Udział w projekcie BAKCYL zapoczątkował współpracę z Fundacją Warszawski Instytut Bankowości i zaowocował przystąpieniem do kolejnego projektu „Przygody przedsiębiorczego Dżeka”, który został już zrealizowany w klasach 7a i 7b. Ten edukacyjny projekt, oparty na idei zawartej w książce Janusza Korczaka pt. „Bankructwo małego Dżeka”, jest odpowiedzią na problem zbyt niskiego poziomu przedsiębiorczości wśród Polaków.
Cele i założenia projektu „Przygody przedsiębiorczego Dżeka” to m.in. rozwój kluczowych kompetencji w europejskim systemie edukacji, przekazanie nauczycielom narzędzi edukacyjnych wspomagających przekazywanie wiedzy ekonomicznej, kształtowanie cech osobowych i postaw przedsiębiorczych, budowanie umiejętności uczestnictwa w życiu społecznym, przygotowanie do bycia cenionym pracownikiem, aktywne działanie na rzecz rozwoju gospodarczego. Podczas realizacji projektu uczniowie poznawali treści dotyczące ekonomii i przedsiębiorczości oraz rozwijali umiejętności matematyczne, informatyczne, a także artystyczne.
Siódmoklasiści rozróżniali pojęcia pieniądza i płacidła oraz dowiedzieli się, skąd biorą się pieniądze, jakie pieniądz pełni funkcje i gdzie je bezpiecznie przechowujemy. Uczniowie poznawali lepiej pojęcie kapitału i dowiedzieli się na czym polega inwestowanie.
Uczniowie poznawali sposoby pozyskiwania kapitału na założenie własnej działalności gospodarczej, dyskutowali o zaletach i wadach różnych źródeł kapitału, obliczali w arkuszach kalkulacyjnych wysokość kapitału potrzebnego na otwarcie zaproponowanego przez uczniów biznesu. Następnie uczniowie przygotowywali akcję promocyjną swojej firmy. Mogli stworzyć witrynę internetową informującą o prowadzonej działalności lub akcję plakatową prezentującą swoją firmę. Siódmoklasiści mogli wykorzystywać dowolne aplikacje komputerowe/internetowe.
Uczestnicy projektu korzystali z gotowych kart pracy, tworzyli własne projekty polskiej monety 1 euro. Pracując w małych zespołach doskonalili umiejętności pracy w grupie, ćwiczyli umiejętność komunikacji, a także prezentacji swoich rozwiązań.
Zainteresowani uczniowie wzięli udział w konkursie, którego celem było stworzenie najciekawszego projektu karty płatniczej. Mieli szansę wykazać się swoją kreatywnością, wyobraźnią i umiejętnościami plastycznymi.
Iwona Kowalik