Klasa 6b realizowała projekt badawczy „Ile kosztuje?- koszt zakupu a koszt jednostkowy”.
Uczniowie kl. 6b obliczali koszt zakupu produktów użytych do zrobienia gofrów.
Wcześniej – w grupach – odwiedzili 6 różnych sklepów i zebrali dane dotyczące cen produktów.
Następnie przeliczali koszt wyprodukowania 1 gofra i porównywali różnice cenowe pomiędzy sklepami.
Na końcu skonsumowali słodki wyrób.
Klasy 4b i 4c w tym dniu realizowały temat „Jednostki masy i ułamki”.
Podczas ważenia dzieci poznały kilogramy, dekagramy i gramy; pojęcia brutto, netto, tara (na podstawie mandarynki, którą obierali ze skórki, następnie dzielili na części i ważyli pojedynczą część). Dzielili również jabłka, gruszki i czekolady.
Najprzyjemniejszy podział czekał ich przy gofrach, niektórym udało się zjeść tyle części, że uzyskali całość 🙂
Ewa Misiejuk
#LaboratoriaPrzyszłości
Ewa Misiejuk