REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1843321
Jesteśmy wicemistrzami Wrocławia w koszykówce chłopców!

Nasza szkolna drużyna koszykówki osiągnęła największy sukces w historii szkoły zajmując drugie miejsce w Mistrzostwach Wrocławia! W rozgrywkach wzięło udział łącznie 60 wrocławskich szkół. Chłopcy swoją długą drogę do finału rozpoczęli 13 stycznia wygrywając pierwszą rundę w zawodach strefy centrum. W finale strefy centrum, który odbył się 22 stycznia w naszej szkole zajęliśmy drugie miejsce i tym samym wywalczyliśmy awans do Mistrzostw Wrocławia. Niestety w tych zawodach kontuzji doznał jeden z najlepszych zawodników drużyny. W kolejnej rundzie rywalizowało 9 najlepszych drużyn z Wrocławia. Mecze były bardzo zacięte, ale chłopcy pokazali ogromną wolę walki. Łącznie zagraliśmy pięć dogrywek i wszystkie udało nam się wygrać! Ostatecznie przegraliśmy jedynie mecz finałowy i chłopcy mogli zawiesić na swoich szyjach srebrne medale! Reprezentacja awansowała do kolejnej rundy, którą były zawody międzypowiatowe. Mecze rozgrywane były w Żernikach Wrocławskich, gdzie udało nam się wygrać wszystkie spotkania awansując tym samym do Finału Strefy Wrocławskiej, który został rozegrany 6 lutego. W półfinale, po bardzo zaciętym pojedynku, przegraliśmy pod dogrywce 2 punktami i pozostało nam rywalizować o 3 miejsce. Ostatni mecz chłopcy wygrali zdecydowaną różnicą punktów i zasłużenie zajęli 3 miejsce w Finale Strefy Wrocławskiej. Naszej drużynie należą się ogromne brawa za walkę i rywalizację często ze starszymi kolegami z innych szkół. Wśród naszych zawodników było dwóch chłopców z klas III, dwóch z IV, trzech z V i pięciu    z klas VI!

Reprezentacja dziewczynek również wypadła świetnie w zawodach międzyszkolnych zajmując 3 miejsce w strefie centrum. W Mistrzostwach Wrocławia zajęliśmy bardzo dobre 7 miejsce. Śmiało można powiedzieć, że w rozgrywkach dziewcząt podobnie jak u chłopców byliśmy najmłodszą reprezentacją wśród szkół. Dziewczynki zgromadziły dużo doświadczenia, które na pewno zaprocentuje w przyszłości.

Wielkie brawa dla wszystkich zawodniczek i zawodników reprezentujących naszą szkołę!

Więcej zdjęć znajduję się w zakładce sport w naszej szkole!

 
Projektowanie trójwymiarowych elementów bazy księżycowej

Członkowie Klubu Młodego Odkrywcy wzięli udział w projekcie edukacyjnym Europejskiej Agencji Kosmicznej MOON CAMP CHALLENGE. Część konkursowa polega na zaprojektowaniu trójwymiarowych wybranych elementów bazy księżycowej przy wykorzystaniu narzędzia Autodesk®Tinkercad™. Nasi uczniowie biorą udział w wyzwaniu Moon Camp w kategorii Discovery, w której zespoły złożone z 2-6 osób  mają zaprojektować (do wyboru):

  • Lądownik księżycowy

  • Moduł mieszkalny astronautów i astronautek

  • Łazik księżycowy

Pierwsze zajęcia to poznawanie możliwości aplikacji Tinkercad. Dzieci bardzo szybko zaczęły tworzyć własne trójwymiarowe obiekty (FILM z zajęć). Praca  z nową i ciekawą aplikacją motywowała do tworzenia interesujących budynków czy maszyn.

Członkowie KMO przygotowali następnie kilka prac konkursowych, które zgłosiliśmy organizatorom konkursu w Europejskiej Agencji Kosmicznej. Uczniowie klasy 5c stworzyli projekty dwóch łazików księżycowych oraz pięciu modułów mieszkalnych dla astronautów: PROJEKTY KLASY 5C

Projekty można nadal zgłaszać. Potem będziemy niecierpliwie czekać na rozstrzygnięcie konkursu.

Iwona Kowalik

 
Co robimy na kółku „myślografia”?

Od paru tygodni zajmujemy się kaligrafią nowoczesną, czyli nauką pięknego pisania. Kaligrafia nowoczesna, czyli modern calligraphy to wyjątkowy odłam kaligrafii, który pozwala na dowolność, spontaniczność, wyrażenie siebie i odnalezienie własnego stylu. Na zajęciach skupiliśmy się na brush letteringu, czyli pisaniu za pomocą brush penów. Nauka nie jest łatwa, ale cierpliwie ćwiczymy przy okazji świetnie się bawiąc ! Może za jakiś czas każdy z nas stworzy swój własny autorski alfabet?



K. Aksamit



 
Wizyta w Radiu Wrocławskim

W dniu 29 stycznia klasa 4 d uczestniczyła w warsztatach w Radiu Wrocław.

Mieliśmy nie lada niespodziankę, gdy dano Nam możliwość wystąpienia na

żywo na antenie, Tymon odpowiadał na pytania prezentera a cała klasa miała

okazję grupowo wysłać słowne pozdrowienia. Ponadto z dziećmi przeprowadzono

wywiad grupowy o podróżach do audycji którą można było wysłuchać w sobotę

o godzinie 11.30 na antenie radia Wrocław. Produktem finalnym naszych warsztatów

było wcielenie się w rolę prezentera prognozy pogody, wszystkie dzieci miały okazję

nagrania swojego wystąpienia. Radio Wrocław zapewniło Nam niesamowite wrażenia.


Pozdrawiam
Anna Wasiak

 
O Celach Globalnych ONZ w projekcie CODING TO SAVE THE PLANET

Od października 2019 roku uczestniczymy w międzynarodowym projekcie CODING TO SAVE THE PLANET,  którego członkami są szkoły z Włoch, Turcji, Malty, Węgier, Portugalii, Holandii, Chorwacji i Rumunii. Projekt poświęcony jest Celom Zrównoważonego Rozwoju ONZ i sposobom na włączenie kodowania i przedmiotów z grupy STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) w działania służące ochronie naszej planety. W każdym miesiącu członkowie projektu  zajmują się innym Celem  Globalnym.

Październik poświęcony był globalnemu ociepleniu. Uczestniczyliśmy w Największej Lekcji Świata. Uczniowie klas 6d i 6e pracowali w grupach nad celem 7. „Czysta i dostępna energia”. Uczniowie poznali różnicę między energią odnawialną i nieodnawialną i poznali przykłady stosowania technologii odnawialnych w europejskich krajach. Następnie wykonywali w aplikacji Pivot Animator, którą  zajmowaliśmy się na lekcjach informatyki, animację pt. Czysta energia, promującą stosowanie odnawialnych źródeł energii m.in. dzięki  turbinom wiatrakowym i  panelom słonecznym (LINK DO FILMU).

Listopad był poświęcony równości w dostępie do edukacji. Obchodziliśmy jednocześnie Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Uczniowie poznawali Konwencję Praw Dziecka, a następnie obejrzeli filmy na jej temat przygotowane przez UNICEF i dyskutowali o przedstawionych w nich prawach. Poznali historię Malali Yousafzai, Pasztunki walczącej o prawa dziewcząt do edukacji, która cudem przeżyła atak Talibów. Obejrzeli fragment jej wystąpienia w ONZ na temat ważności i znaczenia dostępu do edukacji dla  każdego dziecka. Dzieci byli bardzo poruszone Jej losem. Podziwiały odwagę z jaką walczy o prawo dostępu do edukacji szczególnie dziewcząt. Zdały sobie sprawę, jakimi są szczęściarzami mogąc chodzić bezpiecznie do szkoły. Uczestnicy naszego projektu poznali także konkretne przykłady realnego wpływu dzieci na losy innych ludzi oraz ich wkład w ochronę naszej planety - Dzieci mają głos!

W grudniu zajmowaliśmy się celem „Życie pod wodą” połączonym z aktywnym udziałem w Godzinie Kodowania. Wykorzystaliśmy informacje, które zyskaliśmy podczas hackathonu „Czysta woda” , także dzięki współpracy z Hydropolis. Wykorzystaliśmy ciekawą propozycję AI for Oceans, która pozwoliła zrozumieć uczniom jak rozwija się sztuczną inteligencję i jak można ją wykorzystać do rozwiązywania światowych problemów, takich jak zanieczyszczenie oceanów plastikiem. Uczniowie uczyli maszyny co jest rybą, a co nią nie jest, następnie klasyfikowali obiekty, które powinny lub nie powinny znaleźć się w wodzie i uczyli maszynę nowych słów (LINK DO FILMU). Wykorzystaliśmy także aplikację Kodable "Beach Clean Up", dzięki której połączyliśmy naukę kodowania z przypomnieniem o konieczności dbania o środowisko (POKAZ ZDJĘĆ). Polska drużyna wzięła także udział w Godzinie Kodowania. Tworzyliśmy gry w aplikacjach Star Wars, Flappy i Grinch (LINK DO FILMU) i uczyliśmy się kodowania korzystając z Minecrafta (LINK DO FILMU). Nasz zespół przygotował kartki świąteczne korzystając z techniki pixelart dla naszych włoskich partnerów.

Wspólną styczniową aktywnością szkół uczestniczących w projekcie jest zremiksowanie programu stworzonego w aplikacji Scratch pt. "Walking in the Wood".  Uczniowie dodawali do niego nowe duszki - leśne zwierzęta, które należy objąć ochroną, dodawali teksty, ruch i tworzyli skrypty dla nowych duszków, prezentując problemy z przetrwaniem wybranego gatunku. Przykłady remiksów:

https://scratch.mit.edu/projects/359633467/
https://scratch.mit.edu/projects/359634105/
https://scratch.mit.edu/projects/359633731/

Uczniowie stworzyli także własne animacje w aplikacji Scratch, które prezentowały problem ochrony zagrożonych gatunków lub pomysły na ich ochronę. Fragmenty kilku prac można obejrzeć na  filmie (LINK DO FILMU)

Iwona Kowalik

 
Geometria z Geogebrą

Nauka geometrii bywa zabawna i może odbywać się z wykorzystaniem nowych technologii. Przekonali się o tym uczniowie klas 5c, 6d i 6e podczas lekcji Kreatywności. Uczniowie wykorzystywali szkolne tablety, na których zainstalowano aplikację Geogebra. Po poznaniu możliwości tej aplikacji dzieci rysowały podstawowe figury geometryczne: punkty, odcinki, półproste i proste, koła i okręgi, różne wielokąty. Następnie poznawały lub przypominały sobie tworzenie prostych równoległych lub prostopadłych przechodzących przez podane punkty, konstrukcje kwadratu, prostokąta, a klasy szóste także sześciokąta foremnego. Po poznaniu menu programu uczniowie  wykorzystywali jego możliwości do tworzenia rysunków złożonych z figur geometrycznych, projektowania własnych budynków, a także ciekawych pojazdów.

Wykorzystanie Geogebry umożliwiło powtórzenie informacji dotyczących figur geometrycznych  i tworzenie ciekawych prac graficznych. Mamy nadzieję, że zachęciło dzieci do nauki geometrii. Prace uczniów można obejrzeć na FILMIE.

Iwona Kowalik

 
Rozstrzygnięcie Konkursu “Źródełka wody”

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu “Źródełka wody”. Cieszymy się, że szkolne poidełka cieszą się tak olbrzymim zainteresowaniem wśród naszych uczniów. Dziękujemy także,

że korzystacie ze źródełek zgodnie z instrukcją.

Otrzymaliśmy wiele przepięknych prac. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie, kreatywne pomysły, ciekawe przepisy i chwytliwe hasła reklamowe. Zapraszamy do oglądania plakatów i przepisów w holu głównym lub na blogu https://konkurspoidelka., a zwycięzców do odbioru nagród u wychowawców klas.

Niech ten wesoły wierszyk Julii H. przypomina wszystkim o tym jak ważne jest picie wody:

 

Wodę piją także dzieci,

co z kranika ciągle leci,

bo by rosnąć, bo by żyć,

trzeba dobrą wodę pić!


I. Kowalik, A. Barańska, P. Soluch, K. Aksamit

Lista nagrodzonych osób w Konkursie szkolnym “Źródełka wody”

Przepisy/Instrukcje:

 

    Julia H., kl. 5d

    Julia A., kl. 5a

    Hania S., kl. 5d

    Matematyka:

    Dariusz R., kl. 4a

    Adam W., kl.4a

    Mateusz B., kl. 5d

    Julia A., kl. 5a

    Wiktor Ł., kl. 6d

    Animacje:

    Maks Sz. klasa 4c

    Ania N. klasa 4c

    Julia J. klasa 5d

    Bartosz P.

    Plakaty klas 1-3:

    Volodymyr N., kl. 1a

    Jan F.

    Mateusz Ś., kl. 1a

    Kalina K.

    Gabrysia N., kl. 1a

    Krzyś B.

    Michał N., kl. 1a

    Kuba E.

    Szymon L., kl. 1a

    Leon P.,   kl. 1a

    Ignacy M.

    Kacper B., kl. 1a

    Michalina B.

    Marcelina J., kl. 1a

    Tomek T., kl. 1a

    Zosia D.

    Laura W., kl. 1a

    Karola W., kl. 2a

    Filip P., kl. 2b

    Igor G., kl. 2a

    Martyna F., kl. 2b

    Martyna G., kl. 2a

    Wojtek, kl. 2b

    Laura K., kl. 3b

    Maya T, kl. 3b

    Maja G., kl. 2a

    Alicja Z., kl. 3c

    Alina B., kl. 3c

    Maks Sz., kl. 3c

    Lena M., kl. 3a

    Natasza J., kl. 3a

    Sofia B., kl. 3a

    Plakaty klasy 4:

    Lena B., kl. 4a

    Maksym S., kl. 4a

    Marianna M., kl. 4a

    Tomasz A., kl. 4a

    Wojciech W., kl. 4B

    Anna D., kl.4C

    Anna N., kl.  4C

    Filip S., kl.4C

    Helena Ch., kl. 4C

    Jakub B., kl. 4C

    Lena N., kl. 4C

    Małgorzata S., kl. 4C

    Masza S., kl. 4C

    Nadia M., kl. 4C

    Plakaty klasy 5:

    Katarzyna M., kl. 5A

    Maks B., kl. 5A

    Marcel S., kl. 5A

    Olek K., kl. 5A

    Oliwia P., kl. 5A

    Patrycja P., kl. 5A

    Zosia K., kl. 5A

    Alicja W., kl. 5C

    Blanka M., kl. 5C

    Filip S., kl. 5C

    Julia K., kl. 5C

    Kamil Dz., kl. 5C

    Olivier N., kl. 5C

    Olivier Z., kl.5C

    Pola Sz., kl.5C

    Radek K., kl. 5C

    Anna L., kl. 5D

    Filip K., kl.5D

    Ida B., kl. 5D

    Ida L., kl.5D

    Kalina J., kl.5D

    Lena S., kl. 5D

    Lidia K., kl. 5D

    Michał K., kl. 5D

    Miłosz M., kl. 5D

    Szymon D., kl. 5D

    Victoria P., kl. 5D

    Zuzia Bo., kl. 5D.

    Zuzia Ba., kl. 5D

    Anastasiia M., kl. 5E

    Amelia S., kl. 5E

    Anna D., kl. 5E

    Eugenia L., kl. 5E

    Magda D., kl.5E

    Michał S., kl. 5E

    Oskar W., kl.5E

    Sandra D., kl.5E

    Plakaty klasa 6:

    Ola K, kl.  6E

     

 
Projekt czytelniczy "Zaczarowana szafa"

Komu brakuje śniegu w tym roku może śmiało skorzystać z tajemniczego przejścia do Narnii i znaleźć się nagle

w zaczarowanej zimowej krainie.  Podążając śladami bohaterów książki C.S. Lewisa uczniowie klasy 4D zbudowali swoje magiczne szafy,

w których umieścili informacje o świecie przedstawionym lektury, a także niezwykłe zagadki, quizy, rebusy i krzyżówki.

Tajemnicze Szafy można oglądać w sali 0.066 - niech będą one dla Was zaproszeniem do pięknego świata Narnii.

K. Aksamit i klasa 4D

 

 

 
Projekt iEARN Daffodils & Tulips – sprawozdanie z realizacji projektu

Pod dwóch miesiącach sprawdziliśmy co dzieje się z zasadzonymi w listopadzie

cebulkami tulipanów. Styczeń i luty to okres zimnych temperatur, czyli czas zimowania

cebulek w glebie. Dzięki przebywaniu przez długi czas w zimnym środowisku, tulipany

mają szansę zakwitnąć wiosną. Część z nich postanowiliśmy przykryć agrowłókniną,

by ochronić je przed nadchodzącym mrozem, a część zostawiliśmy bez przykrycia,

by sprawdzić, które tulipany szybciej wyrosną. Niestety parę cebulek zostało wydziobanych

z ziemi przez ptaki, ale udało nam się je ponownie wsadzić w ziemię. Zobaczyliśmy,

że niektóre z nich wypuszczają już pędy.

Na lekcji przyrody sformułowaliśmy 3 pytania badawcze, którymi podzieliliśmy się

z innymi uczestnikami projektu:


1. Czy cebulki tulipanów przetrwają minusowe temperatury?
2. Czy materiał (agrowłóknina) pomoże przy wzroście tulipanów?
3. Czy pomimo trwającej budowy koło ogródka szkolnego nasze tulipany urosną?

Mamy nadzieję, że marzec przyniesie nam odpowiedzi na zadane pytania, a nasz szkolny

ogród ozdobią piękne kolorowe kwiaty.



klasa 4a i K. Aksamit, H. Goldman-Połom, A. Sas

 
XIII Festiwal Kolęd i Pastorałek "Świąteczne Śpiewanie"

W dniu 16.01.2020 r. zespół wokalny w składzie: Machoń Zuzanna (3c SP) Ziobro Alicja (3c SP) Andrzejczak Julia (5a SP)

Zabudska Sofiia (5a SP) Berezowska Ida (5d SP)  Chorociej Jagoda (5d SP) Piątas Lila (5d SP) Zikii Olesia (6e SP) wystąpił

na XIII Festiwalu "Świąteczne śpiewanie" przy Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży przy ul. Kołłątaja.

Dziewczynki zaprezentowały dwa utwory - kolędę "Wśród nocnej ciszy" oraz piosenkę z repertuaru

Sii "Santa is coming to us". Dziękujemy Pani Annie Zynek za pomoc do stworzenia choreografii

do jednego z prezentowanych utworów.

 

Katarzyna Sroka

 

 
Sukces Sergiusza Majzesowicza w Konkursie Pieśni Artystycznej

W dniu 29. listopada 2019 r. uczeń klasy 6b - Sergiusz Mojzesowicz wystąpił w VIII Dolnośląskim

Konkursie Pieśni Artystycznej dla solistów amatorów i został jego laureatem zajmując II miejsce

ex auquo w Kategorii II dla dzieci 10-13 lat. Należy nadmienić, ze Sergiusz jest również uczniem

Szkoły Muzycznej I st. im. G. Bacewiczwe Wrocławiu oraz członkiem Chóru Chłopięcego Narodowego

Forum Muzyki we Wrocławiu. Życzymy Sergiuszowi dalszych artystycznych sukcesów i serdecznie

gratulujemy wyróżnienia!

 

Katarzyna Sroka

 

 
Życzliwek

„Jeśli życzliwość jest szczera i nieobłudna, to jest niezwyciężona” – zmieniają się czasy, a słowa Marka Aureliusza nie tracą na aktualności.

Życzliwość warto pielęgnować zawsze i wszędzie,  przypominamy o tym każdego 21 dnia m-ca. Zapraszamy do rozdawania uśmiechów oraz miłych krzepiących słówPuszcza oczko

ZEW


 
Holiday Card Exchange, czyli świąteczno-noworoczna wymiana kartek

Uczniowie klasy 5c ponownie zaangażowali się w udział w projekcie wymiany kartek świąteczno-noworocznych  HOLIDAY CARD EXCHANGE, realizowany poprzez platformę iEARN. Tym razem naszymi partnerami byli uczniowie z Tajwanu (szkoły z Taipei oraz Yun-Lin Hsien), Australii (Corinella, Wiktoria), Rosji (Mezhdurechensk w Republice Komi), Białorusi (Witebsk), Słowenii (Maribor), Indiach (Hyderabad, staan Telangana). Uczniowie klasy 5c przygotowali blisko 200 kartek, które przesłaliśmy partnerom:

Otrzymaliśmy przesyłki od naszych partnerów. Poza kartkami wykonanymi przez uczniów otrzymaliśmy także listy z informacjami o zwyczajach świątecznych i noworocznych, prezentach jakie otrzymują dzieci, a także przepisy na świąteczne smakołyki.

Iwona Kowalik



 
Bal karnawałowy

Śmiech, światła, muzyka, dobra zabawa i piękne stroje! Wszystko to towarzyszyło nam w piątek, 10 stycznia, w Szkole Podstawowej nr 16.
Już od rana na hali sportowej odbywały się tańce ze znanym nam już DJ-em. Najpierw bawili się uczniowie klas młodszych, a po południu klasy IV, V i VI. Na sali było kolorowo - królowie i królewny, piłkarze i jednorożce, myszki Minnie i najpiękniejsze sukienki z dziewczęcych szaf. Jednym słowem: karnawał w pełni!
Szkoda, że kolejna taka zabawa dopiero za rok.

Serdecznie dziękujemy za organizację i zaangażowanie Radzie Rodziców.
ZEW

 
Spotkanie z generałem brygady pilotem Tomaszem Drewniakiem

13 stycznia 2019 roku uczniowie klas 5 naszej szkoły mieli okazję spotkać się z wyjątkowymi gościem – generałem brygady dyplomowanym pilotem Tomaszem Drewniakiem. Pan Generał  w swojej zawodowej karierze pełnił m.in. funkcje Szefa Wojsk Lotniczych i  Zastępcy Szefa Szkolenia Sił Powietrznych. Nasi uczniowie mogli dowiedzieć się jak zostać pilotem, jakie szkoły należy ukończyć, aby być lotnikiem. Pan Generał T. Drewniak opowiadał dzieciom o swojej zawodowej karierze, zachęcając dzieci do nauki, ciężkiej pracy i konsekwencji w dążeniu do spełniania swoich marzeń. Zaprezentował uczestnikom kilka filmów dotyczących lotnictwa, startu myśliwca czy ważnej funkcji, jaką pełni Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. Dzieci zadawały mnóstwo pytań, na które Pan Generał Tomasz Drewniak cierpliwie odpowiadał. Pytano o umundurowanie generała lotnictwa, o najszybsze samoloty, rekordy wysokości, wypadki lotnicze czy katapultowanie. Dzieci zadawały także pytania dotyczące udziału Pana Generała w misjach wojskowych za granicami Polski, ulubionych samolotów czy liczbą żołnierzy, którymi dowodził. Bardzo serdecznie dziękujemy Panu Generałowi Tomaszowi Drewniakowi za przybliżenie uczniom kariery lotnika, warunków jakie muszą spełniać piloci, wszystkich ciekawostek związanych z tym zawodem. Kto wie, może dzisiejsza wizyta zachęciła naszych uczniów do bliższego przyjrzenia się karierze lotnika?

 

Wizyta nie odbyłaby się bez życzliwej opieki Pana Doktora Inżyniera  Wiesława Wróblewskiego pracującego w Katedrze Kriogeniki i Inżynierii Lotniczej na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym Politechniki Wrocławskiej, który od  ponad roku wspiera działalność Klubu Młodego Odkrywcy. Jesteśmy bardzo wdzięczni za zorganizowanie tego spotkania.
Miło nam było także gościć Pana Jerzego Musiała, Prezesa Klubu Seniorów Lotnictwa we Wrocławiu.

Iwona Kowalik  i Paulina Soluch

 
« pierwszapoprzednia1234567następnaostatnia »

Strona 1 z 7


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.