Rekrutacja

Obchody EU Code Week w SP16

Europejski Tydzień Kodowania obchodziliśmy po raz 11 udowadniając, że kodowanie to nauka i świetna nauka, a także możliwość uczestniczenia w międzynarodowych wydarzeniach.

Uczniowie klasy 4 wzięli udział we wspólnym europejskim wyzwaniu „Plant and Grow a Code Week remix tree in Scratch”. Dzieci uczestniczyły w zajęciach, podczas których prof. Alessandro Bogliolo przeprowadził interaktywną sesję kodowania online, aby opracować prosty projekt w Scratchu. Projekt ten stał się podstawą drzewa remiksów. Dzięki internetowemu, interaktywnemu narzędziu do przesyłania strumieniowego uczniowie mogli brać udział w podejmowaniu wszystkich istotnych wyborów projektowych podczas sesji kodowania na żywo tak, aby główny projekt był wynikiem wspólnych decyzji. Przykładowy projekt: https://youtu.be/k_JVqA6qsGU

Następnie uczniowie klas 5 remiksowali projekt stworzony w ramach tego Pan-European challenge. Przykładowy projekt do remiksowania: https://scratch.mit.edu/projects/904033845/

Uczniowie klasy 4c poznali zasady rozgrywek w aplikacji Cody Color. Przeprowadzili sesję treningową, a następnie rozegrali Battle Royale. 

Jedna z aktywności została realizowana w ramach projektu eTwinning S.T.A.R.T. (Sciences, Technology, Arts, Research, Teamwork).  Uczniowie klas 8a, 8b i 8c stworzyli artystyczne projekty w Scratchu, wykorzystując barwne figury geometryczne, rozety, spirale, fraktale używając elementów aplikacji. Powstały także animowane, abstrakcyjne obrazy zainspirowane pracami Pieta Mondriana. Przykłady projektów naszych uczniów:

https://scratch.mit.edu/projects/911077425, https://scratch.mit.edu/projects/910955294

https://scratch.mit.edu/projects/910947604, https://scratch.mit.edu/projects/910947149

https://scratch.mit.edu/projects/910947245, https://scratch.mit.edu/projects/910946332

Dzieci z klas siódmych pracowali z robotami Photon, które otrzymaliśmy w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Siódmoklasiści tworzyli projekty, podczas których Photony wyznaczały kształty czworokątów, trójkątów i kół. Korzystali z aplikacji Scratch. Zajęcia motywowały do powtórzenia własności figur płaskich: https://youtu.be/rEky64EIuto?feature=shared

Uczniowie klasy 7b korzystali z Photon Magic Bridge – poznawali możliwości robotów Photon rozwiązując łamigłówki i wyzwania. Korzystali m.in. z czujników dźwięku i dotyku. Nauka programowania z fabułą okazała się szczególnie wciągająca! Pracę uczniów można zobaczyć na filmie: https://youtu.be/u7ap4KjS5rg?feature=shared

Uczniowie tworzyli także w małych zespołach układy do Zorby programując roboty Photon za pomocą aplikacji Scratch: https://youtu.be/PBBinL0zmJE?feature=shared

Kodowanie to okazja na naukę geografii i geometrii – nasze roboty Photon poznawały europejskie stolice. Zespoły uczniów tworzyły projekty, w których roboty odwiedzały europejskie stolice i tworzyły o nich krótkie prezentacje. Siódmoklasiści doskonalili znajomość geometrii dobierając kąty obrotów swoich robotów i przebywane odległości oraz rozwijali umiejętność pracy w zespole: https://youtu.be/s8sVbdlHRgs?feature=shared

Iwona Kowalik

 

EU-Code-Week-20232023 – Plakat promujący Europejski Tydzień Kodowania 2023
EU-Code-Week-20232023 – Plakat promujący Europejski Tydzień Kodowania 2023
Skip to content