21 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Poezji. Z tej okazji uczniowie klas: 7b, 7c i 8a wykonali niezwykłe prace – pojęciokształty inspirowane twórczością Stanisława Dróżdża, wybitnego artysty, który wykorzystywał słowa w przestrzeni, tworząc niepowtarzalne wizualne dzieła sztuki.
Pojęciokształty to połączenie literatury, sztuki i języka, które ukazują nowe spojrzenie na dane słowo. Uczniowie, za pomocą tych kształtów, wyrażali swoje interpretacje poezji, bawiąc się formą i znaczeniem.
Zachęcam do obejrzenia świetnych prac dzieci w poniższym linku.
Światowy Dzień Poezji był doskonałą okazją do tego, aby zapoznać się z twórczością Dróżdża i pokazać uczniom, że poezja to nie tylko analiza i interpretacja utworu, czy szukanie odpowiedzi na pytanie: Co autor miał na myśli?, ale także możliwość bawienia się słowem i wyrażanie siebie poprzez to, co tworzymy.
P. Kwarciak



