W ramach innowacji pedagogicznej – „Matematyka w działaniu – od codzienności po kosmos”,
uczniowie klasy 5b, 5c i 6b w dniach 15-17 X 2025 r. brali udział w zajęciach kreatywności dotyczących figur foremnych.
Dzieci poznały pojęcie figury foremnej oraz jej własności, utrwaliliśmy pojęcie parkietażu, gdzie możemy go spotkać na co dzień.
Każdy uczeń wybierał gotowy parkietaż foremny lub półforemny (np. plaster miodu) do wypełnienia kolorem (wykorzystano szablony ze strony supercoloring.com, bystredziecko.pl). Uczniowie ćwiczyli motorykę małą, skupienie, koncentrację, dokładność oraz cierpliwość (wszystko, co na co dzień przydaje się na matematyce).
Każdy uczeń miał swoją przemyślaną koncepcję na wybrany parkietaż. Dzięki ich zaangażowaniu i cierpliwości, prace wyszły niesamowite.
Zobaczcie sami!
Justyna Lis










