Rekrutacja

Pierwsze aktywności w międzynarodowym projekcie GLOBAL STEAM – Science for a Sustainable Future

W obliczu dynamicznych zmian klimatycznych, degradacji środowiska i globalnych wyzwań cywilizacyjnych szkoła powinna przygotowywać uczniów nie tylko do egzaminów, ale także do aktywnego uczestnictwa w kształtowaniu zrównoważonej przyszłości. Projekt GLOBAL STEAM— Nauka dla Zrównoważonej Przyszłości odpowiada na tę potrzebę, łącząc nauki ścisłe i artystyczne w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dzięki międzynarodowej współpracy uczniowie rozwijają kompetencje XXI wieku: krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, komunikację międzykulturową, kreatywność i umiejętności cyfrowe oraz doskonalą umiejętności językowe.

Projekt GLOBAL STEAM – Science for a Sustainable Future (GLOBAL STEAM – Nauka dla Zrównoważonej Przyszłości) jest realizowany jako innowacja metodyczna – projekt eTwinning oraz projekt iEARN. Naszymi partnerami są szkoły w Grecji, Turcji, USA, Pakistanie i na Tajwanie.

Polscy uczestnicy poznali Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, a następnie rozwiązali quiz na ich temat w formie mapy skarbów– w języku polskim (LINK) lub angielskim (LINK ).

Uczniowie stworzyli swój awatar w aplikacji LINK lub LINK, a następnie dodali swój awatar z krótkim opisem w aplikacji Wakelet: LINK.

Polska grupa przygotowała krótki film przedstawiający naszym partnerom szkołę i naszą drużynę: LINK .

Dzieci poznały narzędzie Canva dla Edukacji: LINK, a następnie wykonały w tej aplikacji plakat wyjaśniający w języku angielskim znaczenie akronimu STEAM. Uczestnicy dodali związaną z prezentowanymi pojęciami grafikę, a swój plakat wysłali do nauczyciela. Wszystkie prace, które powstaną w projekcie eTwinning zostaną zamieszczone we wspólnym ebooku.

Iwona Kowalik

Polscy uczestnicy projektu GLOBAL STEAM rozwiązują quiz na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju
Polscy uczestnicy projektu GLOBAL STEAM rozwiązują quiz na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju
Plakaty wyjaśniające akronim STEAM wykonane przez polską drużynę
Plakaty wyjaśniające akronim STEAM wykonane przez polską drużynę
Skip to content