W obliczu dynamicznych zmian klimatycznych, degradacji środowiska i globalnych wyzwań cywilizacyjnych szkoła powinna przygotowywać uczniów nie tylko do egzaminów, ale także do aktywnego uczestnictwa w kształtowaniu zrównoważonej przyszłości. Projekt GLOBAL STEAM— Nauka dla Zrównoważonej Przyszłości odpowiada na tę potrzebę, łącząc nauki ścisłe i artystyczne w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dzięki międzynarodowej współpracy uczniowie rozwijają kompetencje XXI wieku: krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, komunikację międzykulturową, kreatywność i umiejętności cyfrowe oraz doskonalą umiejętności językowe.
Projekt GLOBAL STEAM – Science for a Sustainable Future (GLOBAL STEAM – Nauka dla Zrównoważonej Przyszłości) jest realizowany jako innowacja metodyczna – projekt eTwinning oraz projekt iEARN. Naszymi partnerami są szkoły w Grecji, Turcji, USA, Pakistanie i na Tajwanie.
Polscy uczestnicy poznali Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, a następnie rozwiązali quiz na ich temat w formie mapy skarbów– w języku polskim (LINK) lub angielskim (LINK ).
Uczniowie stworzyli swój awatar w aplikacji LINK lub LINK, a następnie dodali swój awatar z krótkim opisem w aplikacji Wakelet: LINK.
Polska grupa przygotowała krótki film przedstawiający naszym partnerom szkołę i naszą drużynę: LINK .
Dzieci poznały narzędzie Canva dla Edukacji: LINK, a następnie wykonały w tej aplikacji plakat wyjaśniający w języku angielskim znaczenie akronimu STEAM. Uczestnicy dodali związaną z prezentowanymi pojęciami grafikę, a swój plakat wysłali do nauczyciela. Wszystkie prace, które powstaną w projekcie eTwinning zostaną zamieszczone we wspólnym ebooku.
Iwona Kowalik

