REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 1697433
Nowości w bibliotece

Instytut  Pamięci  Narodowej wydał książkę „Polska – zarys dziejów”  (od IX w. do 2012 r.) w języku ukraińskim. Publikacja licząca 386 stron, bogata w ilustracje i mapy stanowić może istotną pomoc w nauczaniu i przyswojeniu wiedzy o historii  Polski przez dzieci i młodzież posługującą się na co dzień językiem ukraińskim. Uczniów obcojęzycznych zainteresowanych historią naszego kraju zapraszamy do biblioteki szkolnej.



 
Hackathon dla klas 5 pt. „Czysta woda”

9 i 10 października 2019 r. reprezentacje klas piątych wzięły udział w naszym pierwszym szkolnym hackathonie, którego tematem była czysta woda. Wydarzenie rozpoczął wykład Pana Kamila Chmiela z Hydropolis, który przybliżył problem zanieczyszczenia wód naszym uczniom. Dzięki wielu przykładom Pan Kamil uzmysłowił dzieciom, jak niewiele pitnej i czystej wody mamy do dyspozycji. Z przerażeniem dowiedzieliśmy się, że w ciągu 30 lat wody może zabraknąć także w Polsce. Podczas wykładu uczestnicy lepiej poznali skutki zanieczyszczenia rzek i oceanów. Pan Kamil szczególną uwagę zwrócił na problem zanieczyszczenia oceanów plastikiem i pojawieniem się tzw. Wielkiej Pacyficznej Plamy Śmieci, która ma wielkość dwóch powierzchni Francji. Ten bardzo interesujący wykład zmusił nas do refleksji, a uczniów zachęcił do zadawania bardzo wielu pytań.

Następnego dnia uczniowie przystąpili do tworzenia prac, które miały zwrócić uwagę odbiorców na problem zanieczyszczenia wody lub jej braku. Swoje animacja lub gry uczniowie tworzyli w aplikacji Scratch. Po 20 minutach musieli podzielić się z pozostałymi grupami swoimi pomysłami na realizację swojej pracy. Praca w zespołach klasowych sprzyjała powstawaniu ciekawych pomysłów i wykorzystywaniu mocnych stron poszczególnych członków grupy. Po ponad godzinnej pracy zespoły prezentowały dotychczasowe efekty swojej pracy i plany na dokończenie animacji lub gier. Podsumowaniem hackathonu była ocena prac wszystkich zespołów przez eksperta – informatyka, Pana Adama Przybyłę z firmy Nokia. Pan Adam zwracał uwagę na mocne strony prac i sugerował co można byłoby jeszcze poprawić. Wyjaśnił także uczniom kim jest hacker.

Bardzo dziękujemy Panu Kamilowi Chmielowi i Panu Adamowi Przybyle za pomoc w organizacji hackathonu. Doświadczenia zebrane podczas przygotowywania tego wydarzenia wykorzystamy już wkrótce – 18 października w naszej szkole przygotowujemy hackathonu kosmiczny dla uczniów klas 6 z pięciu wrocławskich szkół.

PRZEBIEG HACKATHONU można zobaczyć na zdjęciach.

Iwona Kowalik

 

http://zsp16.wroclaw.pl/sp16/images/kowalik/codeweek/loga_small.jpg

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
 
Wieczorne rozgrywki Cody Color z wykorzystaniem transmisji na żywo

9 października uczniowie mieli okazję uczestniczyć po raz pierwszy w transmitowanej na  żywo  rozgrywce Battle Royale. Od godziny 19.00 do 20.00 stoczyli 3 bitwy złożone z 30 rozgrywek, które były transmitowane przez kanał YouTube. Gra Cody Color jest bardzo atrakcyjną propozycją stworzoną na tegoroczny EU Code Week, która uczy logicznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji wykorzystując proste polecenia dla robota Cody’ego (wejście na czerwone pole powoduje skręt w prawo, na żółte pole – skręt w lewo, a na szare – ruch do przodu). Uczestnicy muszą wybrać takie wejście do kolorowej szachownicy, które  pozwoli robotowi  jak najdłuższe przebywanie wewnątrz szachownicy. Szkolny rekordzista uzyskał dotąd 34 ruchy.

Podczas wieczornej rozgrywki uczniowie mogli widzieć ruchy pozostałych uczestników  i komentować swoje decyzje na czacie. Rywalizacja była bardzo ostra, bo wielu uczestników stało się prawdziwymi ekspertami  w Cody Color!

https://www.youtube.com/watch?v=tgbLIoHywTA

Kolejny „live” już w piątek, 11 października 2019 r, o godzinie 19.30 na kanale Iwony Kowalik. Należy jednocześnie uruchomić stronę  https://codycolor.codemooc.net i wybrać opcję Battle Royale.

Szkolne rozgrywki Cody Color odbędą się w poniedziałek 14 października o godzinie 12.00.

Iwona Kowalik

 
Gra miejska „Wokół 17. południka”

W poniedziałek 7 października 2019 roku reprezentacja naszej szkoły uczestniczyła w międzyszkolnej matematycznej grze miejskiej z elementami kodowania „Wokół 17. południka”. Rozpoczęliśmy w ten sposób oficjalne obchody Europejskiego Tygodnia Kodowania połączone z  celebrowaniem Roku Matematyki 2019. Razem z naszymi szóstoklasistami uczyli i bawili się uczniowie z 4 wrocławskich szkół: SP32, SP65, SP77 i SP90.

Grę rozpoczął wykład prof. dr hab. inż. Marka Klonowskiego z Katedry Informatyki Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej, który był wprowadzeniem naszych uczniów w świat kryptografii. Pan Profesor w bardzo przystępny sposób wyjaśnił uczniom na czym polega szyfrowanie i deszyfrowanie, czym jest tekst jawny, a czym kryptogram oraz co to jest „tajny klucz”. Zaprezentował alfabet Morse’a, szyfr PIGPEN, szyfr Cezara oraz szyfr Vigenère’a. Pan Profesor rozmawiając z uczniami ustalił po co koduje się informacje i jakie jest praktyczne zastosowanie szyfrowania. Opowiedział także uczniom o udziale polskich kryptologów w złamaniu kodu Enigmy.

Po krótkiej przerwie wszyscy uczestnicy udali się na wrocławski Rynek, gdzie odbyła się właściwa gra miejska. Uczniowie otrzymali mapę oraz wskazówki, które musieli wykorzystać, aby dotrzeć do poszczególnych stacji. Na każdej z nich otrzymywali zadania związane z 17. południkiem i naszym miastem, z których część miała zaszyfrowane polecenia. Po odkodowaniu rozwiązywali zadania. Stacjami były m.in. budynek Urzędu Statystycznego, Stara Giełda czy Gmach Główny Uniwersytetu Wrocławskiego z symboliczną linią 17. południka. Uczniowie starali się samodzielnie rozwiązywać zadania, ale mogli korzystać z przygotowanych podpowiedzi licząc się ze stratą części punktów za zadanie.

Po raz pierwszy uczestniczyliśmy w grze matematycznej. Mamy nadzieję, że weźmiemy udział w kolejnych edycjach. LINK DO FILMU

Impreza odbyła się w ramach współpracy naszej szkoły z Akademią Talentów i Uzdolnień we Wrocławiu.

Iwona Kowalik

 
Wizyta dr Hugh Thomasa w klasie 3c w ramach zajęć ,,Spotkania z ciekawymi ludźmi”

Klasa trzecia miał przyjemność gościć u siebie pana dr Hugh Thomasa. Pan doktor przyleciał do Nas z dalekiej Australii, gdzie mieszka od 20 lat. Jednak swoja przygodę z medycyną rozpoczął w swoim rodzinnym mieście -  Port Elizabeth. Jest to miasto w południowej części Republiki Południowej Afryki. Nasz gość opowiadał nam o swojej pracy zarówno w Afryce jak i w Australii. Dowiedzieliśmy się także, wiele ciekawych informacji o tych krajach. Najbardziej zainteresowała nas historia szczepu Zulu. Zulusi to lud afrykański z grupy plemion Nguni. Zulusi mówią językiem zulu, który nasz gość bardzo dobrze zna. W tłumaczeniu pomagała nam pani tłumaczka, która również przyjęła nasze zaproszenie. Dziękujemy bardzo za ciekawe spotkanie, które było dla nas  jednocześnie powtórką z języka angielskiego.

Małgorzata Symber

 
Miejsce w gwiezdnej przestrzeni

3 października  uczniowie klasy 2a udali się na pokaz do Planetarium Uniwersytetu Wrocławskiego. Uczniowie odbyli podróż przez Układ Słoneczny, począwszy od Słońca, poprzez planety i ich księżyce aż po planety karłowate i komety. Zapoznali się ze zmieniającym wyglądem nocnego nieba i z najciekawszymi widocznymi na nim obiektami. Porozmawiali też o zjawiskach związanych z obecnością Księżyca na orbicie ziemskiej, a także o miejscu Ziemi w Układzie Słonecznym i w całym Kosmosie. Po dniu pełnym wrażeń, niebo już nie będzie miało przed nimi tylu tajemnic!

Beata Waincetel

 
Wygrana w konkursie Rowerowy Maj - Wycieczka do ZOO

We wrześniu klasa 4a odwiedziła wrocławskie ZOO. Na początku swojej wycieczki uczniowie zwiedzili Afrykarium, podziwiając przeróżne gatunki ptaków i zwierząt pochodzące z Czarnego Lądu. Były tam żółwie, manaty, pingwiny, hipopotamy nilowe, mrówniki, gatunki ryb wielkich jezior tektonicznych  oraz najmniejsze na świecie antylopy dikdiki. Kolejnym etapem wycieczki było terytorium panter, małpiarnia i słoniarnia. Niestety nie udało się nam zobaczyć słoni, a także surykatek, które schowały się w swoich norach przed porannym chłodem. Uczniowie podziwiali za to lemury, rysie, niedźwiedzie, pelikany,sowy i leniwce, .....które smacznie spały i nawet nie zauważyły roześmianej klasy 4a.

Wycieczka była wygraną w konkursie "Rowerowy maj" - trzymamy kciuki za wszystkie klasy startujące w konkursie w przyszłym roku! Powodzenia!
K. Aksamit i klasa 4a

 

 

 
Matematyczny projekt eTwinning

Uczniowie klasy 5c rozpoczęli we wrześniu  projekt MATHS PUZZLES ABOUT US, który pozwoli nam wykorzystać matematykę do zaprezentowania informacji o uczestnikach, szkołach, naszych miastach i krajach. Uczniowie będą tworzyć zagadki i quizy stosując obliczenia arytmetyczne i geometrię. Naszymi partnerami są uczniowie ze szkół z Portugalii i Rumunii.

Na początku projektu nakręcaliśmy krótki film prezentujący naszą drużynę i szkołę: FILM. Kolejna aktywność to zaprojektowanie przez uczniów własnych awatarów. Dzieci tworzyły je w postaci rysunków pixelart: AWATARY KLASY 5C. Następnie uczniowie zapisali swoje prace w postaci KODÓW, na podstawie którego narysują go nasi partnerzy TWORZENIE KODÓW. Gotowe kody przesłaliśmy do Portugalii i Rumunii. Czekamy na prace naszych partnerów.

Kolejnym zadaniem było przygotowanie zagadek w postaci w działań arytmetycznych, których wyniki prezentowały naszą klasę i szkołę: ZAGADKI O NASZEJ KLASIE I SZKOLE. Te zagadki właśnie trafiły do dzieci w Portugalii i Rumunii. Czekamy na Ich zagadki dla nas!

Iwona Kowalik

 
Nowe zajęcia z gier logiczno-strategicznych

Od września 2019 r. w naszej szkole odbywają się nowe zajęcia z gier logiczno strategicznych.

Inspiracje dotyczące ciekawych tytułów gier oraz organizacji  zajęć czerpiemy z różnych stron internetowych poświęconych grom planszowym oraz z Klubu Gier planszowych w Siechnicach, który spotyka się na cotygodniowych „czwartkowych rozdaniach”.

Na zajęciach uczniowie będą mieli nie tylko okazję przeprowadzania ciekawych rozgrywek, ale także będą brać udział w mini turniejach :)

Dzięki Dyrekcji mamy w zasobach wiele ciekawych tytułów gier logicznych, strategicznych, zręcznościowych i rodzinnych. Zachęcamy także uczniów, aby na zajęcia przynosili własne gry.

W dzisiejszych czasach gdy planszowe to nie tylko rozgrywka, ale także możliwość zdobywania wiedzy, ćwiczenie pamięci, rozbudzanie i pogłębianie zainteresowań czy zwyczajnie możliwość nawiązania ciekawych relacji społecznych.

Zajęcia odbywają się co środę w sali 1.067 od godziny 7:20  i trwają godzinę zegarową.

Chętnych zapraszamy do wspólnej zabawy przy planszy!

Opiekun zajęć

Natalia Kuboszek

 
Wycieczka dla uczniów wyróżnionych

Dnia 27.09.2019 r. uczniowie klas 5 i 6 pojechali na wycieczkę dla uczniów wyróżnionych w 2018/ 2019 za najlepsze wyniki w nauce i wzorowe oraz bardzo dobre zachowanie. Na wyprawie rozwiązywaliśmy łamigłówki mozaikowe w Explora Parku w Wałbrzychu, a w drodze powrotnej rozpaliliśmy ognisko u stóp góry Ślęży. Podczas ogniska jedliśmy kiełbaski, ale również bawiliśmy się znakomicie - zarówno dzieci jak i dorośli :)

Wyprawę można śmiało uznać za naprawdę udaną.

Magdalena Sutor

 
ODYSEUSZE NA START

Po raz kolejny w naszej szkole ruszają zajęcia w ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego ODYSEJA UMYSŁU.

Mamy już zarejestrowane członkostwo na rok szkolny 2019/2020.

W tym roku szkolnym będą pracować z Odyseuszami Trenerki: Małgorzata, Renata, Zuzanna, dodatkowo wspierać nas będą Małgorzata oraz Katarzyna, która w październiku będzie uczestniczyć w szkoleniu trenerów.

Za nami pierwsze zajęcia na których omówiliśmy zasady współpracy, opracowaliśmy kontrakt, poznaliśmy się podczas zabaw integracyjnych i spontanów oraz poznaliśmy problemy długoterminowe.

W tym roku na Odyseuszy czekają:

Problem 1: Reakcja na ryzyko

Problem 2: Co leci w sieci

Problem 3: Perspektywa detektywa

Problem 4: Nisko zawieszona poprzeczka

Problem 5: Nonsensy z sensem

Problem dla Juniorów: Robale w modowym szale

 
„Bitwa narodów” w kodowaniu

26 września reprezentanci klas 5 i 6 naszej szkoły wzięli udział w zdalnej lekcji o aplikacji CodyColor, którą poprowadził profesor Alessandro Bogliolo – włoski ambasador EU Code Week i znany promotor kodowania. Profesor Bogliolo, twórca aplikacji, wyjaśnił uczestnikom spotkania online zasady gry, a następnie zaprosił do odgadywania kolejnych  ruchów robocika Roby na kilku planszach.

Uczestnicy z naszej szkoły już od kilku dni trenowali korzystanie z aplikacji CodyColor, aby wziąć udział w „bitwie narodów” z kodowania, czyli „Battle Royale”.  Podczas spotkania rozegraliśmy bitwę z drużyną z Portugalii. Mimo, że nasi przeciwnicy byli starsi (mieli po 16 lat) udało się nam wygrać kilka bitew. Walczyliśmy także z drużynami z Włoch i Grecji. Niesamowite emocje jakie udzieliły się naszym uczniom, było chyba słychać na całym holu! Wkrótce kolejne bitwy z europejskimi drużynami!

Film z wydarzenia

Zapraszamy do trenowania przed szkolnymi zawodami w CodyColor! Link do darmowej aplikacji online: https://codycolor.codemooc.net

Iwona Kowalik

 
Gry planszowe, które rozwiną kreatywność naszych uczniów

Dzieci lubią spędzać czas na ulubionych zabawach. Dorośli czasami nie zdają sobie sprawy z tego, że właśnie wtedy nasze pociechy uczą się i poznają świat.  Dlatego podczas lekcji kreatywności uczniowie z klasy 3c sami zaprojektowali gry, które będą rozwijać, jednocześnie pobudzając wyobraźnię.
(Erika Landau). Mówiąc inaczej, kreatywność to umiejętność dostrzegania w rzeczach zwyczajnych, pospolitych tego, co niezwykłe...

Zuzanna Czyszczoń

 
Multimedialne warsztaty z wykorzystaniem tabletów w klasie 3c

Klasa 3 c po raz drugi wzięła udział w warsztach multimedialnych „Świat Klocków Lego". Uczniowie zostali zapoznani z  podstawowymi znaczeniami programowania i kodowania. Jednym z głównych celów zajęć było kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie. Uczniowie dowiedzieli się jak stworzyć własny film animowany, czym jest “klatka”, oraz poznali technikę po klatkową. Każdy z uczniów stworzył samodzielnie przy pomocy aplikacji krótki film. Bohaterami filmów zostały postacie z Klocków Lego. Filmy z zajęć można obejrzeć w Internecie na YouTube. Zajęcia były bardzo atrakcyjne dla dzieci, pochłonęły je bez reszty. Chętnie powtórzymy takie zajęcia lub zorganizujemy podobne.

Małgorzata Symber

 
Europejski Tydzień Kodowania 2019

Od 5 do 20 października w całej Europie, w tym oczywiście w Polsce, będziemy świętować Europejski Tydzień Kodowania, czyli #CodeWeek2019. Europejski Tydzień Kodowania to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem.

Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Projektowanie prostych komputerowych algorytmów daje dzieciom (i wielu dorosłym) poczucie sprawczości oraz uczy zadaniowego podejścia do problemów. Praca w zespołach, czy szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić także kompetencje społeczne. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą.

W naszej szkole rozpoczęliśmy już działania związane z obchodami Europejskiego Tygodnia Kodowania. Wszyscy piątoklasiści mieli okazję wziąć udział w grze miejskiej „Zakodowana matematyka w parku”.  Wkrótce odbędą się m.in.

  • Matematyczna gra miejska z elementami kodowania pt. „Wokół 17. południka”, którą zorganizowaliśmy we współpracy z Akademią Talentów i Uzdolnień. Nasi uczniowe będą rywalizować z druzynami z 4 wrocławskich szkół. W świat kryptografii wprowadzi uczestników profesor dr hab. inż. Marek Klonowski z Katedry Informatyki Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej.
  • Hackathon na temat czystości i ochrony wód, przygotowany we współpracy z Hydropolis. Prace zespołów uczniów naszych klas 5 oceni  mgr inż. Adam Przybyła z firmy Nokia.
  • Hackathonu o tematyce kosmicznej (dokładny temat to na razie tajemnica), w którym obok drużyny 6-klasistów SP16  wezmą udział uczniowie z SP77, SP90, SP32 i SP65. W temat wydarzenia wprowadzi uczestników mgr Joanna Więckowska, doktorantka z Instytutu Astronomicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, a w ocenie prac pomogą edukatorzy z firmy Pan Tablet.

To tylko niektóre atrakcje! Będzie się działoŚmiech


Iwona Kowalik

 
« pierwszapoprzednia123następnaostatnia »

Strona 1 z 3


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.