Rekrutacja

10.11.2023r. – zajęcia w Laboratorium Przyszłości

Klasa 6b  realizowała projekt badawczy „Ile kosztuje?- koszt zakupu a koszt jednostkowy”.

Uczniowie kl. 6b obliczali koszt zakupu produktów użytych do zrobienia gofrów. 

Wcześniej – w grupach – odwiedzili 6 różnych sklepów i zebrali dane dotyczące cen produktów.

Następnie przeliczali koszt wyprodukowania 1 gofra i porównywali różnice cenowe pomiędzy sklepami.

Na końcu skonsumowali słodki wyrób. 

Klasy  4b i 4c w tym dniu realizowały temat „Jednostki masy i ułamki”.

Podczas ważenia dzieci poznały kilogramy, dekagramy i gramy; pojęcia brutto, netto, tara (na podstawie mandarynki, którą obierali ze skórki, następnie dzielili na części i ważyli pojedynczą część). Dzielili również jabłka, gruszki i czekolady.

Najprzyjemniejszy podział czekał ich przy gofrach, niektórym udało się zjeść tyle części, że uzyskali całość 🙂

Ewa Misiejuk

#LaboratoriaPrzyszłości

Ewa Misiejuk

Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Matematyka w Laboratorium Przyszłości
Skip to content