REKRUTACJA

rekrutacja

Projekt „Pszczoły i mrówki mają swoje kryjówki”

Pszczoły i mrówki mają swoje kryjówki

 

Projekt realizowany w Przedszkolu Nr 16 we Wrocławiu

w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki Logopedycznej

Czas trwania projektu: 02.01-17.04.2024

Projekt został zrealizowany we wszystkich grupach przedszkolnych.

Cele projektu:

  • Poznanie świata naturalnego
  • Rozwijanie ciekawości świata
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
  • Usprawnianie kinestezji artykulacyjnej, dykcji i pamięci słownej
  • Doskonalenie umiejętności zadawania pytań
  • Rozwijanie kompetencji językowych
  • Rozwijanie twórczego myślenia
  • Kształtowanie kompetencji społecznych
  • Stymulowanie procesów poznawczych
  • Angażowanie rodziców w rozwijanie zainteresowań dziecka oraz podjęcia działań wspólnie z dzieckiem
  • Kształtowanie postaw proekologicznych
  • Rozwijanie umiejętności obserwacji
  • Wzmacnianie kompetencji kognitywnych
  • Budowanie zainteresowania nauką

Główne założenia projektu

Metoda projektu zakłada poznawanie świata w sposób naukowy, a równocześnie spontaniczny i nieodtwórczy. Dzieci z natury są ciekawe świata, uwielbiają zadawać pytania i często, żeby uzyskać odpowiedź, wolą same posprawdzać, pozaglądać, pomieszać, złożyć lub rozdrobnić. Cieszy je, kiedy mogą to zrobić  osobiście, niż otrzymać gotową odpowiedź sformułowaną przez dorosłego. To, czego dzieci same doświadczą, co przetworzą, co przeżyją na własnej skórze jest dla nich nie tylko ciekawsze, ale również bardziej zrozumiałe, często także zapada w pamięć na znacznie dłużej dzięki poczuciu sprawstwa.

Podejście projektowe zakłada, że proces zdobywania wiedzy przez małe dzieci jest procesem naturalnym, spontanicznym i samodzielnym. Rolą nauczyciela nie jest nauczanie, ale koordynowanie pracy dzieci, organizowanie przestrzeni badawczej tak, aby dzieci samodzielnie zdobywały wiedzę. Ważnym aspektem pracy nauczyciela jest również uważna obserwacja oraz dokumentowanie działań dzieci. W podejściu projektowym dzieci uczą się logicznego myślenia, stawiania pytań, zdobywania wiedzy poprzez eksperymentowanie, wyciągania wniosków. Ważnym elementem pracy projektowej jest aktywne włączanie do współpracy rodziców.

Metoda projektu przebiega w trzech etapach.

Etap 1 – rozpoczęcie projektu

Etap 2 – realizacja projektu

Etap 3 – zakończenie projektu

Wybór tematu

Dzieci z naszego przedszkola są zafascynowane przyrodą. Wybór tematu rozpoczął się od zwrócenia uwagi na niebezpieczeństwo wyginięcia pszczół i liczne zagrożenia czyhające na nie oraz opowieści o chronionych gatunkach mrówek. Dzieci czuły ogromną potrzebę zgłębienia tematów dotyczących tych konkretnych owadów, dlatego całe przedszkole postanowiło zrealizować projekt, który jest odpowiedzią na konkretnie sformułowane potrzeby dzieci.

Rola rodzica w projekcie

  • czynny udział poprzez wspieranie dziecka w poszukiwaniu informacji
  • aktywne spędzanie czasu z dzieckiem,
  • wspólne wykonanie prac konkursowych,
  • udział w zajęciach otwartych,
  • wykonywanie ćwiczeń logopedycznych w domu.

 

 

Gr. I Zajęcia edukacyjne
Gr. I – zajęcia edukacyjne
Grupa I – zajęcia edukacyjne
Grupa I – zajęcia edukacyjne
Grupa I – zajęcia plastyczne
Grupa I – zajęcia plastyczne
Grupa I – praca plastyczna
Gr. II – zajęcia czytelnicze
Gr II – zajęcia czytelnicze
Gr II – zajęcia czytelnicze
Gr II – zajęcia czytelnicze
Grupa II – zajęcia edukacyjne
Grupa II – zajęcia edukacyjne
Grupa II – zajęcia edukacyjne
Grupa II – zajęcia plastyczne
Grupa II – zajęcia edukacyjne
Grupa II – zajęcia edukacyjne
Gr III – zajęcia plastyczne
Gr. III – zajęcia plastyczne
Gr III – zajęcia plastyczne
Gr III – zajęcia plastyczne
Gr III – zajęcia edukacyjne
Grupa III – zajęcia czytelnicze
Gr III – zajęcia logopedyczne
Gr III – zajęcia logopedyczne
Gr III – zajęcia logopedyczne
Gr. IV – zajęcia edukacyjne
Gr. IV – zajęcia edukacyjne
Gr. IV – zajęcia czytelnicze
Gr IV – zajęcia plastyczne
Gr IV – zajęcia plastyczne
Gr IV – zajęcia plastyczne
Gr IV – zajęcia logopedyczne
Gr IV – zajęcia logopedyczne
Gr IV – zajęcia logopedyczne

Gr VI – zajęcia czytelnicze

Gr V – zajęcia edukacyjne
Gr V – zajęcia edukacyjne
Gr V – zajęcia plastyczne
Gr V – zajęcia plastyczne
Gr V – zajęcia czytelnicze
Gr V – zajęcia czytelnicze
Gr VI – zajęcia logopedyczne
Gr. VI – zajęcia logopedyczne
Gr VI – zajęcia plastyczne
Gr. VI – zajęcia plastyczne
Gr VI zajęcia plastyczne
Gr VI – zajęcia plastyczne
Gr VI – zajęcia plastyczne
Gr VI – zajęcia edukacyjne
Gr VI – zajęcia edukacyjne
Gr VI – zajęcia edukacyjne
Skip to content