Rekrutacja

Hackathon Google

Uczniowie klas ósmych z grup informatycznych I. Kowalik wzięli udział w Google Hackathon w projekcie  Transforming learning Implementation Phase. Nasz udział polegał na testowaniu scenariusza nauczania przygotowanego w ramach projektu Transform Learning: PBL, Coding, and AI for Sustainability & Inclusion, opracowanego przez Google i European Schoolnet (sieć 34 europejskich ministerstw edukacji z siedzibą w Brukseli). Wybraliśmy do testowania scenariusz pt. HEAL THE WORLD! 

Projekt rozpoczęło wypełnianie formularza Would you rather? – Czy wolałbyś? https://forms.gle/c2rvCXVagxfAkz9F6 i dyskusji na temat uzyskanych wyników. Następnie w ramach burzy mózgów wykorzystaliśmy aplikację menti do stworzenia listy głównych zmian klimatycznych wg uczniów, po czym nastąpiła dyskusja na temat najbardziej popularnych problemów klimatycznych, na których zmianę możemy mieć wpływ.

Uczniowie dobrali się w 2-4 osobowe zespoły. Każda grupa wybrała jako temat swojej wspólnej pracy jeden z problemów, które pojawiły się w menti. Uczniowie zostali poinformowani, że muszą opracować końcowy produkt w postaci: e-booka, wideo, bloga, gry lub animacji np. w programie Scratch, prezentacji lub infografiki oraz stworzyć quiz do finałowej pracy zespołu. Quiz mógł zostać opracowany za pomocą Formularza Google, aplikacji Learning Apps, Kahoot, Quizziz, Wordwall, Wizer, Quizalize, lub innego narzędzia. O pomoc można było poprosić ChatGPT. Zespoły rozpoczęły pracę od stworzenia listy otwartych pytań do tematu, nad którym uczestnicy zdecydowali się pracować, wybrali nazwę zespołu, przydzielili funkcje poszczególnym  członkom grupy i zdecydowali o formie końcowej pracy.
Wszystkie zespoły stworzyły wspólną listę linków do stron, na których znajdują się materiały do opracowania pracy finałowej. Listę zamieszczono na tablicy Wakelethttps://wakelet.com/i/invite?code=x358pou6
Zespoły stworzyły finałowe prace oraz quizy. Powstały: blogi, e-booki i prezentacje. Linki do prac zamieszczone zostały na tablicy: PRACE FINAŁOWEUczniowie stworzyli także zaszyfrowane za pomocą kodu QR wiadomości do szkolnej społeczności, wskazując w jaki sposób zmienić swoje nawyki, aby stworzyć lepszą przyszłość. Wiadomości wklejono na wspólną tablicę i zamieszczono na szkolnej stronie internetowej: WYZWANIA DLA SPOŁECZNOŚCI

Każda grupa zaprezentowała swoją pracę i przeprowadziła wśród rówieśników swój quiz. Na zakończenie naszego projektu uczniowie zagrali w grę escape room, stworzoną przez nauczyciela na podstawie prac finałowych: ESCAPE ROOM

 

Iwona Kowalik

 

Skip to content