wielkanoc

 
Dziękujemy!

W tym trudnym czasie pamiętamy również o NICH!!

Dziękujemy !!!!


Karta Dla Medyka!

 
Święta w obiektywie

 
MY - SCENARZYŚCI

 

W czasie nauki on-line uczniowie klas: Vb oraz Ve kolejny raz mierzyli się z zadaniem kreatywnym, które ma na celu promowanie czytelnictwa.


Tym razem zadaniem uczniów było wykreowanie sceny z ulubionej powieści, która najbardziej zapadła im w pamięci.

Jak widać na załączonych pracach, aby osiągnąć zamierzony cel, uczniowie wykorzystali swoje maskotki, klocki, ubrania, materiały plastyczne, tak więc wszystko, co ich otacza. Do akcji włączyli się także bliscy uczniów.


Mam nadzieję, że praca nad tym zadaniem, umożliwiła nie tylko przypomnienie sobie wartościowych lektur, ale także stała się okazją do spędzenia czasu z rodziną w ten niecodzienny sposób.


Wszystkim zaangażowanym serdecznie dziękuję i gratuluję tak wspaniałych pomysłów!



Agnieszka Grabara

 

Zapraszam do obejrzenia filmu.

 

 
Międzynarodowy Dzień Książk

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci został ustanowiony, aby promować piękną literaturę i grafikę dla młodego czytelnika. Obchodzony jest 2 kwietnia, w dniu urodzin Hansa Christiana Andersena.

Drodzy uczniowie, teraz, kiedy wszyscy zostaliśmy w domu i #nie_gramy_czytamy, zapraszam Was do dzielenia się opiniami na temat przeczytanych książek lub zaprojektowania własnej ilustracji do ulubionej lektury.

Uczniowie, którzy chcą, aby ich prace znalazły się na szkolnym blogu literackim (http://opowiadaniasp16.blogspot.com/) mogą je przesyłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 
Międzynarodowy Dzień Książek

 
#niegramyczytamy #zostańwdomu

Nauka online oraz spędzanie czasu w domu sprzyja kreatywności! Za nami czytelnicza akcja „Nie gramy, bo czytamy”, zorganizowana dla uczniów klas V-VI, której celem jest zachęcenie wszystkich do tego, by w czasie kwarantanny pozostać w swoim domu i spędzić czas na czytaniu książek.

Zapraszamy do galerii, by zapoznać się z powstałymi pracami.

G.Warchoł

A.Barańska

A.Grabara

 

 
Wiosna

 

https://www.youtube.com/watch?v=_DBPHxUB6Uk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2tEwBZlh1Utr84SXk3hlG2Gf6cgdn5hcZol1ot1V6I-vyctLUrRDXKcoE

 

 
Cyknij wiosnę

https://wakelet.com/wake/a3c7040b-a4a0-4f37-b5ee-7e62443983c5?fbclid=IwAR1eR1w94-XcXEQqfgoTVFWvmDNPtUpJSZxmH9x-vyxJy-NlPAh_jUtVgL8

ZAPRASZAMY

 
Świetlicowe inspiracje

Zapraszamy na stronę.

https://wakelet.com/wake/a3c7040b-a4a0-4f37-b5ee-7e62443983c5?fbclid=IwAR1eR1w94-XcXEQqfgoTVFWvmDNPtUpJSZxmH9x-vyxJy-NlPAh_jUtVgL8

Będziemy tam zamieszczać najróżniejsze inspiracje i zadania plastyczne, muzyczne, ruchowe, edukacyjne, dla dzieci

oraz rodziców i opiekunów, które być może pomogą na nudę, a przy okazji wniosą trochę wiedzy i radości.

Miłej pracy twórczej :)


 
Warsztaty dziennikarskie - „Akademia młodego radiowca”

Na początku marca klasa 4a wzięła udział w warsztatach dziennikarskich „Akademia młodego radiowca”. Uczniowie zgłębiali tajniki pracy wrocławskich dziennikarzy. Ćwiczyli emisję głosu, dykcję i pracę przed mikrofonem. Niektórzy wcielali się w role prezenterów radiowych, inni próbowali swoich sił jako reporterzy. Dowiedzieliśmy się, czym jest tajemnicze widmo dźwięku i czy dźwięk można zepsuć, a także po co są dziury w podłodze w reżyserce i jak wyglądało radio Wrocław wiele lat temu. Niektórzy z uczniów marzą już o pracy dziennikarza!

K. Aksamit i klasa 4A

 
Dolnośląskie Mecze Matematyczne

W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do Dolnośląskich Meczów Matematycznych. Nasza drużyna składa się z najlepszych uczniów z klas piątych i szóstych. Pierwsze trzy mecze w fazie eliminacyjnej odbyły się w naszej szkole. Graliśmy przeciwko drużyną z SP 3, SP 24 oraz SP 50 z Wrocławia. Dzięki wygranym w dwóch meczach oraz zdobyciu dużej liczby punktów dostaliśmy się do fazy półfinałowej. Rozegraliśmy już pierwszy półfinałowy mecz z SP w Trzebnicy, który wygraliśmy wynikiem 32-25. Kolejny mecz rozegramy z SP 2 w Miliczu.

Uczniom serdecznie gratulujemy, życzymy dalszych sukcesów i z niecierpliwością czekamy na kolejną rozgrywkę.

Opiekunowie:
Natalia Kuboszek,
Ewa Misiejuk



 

W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do Dolnośląskich Meczów Matematycznych. Nasza drużyna składa się z najlepszych uczniów z klas piątych i szóstych. Pierwsze trzy mecze w fazie eliminacyjnej odbyły się w naszej szkole. Graliśmy przeciwko drużyną z SP 3, SP 24 oraz SP 50 z Wrocławia. Dzięki wygranym w dwóch meczach oraz zdobyciu dużej liczby punktów dostaliśmy się do fazy półfinałowej.

Rozegraliśmy już pierwszy półfinałowy mecz z SP w Trzebnicy, który wygraliśmy wynikiem 32-25. Kolejny mecz rozegramy z SP 2 w Miliczu.

Uczniom serdecznie gratulujemy, życzymy dalszych sukcesów i z niecierpliwością czekamy na kolejną rozgrywkę.

Opiekunowie:

Natalia Kuboszek,

Ewa Misiejuk

 
Pilotażowe zajęcia Kodowania

We wrześniu 2019 rozpoczęły się w naszej szkole innowacyjne zajęcia Kodowania, w których uczestniczą uczniowie klas 3-6. Dzieci  doskonalą swoje umiejętności  korzystając z aplikacji internetowych oraz pomocy zakupionych przez  naszą szkołę: ozobotów, robotów mBot i tabletów.

Uczestnicy zajęć Kodowania rozpoczęli pracę z robotami ozobot  kodując sposoby poruszania się i dodając efekty świetlne. Wykorzystywali w tym celu kolorowe kody na kartach (LINK do filmu).  Następnie doskonaliliśmy umiejętności  programowania w aplikacji Scratch przygotowując się do hackathonów, które odbywały się w naszej szkole podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania. Szóstoklasiści  tworzyli proste gry w aplikacji Microsoft MakeCode Arcade. Korzystając z kilku tutoriali tworzyli m.in. grę Dogoń Pizzę, Prosty Labirynt, Szczęśliwy Kwiatek i inne. Uczniowie uznali nawet, że aplikacja Arcade jest ciekawsza niż Scratch! (LINK do filmu)

Uczestnicy Kodowania rozpoczęli zajęcia z mBotami od montowania robotów na podstawie instrukcji (LINK do filmu). Uczniowie  poznawali podstawowe możliwości mBotów organizując  wyścigi i tworząc programy powodujące jazdę po określonych figurach (LINK do filmu).

Kolejną aplikacją, którą poznali uczniowie, była Kodable. Każdy z uczniów miał stworzone konto w klasie nauczyciela, dzięki której można łatwo zobaczyć postęp działań każdego uczestnika (LINK do filmu). Korzystając z Kodable uczniowie doskonalili swoje umiejętności kodowania korzystając z algorytmów, pętli, powtórzeń i funkcji: LINK do filmu.

Na szkolnych tabletach zainstalowaliśmy prostą aplikację LightBot, która pomogła zrozumieć uczniom pojęcie procedury: LINK do filmu.

Kodu Game Lab to ciekawy program do tworzenia wirtualnych światów, do których użytkownicy mogą wybierać ruchome obiekty. Obiekty mogą być następnie programowane i uruchamiane za pomocą klawiatury, myszki, ekranu czy konsoli. Uczestnicy Kodowania wykorzystali możliwości aplikacji programując gry w wirtualnych światach stworzonych przez siebie: LINK do filmu.

Uczniowie doskonalą swoje umiejętności programowania blokowego korzystając z z aplikacja PixBlocks. Narzędzie to posłuży nam do nauki języka Python. Ta stworzona przez specjalistów z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu aplikacja wspiera zarówno naukę programowania, jak i kreatywność  użytkowników poprzez możliwość np. tworzenia autorskich grafik, gier i animacji. Postępy uczniów są monitorowane przez nauczyciela dzięki pracy w specjalnie założonych klasach.

Uczniowie klas 5c i 5d oraz 6d i 6e realizując jednocześnie projekt eTwinning DECODE US!  wykorzystywali także  aktywności offline – kodowali informacje o sobie i naszej szkole  za pomocą alfabetu Morse’a i szyfru Cezara.  Za pomocą aplikacji Scratch przygotowali dla partnera z Portugalii animacje prezentujące nasze miasto. Roboty mBot wykorzystaliśmy do przygotowania filmowej wycieczki po największych miastach Polski – dzieci zaprogramowały roboty, które poruszały się po mapie naszego kraju.  Wspólnie z partnerem obchodziliśmy Europejski Tydzień Kodowania, podczas którego dzieci kilka razy spotkały się na międzynarodowych rozgrywkach Battle Royale w Cody Color. Gra Cody Color jest bardzo atrakcyjną propozycją stworzoną na tegoroczny EU Code Week, która uczy logicznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji wykorzystując proste polecenia dla robota Cody’ego  poruszającego się po kolorowej szachownicy. Podczas gry uczestnicy muszą wybrać takie wejście do kolorowej szachownicy, które  pozwoli robotowi  jak najdłuższe przebywanie wewnątrz szachownicy.

Iwona Kowalik

 
Wyniki konkursu na najpiękniejszą kartkę walentynkową
Wyniki konkursu na najpiękniejszą kartkę walentynkową:

Klasy 1-3
I miejsce Filip K. 1b i Igor S. 2b
II miejsce Karolina W. 2a
III miejsce Kacper B. 1a i Antoni K. 1b

Klasy 4-6
I miejsce Tomasz A. 4a
II miejsce Zuzanna B. 5d i Ida L. 5d
III miejsce Kinga B. 4a i Amelia M. 5c

Gratulujemy oraz bardzo dziękujemy za udział w konkursie!

 
I Ty możesz zostać wynalazcą!

Zafascynowani powieścią Rafała Kosika „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” uczniowie klas: VIa oraz VIc stworzyli oraz opatentowali swoje wynalazki. W niewielkich grupach projektowali swój innowacyjny pomysł. Dodatkowo, musieli udowodnić, że wykonany przez siebie przedmiot jest naprawdę potrzebny. Uczniowie klasy VIa tworzyli przedmioty, które ułatwiłby życie wybranemu bohaterowi dowolnej, omawianej lektury. Natomiast młodzież z klasy VIc skoncentrowała swe pomysły na współczesności i utworzyła innowacyjne propozycje dla nas – mieszkańców Ziemi. I tak oto między innymi powstał: „Bezfiltrowy Oczyszczacz Powietrza” noszony zamiast plecaka, „Teleport” dla ludzi żądnych nieustannych przygód, „Hologramator” dla bohaterów powieści „Pajączek na rowerze” czy  „Prywatny Robot” dla niewidomej dziewczynki z noweli Bolesława Prusa.

 

Zafascynowani powieścią Rafała Kosika „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” uczniowie klas: VIa oraz VIc stworzyli oraz opatentowali swoje wynalazki. W niewielkich grupach projektowali swój innowacyjny pomysł. Dodatkowo, musieli udowodnić, że wykonany przez siebie przedmiot jest naprawdę potrzebny. Uczniowie klasy VIa tworzyli przedmioty, które ułatwiłby życie wybranemu bohaterowi dowolnej, omawianej lektury. Natomiast młodzież z klasy VIc skoncentrowała swe pomysły na współczesności i utworzyła innowacyjne propozycje dla nas – mieszkańców Ziemi. I tak oto między innymi powstał: „Bezfiltrowy Oczyszczacz Powietrza” noszony zamiast plecaka, „Teleport” dla ludzi żądnych nieustannych przygód, „Hologramator” dla bohaterów powieści „Pajączek na rowerze” czy „Prywatny Robot” dla niewidomej dziewczynki z noweli Bolesława Prusa.

 
« pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia »

Strona 1 z 8


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.