REKRUTACJA

rekrutacja

Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu mają na celu podnoszenie ogólnej sprawności organizmu. Kształtują nawyk przyjmowania prawidłowej postury oraz eliminują czynniki mogące powodować powstawanie lub pogłębianie zaburzeń postawy ciała. Gimnastyka w głównej mierze obejmuje ćwiczenia i zabawy wzmacniające, stabilizacyjne, rozluźniające, oddechowe i koordynacyjne. Poprzez zajęcia ruchowe odpowiadamy także na dziecięcą potrzebę ruchu, która jest ogromna, a zaspokojenie jej powinno odgrywać wiodącą rolę podczas pobytu dziecka w przedszkolu.

Pamiętajmy! Poprawna postawa ciała jest warunkiem prawidłowego rozwoju fizycznego
i psychicznego dziecka.

Co jest najważniejsze dla dziecka w wieku przedszkolnym?

– Stwórzmy dziecku warunki do spontanicznych zabaw ruchowych, im więcej ruchu, tym mniejsze zagrożenie powstania wad postawy.

– Zwracajmy uwagę na właściwe pozycje dziecka przyjmowane w codziennych sytuacjach:

  • Właściwe ułożenie nóżek podczas zabawy dziecka na podłodze.
  • Właściwą pozycję podczas oglądania telewizji czy słuchania bajek.
  • Zapewnienie dziecku korzystania (podczas rysowania, jedzenia itp.) z mebli dostosowanych do jego wzrostu.

– Ograniczmy dziecku czas przebywania w pozycji siedzącej przed telewizorem i komputerem, a zamiast tego zachęcajmy je do podejmowania zabaw i zajęć ruchowych. Postarajmy się zrównoważyć ten czas, zapewniając dziecku odpowiednią porcję ruchu.

Przykłady ćwiczeń do wykonywania w domu: 

„Skarpetka” – ściąganie skarpetki za pomocą palców drugiej stopy,

„Tocz piłkę po ścianie” – leżenie tyłem przy ścianie z nogami ugiętymi i stopami opartymi o ścianę. Między ścianą, a stopami znajduje się piłka. Na sygnał dziecko toczy piłkę stopami po ścianie w górę
i w dół. Piłka nie może upaść, nie wolno dotykać jej rękami. Jeżeli piłka upadnie należy ułożyć ją między ścianą, a stopami i kontynuować zabawę.

„Bocian” – dziecko w postawie skorygowanej na palcach, z rękoma wyprostowanymi, uniesionymi w bok. Na sygnał dziecko unosi wysoko kolana, porusza się powoli w określonym kierunku, jak bocian. Dodatkowo wykonuje powolne ruchy wyprostowanymi rękoma w górę i w dół, jak bocian poruszający skrzydłami. W czasie marszu plecy musza być wyprostowane, a głowa wyciągnięta w górę.

„Lot samolotu” – leżenie na brzuchu, dłonie ułożone pod brodą. Nogi wyprostowane i złączone.
Na hasło: „samolot leci” dziecko przenosi wyprostowane ręce w bok i unosi je jak najwyżej, unosząc jednocześnie głowę. W tym samym czasie dziecko unosi nisko wyprostowane nogi. Należy w takiej pozycji wytrzymać 2-6 s. Na hasło: „samolot ląduje” dziecko opuszcza ręce i nogi i wraca do pozycji wyjściowej.

„Słonie” – siad skrzyżny. Na umówiony sygnał dziecko przechodzi do pozycji czworakowania z nogami wyprostowanymi i wysoko uniesionymi biodrami. W takiej pozycji wolno porusza się po pokoju, wykonując równocześnie przeniesienie do przodu lewej ręki i lewej nogi, następnie prawej ręki i prawej nogi. Głowa jest uniesiona, wzrok skierowany przed siebie.

„Jazda na rowerze” – leżenie na plecach z nogami ugiętymi, stopami opartymi o podłogę i rękoma ułożonymi w ,,skrzydełka”. Na hasło: „jazda na rowerze”, dziecko unosi nogi i zatacza stopami obszerne koła, jak przy pedałowaniu na rowerze. Na hasło: „zatrzymujemy rower”, dziecko wraca do pozycji wyjściowej i odpoczywa.

Godziny zajęć gimnastyki korekcyjnej
w roku szk. 2023/2024
p. Paweł Ulatowski

GRUPA WTOREK CZWARTEK PIĄTEK
I od  9:45  do 10:05 od  9:55  do 10:15  
II od 10:05 do 10:25 od 11:10 do 11:30  
III od 9:25 do 9:45 od 10:50 do 11:10  
IV od 11:00 do 11:30 od 9:25 do 9:55  
V od 10:30 do 11:00 od 11:30 do 12:00  
VI od 11:30 do 12:00 od 10:15 do 10:45  
      Praca
w zespołach

od 9:50 do 10:10
od 10:15 do 10:35
od 10:40 do 11:00

 

Skip to content