Uczniowie klasy 6c uczestniczyli w lekcji matematyki, dotyczącej obliczania pól prostokątów i kwadratów, która odbyła się w sali komputerowej. Zajęcia zostały przygotowane w kolekcji Wakelet. Szóstoklasiści pracowali w grupach przy komputerach. Po przypomnieniu reguły obliczania pola prostokąta i kwadratu oraz jego praktycznego zastosowania, dzieci przystąpiły do rozwiązywania przygotowanych dla nich interaktywnych zadań. W grze Canva układały właściwą sekwencję poleceń umożliwiających obliczenie pola prostokąta. W quizie Educaplay pomagały żabce dotrzeć na drugi brzeg rzeki obliczając pola prostokątów o podanych bokach. Grały w matematyczne kółko i krzyżyk podając właściwe odpowiedzi na pytania dotyczące pole prostokąta i kwadratu, a następnie wykorzystały tę wiedzę w matematycznej grze Memory. Zadaniem, które sprawiło dzieciom dużo radości było obliczenie pola prostokąta, wyznaczonego na podłodze przez zaprogramowanego przez nich robota Photon. Szóstoklasiści tworzyli prosty projekt w Scratchu, a następnie mierzyli wymiary utworzonego prostokąta, by ostatecznie obliczyć jego pole.
Połączenie matematyki, aktywności z robotami i interaktywnych gier na komputerach było bardzo angażujące dla uczniów. Rozwiązywanie zadań tą metodą było też dobrą zabawą dla szóstoklasistów.
Iwona Kowalik













